Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4:ään (C4 2.2) RS2:n turbo, onko mitään järkee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4:ään (C4 2.2) RS2:n turbo, onko mitään järkee?

    S4:ään (C4 2.2) RS2:n turbo, onko mitään järkee?
    Tuollaista katselin, toisiko paljon lisätehoa, vai onko mitään hyötyä?

    Mitä muuta kilkettä pitäisi vaihtaa, että siitä saisi suurimman hyödyn irti?

    Kiitoksia etukäteen!!

  • #2
    Vaikkapa RS2 pakosarja, ja putkisto kanssa. Tärkeimpänä tietty lastu. Lastun kanssa n 315-350 hv riippuen muista tekijöistä. Onhan siinä ihan järkeä, aika perinteinen ja ongelmaton viripaketti, ei tarvitse liiemmin protoilla.

    Comment


    • #3
      Suuttimet kans, pakonokka tai molemmat ehkä.

      Ei mahda rs2-putkisto sopia c4:ään :)

      Comment


      • #4
        Njoo, vähän epäselkeää ulosantia. Putkisto jostakin tilavammasta tavarasta kuin vakio, tämä oli viestin tarkoitettu sisältö. :)

        En kyllä keksi miksi tuon pakonokan vaihtaisi. Eikö silläkin rahalla jotain hyödyllistä, vaikka vesiruisku tehottoman IC:n päälle.

        Comment


        • #5
          Lähinnä kai siksi että yleisesti käytössä olevat pakettiratkaisut ovat sellaisia eli sellaiseen softaa voi löytää helpohkosti. Muuten reitti käy Karalan tms kautta.

          Comment


          • #6
            Lastu tuosta mun moposta löytyy, muttei mitään hajua mikä se on...
            ( Tehoa oli penkitetty 271hv ja oliko se 415nm )

            Mitähän tuo "RS2" paketti tulis maksamaan, ja mistä kannattais ostella?

            Tuolta nyt tietty ainakin sen turboo ja pakosarjan saa:
            http://www.dahlbackracing.se/english/main.asp

            (n.2000? menis siihen)

            Comment


            • #7
              Mistäs sais halvalla tollasen RS2: turbon ja pakosarjan?
              (Ja jos on jotain muita vaihtoehtoja suositella, niin pistäkää viestii topiciin)

              Comment


              • #8
                Ei saa halvalla mistään. Sorry.

                Comment


                • #9
                  no mistä yleensäkin saa? ja onko jotain "parempia vaihtoehtoja"? Kauheet himot olis mettästää lisää tehoa , mutta ei tiedä mistä alkais. Jos aluksi sellasella 2000? budjetilla lähtis liikenteeseen, ja sitte tietty lisää kun virity himot ja rahat kasvaa :)

                  Comment


                  • #10
                    Ruotsista tai Saksasta varmaan löytyy käytettyjä paketteja lastujen kera. Omalla vastuulla luonnollisesti kun yksityishenkilöltä jotain käytettyä ostaa.

                    Comment


                    • #11
                      No tuolla 2000 saat ehkä juuri uuden ahtimen, käytetyn pakosarjan, uudet suuttimet ja sitten pitää laittaa vähän rahaa lisää että saa softankin vielä niille ja 3bar paineanturin.

                      Uusi ahdin 1000, käytetty pakosarja 300-500, uudet suuttimet 500.

                      Comment


                      • #12
                        holsetin/garretin tai kkk:n (50-52mm imu ja poisto 56mm-57mm); rs2 ahdin: 48mm/54mm
                        rs2 suuttimet
                        amworksin säädettävä paineensäädin (+ mittarilla testattu paine!)
                        vakionokat tai virimpi pakonokka; tarkkana nokkasäätöjen kanssa !
                        niin iso intecooleri kuin vaan mahtuu keulalle
                        rs2 sarja tai hyvin tehty vuotamaton tuubisarja
                        sopiva softa turbolle/nokille/suuttimille
                        3bar sensori ecu:uun
                        + pientä laittoa

                        Settiä ei kannata ostaa ennenkuin tietää, että varmasti toimii tai jollain on toimiva vastaava demota / koeajaa. Toimivalla ja "toimivalla" voi olla iso ero.

