On tuossa nyt mietiskelty tuon quattron ahtamista laillisesti.
Auto ei vähäpäästöinen ole, ainakaan rekisteriotteesta ei moista mainintaa löydy. Tekniikka siis 2.2E 100kw k-jetronic..
Mietittyjä vaihtoehtoja olisi nyt sitten kaksi;
-2.2 10v turbo jota 100 ja 200:sissa käytetty,
-2.2 20v turbo joita käytetty ässämalleissa.
Jarrut laitetaan luonnollisesti nuo 2.3 20v versiot, kunhan ne jostakin vaan löytäisi. Joutuuko tuon alustaan tekemään muita muutoksia?
Miten soveltuvia nuo tekniikat käytännössä sitten on tuon 2.2 k-jet padan tilalle? Periaatteessa tuon 10v turbon saisi heittämällä laitettua kun vie vaan todistuksen että se on tieliikenteeseen soveltuva, tehothan ei nimittäin mene yli sallitun. Kun se 20v 2.3 on sen 170hv luovuttanut irti, joten siitä saa ottaa sen 170hv + 20%. Tuossa 10v turbossa on se 185hv?
Tuossa 20vt:ssä tulee sitten se ongelma että siinä on vakiona jo 230hv joka on hieman liikaa näin lailliselta kannalta. Onnistuuko esim. ahtopaineiden lasku ja penkitystodistus katsastukseen? Vai onko tossa kiinnityskin jo niin erillainen ettei tule onnistumaan senkään suhteen? Lienekkö sitten vaihdelaatikkokaan miten soveltuva noihin tekniikoihin..?
Periaatteessa yksi vaihtoehto olisi tuo 2.3 20v vapaasti hengittäväkin mutta jotenkin vaan turbotekniikka olisi enemmän Audiin kuuluva..
Miten tuossa nyt sitten kestää voimansiirto tuolla iällä lisätehoa, autolla kun on ajettu jo se 300tkm...... :s Päästöjen kannalta tämän ikäisessä ei ilmeisesti tarvita muuta kuin katalysaattori tai pelkät kuoret putkistoon.
Olen noita moottoreita katsellut ruotsista, kun ne siellä melko edullisiakin ovat. Jonkin kuljetusfirman kautta järjestyvät suht. helposti Suomeenkin.
Olen tässä nyt vielä hiukkasen pihalla noista tekniikoista ja lakipykälistä..
Ja muutenkin tässä on paljon mitä en tiedä, joten valaiskaa kokeneemmat hieman jos tämä vaikka onnistuisi, kiitos.
Auto ei vähäpäästöinen ole, ainakaan rekisteriotteesta ei moista mainintaa löydy. Tekniikka siis 2.2E 100kw k-jetronic..
Mietittyjä vaihtoehtoja olisi nyt sitten kaksi;
-2.2 10v turbo jota 100 ja 200:sissa käytetty,
-2.2 20v turbo joita käytetty ässämalleissa.
Jarrut laitetaan luonnollisesti nuo 2.3 20v versiot, kunhan ne jostakin vaan löytäisi. Joutuuko tuon alustaan tekemään muita muutoksia?
Miten soveltuvia nuo tekniikat käytännössä sitten on tuon 2.2 k-jet padan tilalle? Periaatteessa tuon 10v turbon saisi heittämällä laitettua kun vie vaan todistuksen että se on tieliikenteeseen soveltuva, tehothan ei nimittäin mene yli sallitun. Kun se 20v 2.3 on sen 170hv luovuttanut irti, joten siitä saa ottaa sen 170hv + 20%. Tuossa 10v turbossa on se 185hv?
Tuossa 20vt:ssä tulee sitten se ongelma että siinä on vakiona jo 230hv joka on hieman liikaa näin lailliselta kannalta. Onnistuuko esim. ahtopaineiden lasku ja penkitystodistus katsastukseen? Vai onko tossa kiinnityskin jo niin erillainen ettei tule onnistumaan senkään suhteen? Lienekkö sitten vaihdelaatikkokaan miten soveltuva noihin tekniikoihin..?
Periaatteessa yksi vaihtoehto olisi tuo 2.3 20v vapaasti hengittäväkin mutta jotenkin vaan turbotekniikka olisi enemmän Audiin kuuluva..
Miten tuossa nyt sitten kestää voimansiirto tuolla iällä lisätehoa, autolla kun on ajettu jo se 300tkm...... :s Päästöjen kannalta tämän ikäisessä ei ilmeisesti tarvita muuta kuin katalysaattori tai pelkät kuoret putkistoon.
Olen noita moottoreita katsellut ruotsista, kun ne siellä melko edullisiakin ovat. Jonkin kuljetusfirman kautta järjestyvät suht. helposti Suomeenkin.
Olen tässä nyt vielä hiukkasen pihalla noista tekniikoista ja lakipykälistä..
Ja muutenkin tässä on paljon mitä en tiedä, joten valaiskaa kokeneemmat hieman jos tämä vaikka onnistuisi, kiitos.
Comment