Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1,8T (AEB) ahtopaineen nosto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1,8T (AEB) ahtopaineen nosto?

    Aloittelija kysyy tyhmiä: tuli ostettua ebaysta rikkinäisen N75:sen tilalle vähän enemmän painetta (n.0,9) tarjoava viriosa. Miten vakiolastun kanssa voisi toimia, jotta saisin nostettua maksimiahtopainetta esim. tuohon 0,9 ahtoon?

    Nythän käy niin, että ahtopaineen ylittyessä ECU katkoo bensantuloa tai sytytystä. Rytkyttää kuitenkin rajusti. Muuten toimii oikeen kivasti ja ahdot heräävät huomattavasti alempaa.

    Käytössä on VAG-COM Ross-techiltä ja tietämystä autotekniikasta vuosikymmenien ajalta, mutta nämä tietokonejutut menevät yli ymmärryksen.

    Osaako joku auttaa? Selkokielisesti? Ja autohan oli A4 1,8T Quattro Avant-96

  • #2
    Mikäs tämä "viri" vena on? linkkiä?

    Comment


    • #3
      Eiköhän se ahtopaineen ohjaus ole parasta jättää ECUlle, katkominenhan johtuu siitä että ilmamassarajat ylittyy. AEBssä ei ole paineanturia, ainoastaan ilmamassamittari.

      Pystyneekö tuota rajaa muuten edes nostamaan kuin virisoftalla? Ja ne paineet voi nostaa pelkällä softallakin, eli onko tuosta sitten loppujen lopuksi mitään hyötyä...

      Comment


      • #4
        Suosittelen tosiaan jättämään ahtopaineen säädön moottorinohjauksen huoleksi. Samalla muutkin säädöt optimoidaan ja moottorin käytös on varmasti parempi, kuin itse sepätyllä sätöksellä.

        Comment


        • #5
          Käynti Mika Karalalla riittää.Olen ollut erittäin tyytyväinen työhön.Ahtaa noin 1.5 Bar ja auto kulkee.Tosin nykyään koppiautot vahtii liikenettä,jotta ei siellä hurjastella.Tosin on se viritetty auto mukavampi ajella ja vie vähemmän polttoainetta.

          Comment

          Working...
          X