                        Comment


                        • #13
                          Tarkoitus olis sellanen noin 350Hv
                          Onko täällä jotain joka olis tollasta S4 virittäny tollasiin teho lukuihin tai enemmän?
                          (millaisilla osilla ja onko kuinka purukumi efektiä? miten vääntöä? jne)

                          Yleensäkin millaisia "viritys paketteja" vastaavista 2.2T S4:sistanne löytyy?

                          Comment


                          • #14
                            Itselläni on samanlainen auto. Auto oli lastutettu kun sen ostin. Sen hetkisistä tehoista ei ole tietoa. Puolitoista vuotta sitten turbon tarpeellisen huollon yhteydessä sitten turboa hieman modifioitiin Kuopiossa Professional Motorissa. Eli siis rakennettiin osittain vakioturbon osista sekä käyttäen hieman isompia palikoita hieman kookkaampi modifikaatio. Nyt mitat ovat 49/55mm. Modifikaatio maksoi hieman reilut 700Euroa. Lisäksi autossa on AM-Worksin rakentama 3" putkisto kateista eteenpäin. Eli siis summa summarum: Ei mitään kansimodifikaatiota, ei vaihdettua pakosarjaa, vakio alakerta, vakio downpipe, vakio cooler, vakio suuttimet. Tehoa mitattiin 320hp/460Nm. Suorituskykyä on kohtuullisesti ja ennen kaikkea se teho ja vääntö on kohtuullisen mukavasti käytettävissä, lähtee kohtuullisen alhaalta. Tällä paketilla olen nyt ajanut puolitoista vuotta ja nyt alkaa olla kenties seuraavan stepin vuoro. Tämän hetkisellä paketillakin suorituskyky on kohtuullisen mukava. Olen ACF:n ratapäivillä Motoparkissa heinäkuussa, jos kiinnostaa niin voit tulla pistäytymään kyydissä radalla, niin saat hieman tuntumaa miten tuo modifikaatio toimii.

                            Comment


                            • #15
                              Jees. Tuommoinen paketti kiinnostaisi itseänikin. Putkistokin kun on alkanut keskimmäisestä pöntöstä vuotamaan, niin pitäisi hankkia joka tapauksessa uusi. (tai sitten korjailla)
                              Mutta tuo 3" putkisto kiinnostaisi kyllä. Mitäs tuolle paketille on tullut hintaa?

                              Comment


                              • #16
                                Tuon putkiston rakenteli AM-Works/Lappeenranta. Putkisto on 3" ja on rosteria. Äänet on kohtuullisen miellyttävät. Tämän päivän hinta en osaa sanoa (enkä tietenkään voi sanoa). Soittele Juha Martikainen /AM-Works, niin saat tarkan hinnan. Turbon modifikaatio maksoi tarkalleen 710Euroa, lisäksi meni tietenkin muutama tiiviste, niihin kannattaa varata muutama kymppi lisää. Jos budjettia laskeskelet, niin sanotaan niin että jos haet tehoa 300-350hp, niin silloin tarvitset turbon modifikaation, putkiston muutokset ja lastun ja ilmanputsarin avarammaksi. Tämmöiselle paketille tulee hintaa 1500-2000Euroa. Jos haet tehoa 350-450hp, niin silloin tarvitsee lisää ainakin suuttimet, pakosarjan, downpipen. Hintaa tulee lisää 1000-1500Euroa. Jos taas haluat yli 450hp, niin sitten jäähdystä lisää, kannen modifiointi (+ kenties nokat), kestävämmät männät jne. Taas menee tonneja... Ja joka vaiheessa joudut tietenkin laittamaan uutta softaa, isompaa turboa jne. Nämä on siis suuntaan antavia arvioita. Näiden lisäksi joudut myös kytkintä uudistamaan, koska vakio kytkin ja paineastelma alkaa jossakin vaiheessa luistamaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Jees.

