Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audista turbo?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audista turbo?

    On tuossa nyt mietiskelty tuon quattron ahtamista laillisesti.

    Auto ei vähäpäästöinen ole, ainakaan rekisteriotteesta ei moista mainintaa löydy. Tekniikka siis 2.2E 100kw k-jetronic..

    Mietittyjä vaihtoehtoja olisi nyt sitten kaksi;

    -2.2 10v turbo jota 100 ja 200:sissa käytetty,
    -2.2 20v turbo joita käytetty ässämalleissa.

    Jarrut laitetaan luonnollisesti nuo 2.3 20v versiot, kunhan ne jostakin vaan löytäisi. Joutuuko tuon alustaan tekemään muita muutoksia?

    Miten soveltuvia nuo tekniikat käytännössä sitten on tuon 2.2 k-jet padan tilalle? Periaatteessa tuon 10v turbon saisi heittämällä laitettua kun vie vaan todistuksen että se on tieliikenteeseen soveltuva, tehothan ei nimittäin mene yli sallitun. Kun se 20v 2.3 on sen 170hv luovuttanut irti, joten siitä saa ottaa sen 170hv + 20%. Tuossa 10v turbossa on se 185hv?

    Tuossa 20vt:ssä tulee sitten se ongelma että siinä on vakiona jo 230hv joka on hieman liikaa näin lailliselta kannalta. Onnistuuko esim. ahtopaineiden lasku ja penkitystodistus katsastukseen? Vai onko tossa kiinnityskin jo niin erillainen ettei tule onnistumaan senkään suhteen? Lienekkö sitten vaihdelaatikkokaan miten soveltuva noihin tekniikoihin..?

    Periaatteessa yksi vaihtoehto olisi tuo 2.3 20v vapaasti hengittäväkin mutta jotenkin vaan turbotekniikka olisi enemmän Audiin kuuluva..

    Miten tuossa nyt sitten kestää voimansiirto tuolla iällä lisätehoa, autolla kun on ajettu jo se 300tkm...... :s Päästöjen kannalta tämän ikäisessä ei ilmeisesti tarvita muuta kuin katalysaattori tai pelkät kuoret putkistoon.

    Olen noita moottoreita katsellut ruotsista, kun ne siellä melko edullisiakin ovat. Jonkin kuljetusfirman kautta järjestyvät suht. helposti Suomeenkin.

    Olen tässä nyt vielä hiukkasen pihalla noista tekniikoista ja lakipykälistä..
    Ja muutenkin tässä on paljon mitä en tiedä, joten valaiskaa kokeneemmat hieman jos tämä vaikka onnistuisi, kiitos.
    Viimeksi muokannut jta; 11.1.2015, 21:35. Perustelu: Palautettu

  • #2
    Kun kerran ei ole päästörajoitteita, leimaat sen "omavalmiste" moottorilla. Ainut mitä tarvit tehoista on dynolappu.

    '88 ei välttämättä taida tarvita edes kuoria putkeen.

    Comment


    • #3
      Eli siis tuo 2.2 20vt on mahdollista saada paikalleen laillisesti ahtoja laskemalla? Mikäs tämä "omavalmiste" systeemi oikein on?

      Mites nuo sähköt sitten, tarviikohan kuinka paljon tehdä että sais sen paikalleen, ja entäs moottorin kiinnikkeet?

      Comment


      • #4
        Omavalmiste moottori on eräänlainen "paperiton" kone, mikä "ei vastaa mitään tehdasmoottoria". Omavalmistetta voi käyttää kun ei ole päästörajoitteita hankaloittamassa elämää. Samalla esim välijäähy ja turbo on vapaavalintainen ;). Esim ilmoittamalla, että olet vaihtanut alkuperäiseen koneeseen kannen ja ahtanut sen, tulee koneesta aika pitkälti omavalmiste ;)

        Sähköthän on helpoin tehdä, kun hommaat purkuautosta koko johtosarjan. Vitoskoneiden lohkot on "samat", jos ei muuta niin pulttaat vanhasta koneesta kannakkeet uuteen lohkoon.

        Comment


        • #5
          Kuullostaa jotenkin liian helpolta. Voiko tuo olla tosikaan :D

          Eli siis 20vt:n saa suht helposti soviteltua tuohon häkkyrään.

          Comment


          • #6
            Helppoahan se on, kun on aihio valittu oikein. Aihion valinnan oleellisuutta ei voi riittävästi korostaa. :)
            Tutkaile vaikka pasi_ :n "S90" projektijuttua, sieltä löytänet aika pitkälti kaikki mitä tarvii ja ei tarvi vaihtaa.

            Comment


            • #7
              Joo, tuosta on ollut apua jonkin verran jo kun tutkin aikasemminkin hieman.

              Minkähän firman kautta tuo tekniikka olis helpoin ruotsista/saksasta/hollannista saada tänne kotosuomeen.?

              Comment


              • #8
                Kannattaa sitten hakea kokonainen auto purkuun, mikäli se on vain suinkin mahdollista. Esim. juuri tällä hetkellä on myyntipalstalla aika maukas s2-paketti. Purkuautosta saa kaikki ne osat mitä ei edes tiennyt tarvitsevansa ja loppuraadon osia myymällä saa tehtyä tilin, BTDT.

                Comment


                • #9
                  Joo tosta ässästä kyselinkin jo kun ei olis edes kovin kaukana. Hiukkasen hintaahan tolla on mutta jos se on ihan ok niin sitten.

                  Comment


                  • #10
                    Eipä se minusta pahan hintainen ollut, tuollaisella tekniikalla + varusteilla.

                    Comment


                    • #11
                      Alta kolmen tonnin siitä sun vispilästä ei turboa saa vaikka kuinka yrittäisit. Tuo s2 olisi ehdottomasti hintansa väärti. Olisi lisäksi kivasti voimansiirron nippeleita jarrut yms.

                      Comment


                      • #12
                        Toistetaan n:n kerran: Lammen ABY-ässä on hyvä, saat ihan kaikki palikatkin siitä. Eikä hinta ole paha jos tekniikka on käyntikuntoinen. Varmasti jää vielä jotain myytävääkin kulujen kattamiseen.

                        Comment


                        • #13
                          Ot. joku saattais luulla että meille maksetaan tästä :D

                          Comment


                          • #14
                            Jos sen ostat, niin saattaa jotkin osat kiinnostaa. ;)

                            Comment

                            Working...
                            X