Onhan näitä juttuja täällä mutta ei ihan sopinut minkään ketjun jatkoksi.
Ongelmana RS2 kadonneet ahtopaineet, oli normaalisti 1,4-1,5bar paikkeilla ja tällä hetkellä nousee vain yhden barin tuntumaan. Paineet nousee napakasti yhteen bariin millä vaihteella tahansa ja auto kulkee herkästi kevyellä kaasulla.
Se mitä on tehty ennen ja jälkeen ongelman ilmaantumista on pitkä lista. Pääosa toimenpiteistä liittyi kohonneeseen tyhjäkäynnin HC arvoon. Tuon sain kuntoon kun kävin läpi kaikki puolat ja vaihdoin yhden joka antoi vähän heikompaa kipinää, samalla tuli uudet tulpat ja tulpanhatut. Olen myös kokeillut toisilla sytkänvahvistimilla, tosin toimivuudesta en ole varma. ECU oli irti lattialla muutaman päivän ja laitoin kiinni samana päivänä kun ahto-ongelma ilmaantui, letkun ei pitäisi olla tukossa. Toimenpiteisiin tuona tallipäivänä kuului mm. NGK:n tulppien vaihto Boschin F5DP0R malleihin ja sitä ihmettelinkin kuinka tulppien vaihto vei ahtopaineet. Pienempää kärkiväliä tai vanhoja tulppia en ole kokeillut sen jälkeen.
Painetesti tehty ja vuotoja ei löytynyt. Lähes kaikki liittimet on käyty läpi, MAF puhdistettu, N75 ja N710 testattu. Hukkaportin akseli liikkuu mutta on vähän väljän tuntuinen. Kokeiltu tänään N75 ja hukkiksen välinen letku irti ja tulpattuna ei ollut mitään vaikutusta paineisiin. Tuon perusteella joku osaa jo ehdotella seuraavia toimenpiteitä, olisikohan jotain häikkää hukkaportissa?
Jakoa en ole vielä ehtinyt tarkastaa ja hall on myös mielessä kun kesällä oli omituisia käynnistysongelmia. Katteja en ole vielä irrottanut. Käynti ei ole aina tasaista, joitain satunnaisia misfireja kuulee tyhjäkäynnillä mutta ei ole nykimistä tai rötäämistä ajossa.
Vinkkejä?
Ongelmana RS2 kadonneet ahtopaineet, oli normaalisti 1,4-1,5bar paikkeilla ja tällä hetkellä nousee vain yhden barin tuntumaan. Paineet nousee napakasti yhteen bariin millä vaihteella tahansa ja auto kulkee herkästi kevyellä kaasulla.
Se mitä on tehty ennen ja jälkeen ongelman ilmaantumista on pitkä lista. Pääosa toimenpiteistä liittyi kohonneeseen tyhjäkäynnin HC arvoon. Tuon sain kuntoon kun kävin läpi kaikki puolat ja vaihdoin yhden joka antoi vähän heikompaa kipinää, samalla tuli uudet tulpat ja tulpanhatut. Olen myös kokeillut toisilla sytkänvahvistimilla, tosin toimivuudesta en ole varma. ECU oli irti lattialla muutaman päivän ja laitoin kiinni samana päivänä kun ahto-ongelma ilmaantui, letkun ei pitäisi olla tukossa. Toimenpiteisiin tuona tallipäivänä kuului mm. NGK:n tulppien vaihto Boschin F5DP0R malleihin ja sitä ihmettelinkin kuinka tulppien vaihto vei ahtopaineet. Pienempää kärkiväliä tai vanhoja tulppia en ole kokeillut sen jälkeen.
Painetesti tehty ja vuotoja ei löytynyt. Lähes kaikki liittimet on käyty läpi, MAF puhdistettu, N75 ja N710 testattu. Hukkaportin akseli liikkuu mutta on vähän väljän tuntuinen. Kokeiltu tänään N75 ja hukkiksen välinen letku irti ja tulpattuna ei ollut mitään vaikutusta paineisiin. Tuon perusteella joku osaa jo ehdotella seuraavia toimenpiteitä, olisikohan jotain häikkää hukkaportissa?
Jakoa en ole vielä ehtinyt tarkastaa ja hall on myös mielessä kun kesällä oli omituisia käynnistysongelmia. Katteja en ole vielä irrottanut. Käynti ei ole aina tasaista, joitain satunnaisia misfireja kuulee tyhjäkäynnillä mutta ei ole nykimistä tai rötäämistä ajossa.
Vinkkejä?
Comment