                                  Pitääpä kysellä vähän hintoja tuolta Martikaiselta. Ja tuohon 350Hp ajattelin sen rajan vetää, niin ei ala kytkin huutamaan "hallelujaata". Tällähetkellä muistaakseni tehot 274hv ja vääntö 415nm

                                  Eli lastutettu, mutta lastusta ei sen tarkempaa tietoa kyllä ole.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kaima unohti mainita että veivit kyllä huutaa hoosiannaa jossain vaiheessa eli noin 500Nm raja kannattaa pitää mielessä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      viritys

                                      nopeiten ja helpoiten saa lisää putkistolla, rs2 fööni,ilmanotto paremmaksi,katit pois tai joku race pötti tilalle,hyvä softa. ja s4:sen cooleri kannattaa haudata takapihalle,toki sillä pääsee yli 300hv,mutta hyvä se ei ole.

                                      itselläni oli ko. setti,vakio cooleri,karalan softa,max. vääntö oli 570nm ja tehot 320hv.
                                      kyllä ne kanget sielä pysyy. ainakin mulla pysyi:-),mutta vaihtaa jos ottaa varman päälle.

                                      kytkimiä syö tuolla väännöllä aika tiuhaan.

                                      suhteellisen edullisesti saa 100hv lisää vakioon nähden/ajettavuus säilyy/kestävä paketti

                                      ja vielä varmempi jos tyytyy vähäisempään vääntöön.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tehtaan rs2 VAKIO softassa 315hp. Saisit RS2 stufe 1 ohjelmalla ne puuttuvat hevoset 320hp yläpuolelle. Samalla cooleri isommaksi, suuttimet rs2 ja rs2 pakonokka (yms. pientä laittoa) tai NM pakonokka heikentäen hieman alavääntöä. RS2 föönillä pitäisi saada 340hp minimissään. Reippailla turbon ylikierroksilla mitattu dynossa 370hp ja silloin turbo todennäköisesti lyhytikäinen. Jo tuo 320hp on valtavasti mukavampi kuin 230hp !

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tehtaan rs2 VAKIO softassa 315hp. Saisit RS2 stufe 1 ohjelmalla ne puuttuvat hevoset 320hp yläpuolelle. Samalla cooleri isommaksi, suuttimet rs2 ja rs2 pakonokka (yms. pientä laittoa) tai NM pakonokka heikentäen hieman alavääntöä. RS2 föönillä pitäisi saada 340hp minimissään. Reippailla turbon ylikierroksilla mitattu dynossa 370hp ja silloin turbo todennäköisesti lyhytikäinen. Jo tuo 320hp on valtavasti mukavampi kuin 230hp !
                                          Joo varmasti on....Niin tai onhan tuossa pikkuisen enemmän kun vakiossa ( 274hv ja 415nm )
                                          Tietäis vaan mikä helkkarin lastu tuolla on ja onko siitä mitään iloa / hyötyä jos vaihtaa paremman föönin tai modaa nykyistä. :(

                                          Comment


                                          • #22
                                            Lastu pitää vaihtaa, jos fööni vaihtuu. Eri puhaltimella kaivataan erilaisia sytkäennakoita.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ja se softan hankinnassa......hintahan pompsahti? (jos RS2:n kuivaimen laittaa)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Softa 600-2000e,riippuu kuka,missä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kukas tuo "karala" on? Siis joku joka noita softia "koodailee" / säätää jne?
                                                  Mistäpäin ja mihin hintaan siltä sais softaa?
                                                  Niin ja eikös se Opas ollu kans joku Guru näissä hommissa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Search auttaa...

                                                    www.turbotec.com Mika Karala.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Aivan.....Kiitoksia

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X