Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t aeb ahdot katoaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t aeb ahdot katoaa

    Lähtiessä kiihdyttämään niin ahdot nousee hetkellisesti noin 0.7 ja laskee siitä 0.5 pysyy siinä noin 4000rpm mutta sen jälkee lähtee laskemaan jo noin 6000rpm ahtoja enään noin 0.2-0.3. Muutenkin pieniltä kierroksilta lähtiessä kiihdyttämään jotenkin tukkoisen oloinen ei vääntöjä.

    Auto muuten vakio mutta 3" putkisto alusta loppuun kisa katilla.
    By-pass vaihettu tt jäykempään noin vuos sitten.Ajettu tällä hetkellä 250000km.

  • #2
    Kuulostaa aika normaalilta vakio setupilla..

    Comment


    • #3
      No se.Kyllä se ennen oli paljon pirteämpi.Voi olla tietenki että alkaa turbo olemaan aikansa elänyt.Ihmetyttää alakierrosten tukkoisuus. Jos sievästi kiihdyttää noin 4000rpm ja sit polkasee kaasun pohjaan niin vetää hyvin mutta alakierroksilta jos lähtee kiihdyttämään täys kaasulla niin ei vedä läheskään niin hyvin.

      Comment


      • #4
        Voisko olla sit et maffi tai lambda ois menosa rikki?

        Comment


          #5
          Ja vikakoodit lukuun ekana.

          Comment


          • #6
            Jos ahdot nousee hitaasti, niin voi olla että hukkaportti on alkanut löystymään, eikä pysy täysin kiinni. Taitaa olla aika yleistä ~200tkm ajetuissa, omassa AEB:ssä oli jo vallan väljä, kun turbo vaihdettiin 190 tkm kohdilla.
            Muuta vikaa ahtimessa ei ollut, ei ollut juurikaan välystä mihinkään suuntaan, joten sikäli ovat kestäviä pelejä.

            Edit: Lisätään nyt vielä miten tuon voi testata käsikopelolla; eli hyvä ote kellon tangosta ja yrittää sitä liikutella. Jos portti on täysin kiinni, niin tankohan ei liiku kuin toiseen suuntaan. Eikä pitäisi liikkua kovin helposti sormivoimin jos kellon jousi on kunnossa.
            Viimeksi muokannut alpi; 25.9.2009, 12:32.

            Comment


            • #7
              Lamda vaihettu uuteen noin vuos sitten ku putki tehtiin... Ahdot kyllä nousee hyvin mutta tippuvatki yhtä nopeaan..En ole kyllä kokemusta muista 1.8t koneista et ahtaako 6000rpm asti sen 0.5 vakiona.Pitää ne koodit käydä luetuttamassa.Ei olis tornio kemi alueella kellään vehkeitä koodien lukuun..?

              Comment


              • #8
                Vakio pakosarja on aika ahdas ja sillä kyllä paineet alkaa putoamaan korkeilla kierroksilla.

                Comment

                Working...
                X