Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2 20vt + GT40

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.2 20vt + GT40

    Onko kukaan koittanut moista ahdinta kyseisessä koneessa, onko paljon eroa heräävyydessä/ paineen tuotossa verrattuna esim. HX40 Super? Nuo Superit kun on kallistuneet, taitaa joka paikassa maksaa sen 1100? nyt, ja GT40 Garrettia sais 600-700?, tuntuis järkevältä vaihtoehdolta. Mitenkähän paljon noita on sitten eri pakopesillä ja siivillä saatavilla.. 500hp tavoite, mielllään +, ilman suurempia muutoksia moottoriin, sekä pitää auto vielä ajettavana

  • #2
    superi ollut tarjouksessa ainakin harisella ja fin-turbolla 750eur.

    tietääkseni gt40:stä löytyy eri siipi koolla ja pakopesällä

    Comment


    • #3
      500hp tavoite, mielllään +, ilman suurempia muutoksia moottoriin, sekä pitää auto vielä ajettavana
      Kaikkihan on tietysti suhteellista, mutta tuo alkaa hipoa jo mahdottoman yhtälön rajoja. Vaihtoon menee kuitenkin kanget, ehkä myös männät ja tietenkin kaikki pakopuolen romut, ic, sytkä mikäli jakajalla, bensapuolen romut, moottorinohjaus? jne.

      Comment


      • #4
        Tuo GT40 on kookkaampi kuin HX40 super. Vetoalue moisen kanssa alkaa 5k yläpuolelta.

        500hv menee rikki kun kompuran imureikä 56-60mm haarukassa ja pakosiipi sekä -pesä oikeassa suhteessa kompuraan.

        Comment


        • #5
          Kiitoksia! Mitäs nuista saa rinkejä otettua irti että vielä romut pysyy mukana?

          Joo no nuo Crossfiren listaamat päivänselviä juttuja, tämänhetken suunnitelmat, jotka kyllä muuttuu sitä mukaan kun päivä kerrallaan vanhenee ja rahaa kerääntyy;

          - Rostenilta kanget
          - Vakio männät
          - Fidenza alumiini vp
          - Kanteen mieto siistiminen
          - AAN imusarja
          - Tuubi pakosarja
          - Hestec, Haltech, Tatech, DTA yms. Hestec ehkä ykkös vaihtoehto paikkakunnalta löytyvän asiantuntemuksen puoltamana
          - Liikkuvat tasapainoon
          - Laakeroida ja rengastaa tottakai
          - 600x450 ic keulalle
          - sopivat soppatykit ja bp
          - Ja pakettiin sopiva ahdin, joka siis tässä kysymysmerkkinä

          Comment


          • #6
            Heh, ilman suurempia muutoksia moottoriin?
            Millasia ne suuremmat muutokset on sitten?

            Betonia lohkoon tms?

            Comment


            • #7
              Eikös se vitosen öljypumppu haukannut tyhjää jossakin 8000rpm pintaan, että siinäpä ne kierrokset ilman kuivasumppua.

              Comment


              • #8
                Heh, ilman suurempia muutoksia moottoriin?
                Millasia ne suuremmat muutokset on sitten?

                Betonia lohkoon tms?
                Niinno, eikö tollanen oo kuitenkin aika peruskauraa? Ei mittatilaus osia, iskutilavuus pidetään vakiona, vakio nokat + venat jne.jne. Alkuperäisessäkin viestissä tarkotin moottorilla nimenomaan vain moottoria, oheishärpäkkeet erikseen

                Comment


                • #9
                  Eikös se vitosen öljypumppu haukannut tyhjää jossakin 8000rpm pintaan, että siinäpä ne kierrokset ilman kuivasumppua.
                  Onko tuohon olemassa jotain lievittävää lääkettä ennen kuivasumppua, siihen ei rahat eikä rahkeet vielä riitä? Parempaa pumppua jostakin ja kunnon loiskelevyt + suurennettu sumppu?

                  Comment


                  • #10
                    omassa 8100rpm,orkkispumppu ja ei ongelmia.
                    loiskelevyä vaan ö-pohjaan.

                    Comment


                    • #11
                      8100 jälkeen alkaa nostajat halkeilla.

                      Pumppu on 8100 kiekalla kuoleman rajoilla.

                      8000 kierroksella pärjää kuitenkin varsin pitkälle. Esim 500hp setit antaa yleensä maksimitehonsa ennen 6600 kierrosta.

                      Comment


                      • #12
                        täytyneepä tarkastaa nostajia viikonloppuna,välillä kun ollaan menty jonkin verran ylikin tosta rajoittajasta.

                        pienemmillä vaihteilla on vaan pakko vetää tonne asti,jää alue melko kapeaksi muuten.

                        Comment


                        • #13
                          Noita GT40:siäkin on todella montaa eri versiota, on liukulaakeria sekä kuulalaakeria ja monenkokoista siipeä ja A/R:ää. On kuulemma GT40:lläkin penkitetty yli 700heppaa. Hinta yleensä hieman kertoo että onko liukulaakeri vai kuulalaakeriversio. GT40:stä löytyy myös jotain versiota, jossa on pienemmät siipikoot kuin Holsetin HX superissa. Jos ahtimen mitoittaa tuohon tehotavoitteeseen, niin sanoisin että molemmat ahtimet ovat liian suuria...koska tehot karkaa aina ylemmäksi kun ahdin kasvaa.

                          Comment


                          • #14
                            No tuota GT:tä vähän kattelin mikä myyntipuolella, 56/60 (?) siivillä ja A/R .99 pakopesällä, portillinen. Hyvin tod. näk. ei kuulalaakeri hinnasta päätellen. Eikä se 500 mikään absoluuttinen luku ole, kaikki on tervetullutta mikäli suht pienellä budjetilla vielä kestää, eikä käyttöalue ole ~1000rpm

                            Comment


                            • #15
                              pakopesä turhan iso,ar.63 olis lähempänä oikeaa

                              Comment


                              • #16
                                OT Jere: Kuka Kansasissa ymmärtää Hestecin päälle?

                                Comment


                                • #17
                                  Jani Lindvall http://www.youtube.com/watch?v=5du-Y...om=PL&index=50 , varaosaliike Motorsetin http://www.fixus.fi/www/fixuswww_V2.nsf/sp?Open&cid=Content8F7F6 uusissa tiloissa on Harisen vanha neliveto penkki. Escortissa Hestec, mutta osaa säätää varmasti muitakin

                                  Comment

                                  Working...
                                  X