Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t ahdistaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t ahdistaa

    KKK K04-15 päivityksen yhteydessä keulalle lisättiin BEX lisäcooleri pelkääjän puolelle. Heti asennuksen jälkeen auto tuntui todella laiskalta, vaikka vaikutushan pitäisi olla ihan päinvastainen. Tätä ennen autoon oli jo vaihdettu turbo, sen "pienen" teholisän huomasi heti asennuksen jälkeen vakio coolerillakin, mutta lisäcoolerin jälkeen turboa ei enää edes huomannut.

    Voiko siis olla, ettei tuo coolereiden yhdistäminen ollut virtausten suhteen paras mahdollinen ratkaisu. Ohjelmointi suoritettiin Karalalla ja "tehotavoitteesta" jäätiin. Muita muutoksia autossa ovat seuraavat: TT:n suuttimet, katti poistettu -> tilalle 3" DP, Forge pässi, (loppu putkisto on vakio, eikä kuulema ahdista ->250hv asti).
    (Coolerin valintaan vaikutti parin virifirman mielipiteet kyseisen coolerin sopimisesta tähän projektiin, sekä ahdas tila keulalla.)
    Näitä muutoksia on varmasti tehty useaan B6/B7 1.8t autoihin, eli onko jollain ehdotuksia/kokemuksia missä ahdistaa?


    #2
    Eipä tullut vastaavaa havaittua BEX-coolerin asennuksen jälkeen. Ei virtausvastuksen pitäisi mahdottomasti kasvaa. Onkohan siellä kaikki ihan paikoillaan. Tehotavoitteista jäämiseen on mahdoton sanoa mitään, kun ei tiedä mikä se tavoite on ollut.

    Comment


    • #3
      Kyllä siellä kaikki pitäisi paikoillaan olla ja jopa oikein asennettunakin :). Moneen kertaan on asia tarkistettu. Tehot pyöriltä tällä hetkellä ~200+...

      Comment


        #4
        Eli ilmeisesti by-pass on oikein päin jne :). Eikös tuo pyöriltä mitattuna ole aika lailla sitä mitä pitäisikin? Heräämistä tuo toinen cooleri voi ehkä hieman hidastaa, koska ainakin maalaisjärjellä ajateltuna isompi ilmamäärä ja hieman pidempi putkisto ahtimen ja moottorin välillä lisää viivettä.

        Comment


        • #5
          Omassa autossa huomasin vastaavan efektin, alakierroksien vastaavuus väheni mutta pitkissä vedoissa isommilla vaihteilla tuntuu jaksavan pidemmälle. Ahtovuodot testattu, ei vuotoja ja letkutkin ovat oikein. Eli taitaa olla normaalia että ylimääräinen kenno ja muutama 10cm letkua tekee tuollaista.

          Comment


          • #6
            Eli ymmärsinkö oikein, ettei tuolla K04-15 ahtimella pidemmälle juuri mennä.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja _R4_ Näytä viesti
              Eli ymmärsinkö oikein, ettei tuolla K04-15 ahtimella pidemmälle juuri mennä.
              Mitäs koneteho suunnilleen on jos pyöriltä tuon verran? Eiköhän 240hp bruttoteho ole aika lailla se maaginen raja, jonka ylittäminen tuolla ahtimella alkaa mennä hyvinkin vaikeaksi.

              Comment


              • #8
                Ahdin tai auto siis vaihtoon :D. Tätä soppaa on nyt hämmentänyt niin moni alan yritys ja yksityiset henkilöt, ettei enää tiedä mihin uskoa . Saisko joltain vielä inffoa mitä tehoja vakio 1.8t antaa pyöriltä?

                Comment


                  #9
                  Voin olla väärässä, mutta jotenkin olen ymmärtänyt että häviöt ovat luokkaa 15-20% moottorilta pyörille.

                  Comment


                  • #10
                    Minkälaisen painehäviön tuollainen kaksois-coolerijärjestelmä aiheuttaa?

                    Luulisi tulevan aika iso hävikki, kun monessa autossa jo yksi orkkis-cooleri aiheuttaa 0,2bar häviön vrt. "kiinacooleriin"

                    Comment

                    Working...
                    X