Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtoletkussa öljyä, jotain vialla?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ahtoletkussa öljyä, jotain vialla?

Irrotin autosta ahtoletkun ns. "kuumalta puolelta", ja huomasin sen sisäpinnan olevan öljyssä.

Käsittääkseni ahtokanavassa sitä ei pitäisi olla, korjatkaa jos olen väärässä.

Onko turbossa jotain kohtaa mistä öljyä voisi vuotaa sinne vai missä vika voisi olla? Jollain kokemusta?

Kyllähän sinne öljyä tulee ihan huohotuksen suljetun järjestelmän kautta.

Comment

Ja aina se turbo vähän valskaa öljyä.

Comment

Älä huoli vielä, mulla oli vain 2 litraa välijäähdyttimissä ja ihan hienosti ajoin kotiin äsken =)

Comment

Huottimen mennessä tukkoon pulauttaa kyllä öljyä välkkäreihin, hyvin savuttaa:)

Comment

Huohotin kierrättää tuota öljysumua/höyryä säällä kuin säällä, ja öljyllä on tapana levitä varsin helposti ja näyttää yleensä melko kohtalokkaalta vaikka ei olisi kuin muutaman tipan tiputtanut.. joten en olisi sinuna huolissani. Silloin jos putken päästä rupeaa tulemaan "sinistä usvaa" ja haisee kitkerälle, niin silloin voisin suositella ahdin huoltoa...olen nyt kovemmilla pakkasilla törmännyt useampaan ahtimeen jotka on ruvenneet vuotamaan varsin reilusti kun on ollut koneessa varsin jäykät öljyt.
            En ole vielä kertaakaan nähnyt ainuttakaan turbon painepuolta joka olisi täysin kuiva.. kyllä ne ahtimet aina muutaman tipan päästää läpi tiivisteistä ja laakeroinnin läpi..

Comment

Working...
            X