Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEB+k04 röpeltää ja nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Autoon vaihdettiin mekaaninen ahtopaineensäädin, joten ei ole n75. Eihän siihen mene kuin 2 letkua? Mikähän on se 3. letku joka roikkuu vapaana tällä hetkellä. Kuuluuko kaikkien letkujen olla jossain kiinni vaikka on tuo bleedi?

    Comment


      #32
      Sulla sitten tod. näk. roikkuupi imupuolelle menevä letku siellä vapaana. Jos ei ole tulpattu niin se vastaa imuvuotoa koska meneepi ohi MAF:n

      Comment


      • #33
        Tukin umpeen sen ylimääräisen letkun. Röpeltää edelleen, mutta nykiminen tuntui hävinneen. Onkohan siellä muuta tukittavaa kuin tuo letku? n75 on edelleen kiinni, mutta letkut vedetty bleediin.

        e:Eipä hävinnytkään. Huomasin tuossa loivaa ylämäkeä ajaessa, 0,5-1,0bar ahdoilla, ettää auto nykyttää välillä. Mikähän siinä olis?
        Viimeksi muokannut Rac3r_; 15.9.2009, 17:01.

        Comment


        • #34
          Tossa kävi muutama päivä sitten yhen kaverin S14 nissan meitin pajalla ja kaveri ihmetteli vastaavanlaista ongelmaa ja ruvettiin siinä tutkimaan sitä. tulos oli että pliidi hukkasi niin paljon ohjaus ilmaa hukkaportin kellolta että pakopaineet avasi vasta hukkaportin; otettiin pliidi pois ja rötäys loppui tosin paineiden nousu hidastui myöskin, ja toisena oli että softa oli tehty ilman pliidiä ja myöhemmin oli pliidi lisätty, eli pliidi aiheutti todella terävän ahtojen nousun jolloin softa ei niinsanotusti pysynyt mukana esim, ennakot vääränlaiset... kone ei mennyt laihalle, ei naulannut, ei hukannut paineita, ei imuvuotoja, ainut mikä ihmetytti oli erittäin matalat pakolämmöt täyskaasu vedossa..(500-650c) josta epäilimme huonoja ennakoita.

          Comment


          • #35
            Tuohon tehtiin ohjelma bleedille, koska se n75 jumitti kuulemma niin pahasti.
            Harmittavaa kun vikaa ei tunnu löytyvä. Oiskohan Jyväskylän seudulla pajaa joka osais vilkasta autoa?

            Comment


            • #36
              Karala?

              Comment


              • #37
                samaa mieltä SamiH:n kanssa

                Comment


                • #38
                  Nyt on kaikki puolat uusiattu, eikä vaikutusta. Jos sitä vaihtais tuon sytytyksenvahvistimen seuraavaks.

                  Onko bensapaineiden mittaamiseen mitään helppoa tapaa?

                  Comment


                  • #39
                    Jos haluaa kikkailla niin tuon vahvarin voi testata näin

                    Comment


                    • #40
                      Itsellä oli myös omassa samanlainen vika. Ilmamassamittari oli rikki sen vaihdolla vika korjaantui. Marmoritiskillä mittarin hinta oli 550? mutta sain sen reilusti halvemmalla. Kone kävi liian laihalla koska mittari oli rikki.

                      Comment


                        #41
                        Mulla on uusi AEB:n maffi hyllyssä, 290eur.

                        Comment


                        • #42
                          No, maffi vaihdettu mutta ei apua. Jospa koittais seuraavaks tuota sytkävahvaria.

                          Tähän menessä on tarkistettu ahtopaineet, vaihdettu tulpat, puolat ja maffi.
                          Seuraavaks se sytytyksenvahvistin.
                          Viimeksi muokannut Rac3r_; 1.10.2009, 12:30.

                          Comment


                          • #43
                            Itsellä kun meni sytkän vahvistin edellisestä (AEB) passatista niin auto kävi vain kolmella sylinterillä selvästi, eikä missään vaiheessa edes yrittänytkään käydä neljällä.

                            Comment


                            • #44
                              Eipä ollu sytkävahvarista apua tähän vikaan, mutta vähän se autto.

                              Mitenkäs tuo bensapaineen mittaaminen tapahtuu käytännössä?

                              Comment


                                #45
                                itse mittasin b-paineen laittamalla pumpun lähtöön t-haaran johon mittari. sit vaan kaveri takapenkille tarkkailemaan mittaria kun antaa kenkää pirssille. paineiden pitäis pysyä 4bar vaikka kuin polkis. tietenkin jos sattuu olemaan 4bar säädin...

                                Comment


                                  #46
                                  Kannattaiskohan auto jo viedä asiansa osaavaan huoltoon..?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Varmaan karala osais tehä sen huollon ;)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Itselleni laitoin tänään n75:n tilalle kuulajousiventtiilin omaan 1.8T a4:n ja kylkiäisinä tuntu tulevan nykäisy, kun ahdot tapissa löysää kaasun. Oletko kokeillu ehjää N75:sta bleederin tilalle lastun jälkeen?

                                      Comment


                                      • #49
                                        En oo koittanu. Mutta kun ohjelma tehtiin tuon bleedin kanssa, niin miten n75 käyttäytyy ahtojen kanssa?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Luulis että tuo ohjelma sisältää myös tiedon tuosta n75 ohjauksessa vaikkei nyt olekaan käytössä. Viisaammat korjatkoon mikäli väärää tietoa?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Onko sulla ahtopaine mittaria paikoillaan?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jostain luin että n75 takasin laittaminen ei anna kuin vakion verran painetta. Voin olla väärässä. Ja kyllä ahtomittari löytyy.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kyllä sinne vakio paineet tulee käyttöön ku otat bleedin pois. Niin ainaki minulla.
                                                Elikkä se sanoo jo jotain et ohjelma ei tajua jos siellä on korkeammat paineet ja alkaa sen takia pätkiin.
                                                Katoppa varsin mittarista misä vaiheessa se alkaa röpeltään ja pätkiin

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Alkaa rötäämään ku kuormittaa konetta painamalla liikaa kaasua. tai ohitustilanteessa, ilman että on paljon kierroksia.
                                                  Mutta paikaltaan lähdettäessä, täyskaasukiihdytyksessä ei ongelmia. Paineet pysyy 1.2bar. Vähä outoa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Onko joku törmänny oheisiin miten tuo n75 asennetaan oikein paikalleen?

                                                    Kestääkö vakio intake-letku tällaisessa 250hp tehoissa, vai voiko se mennä lyttyyn niin et se vaikuttais johonkin?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      tuolla on juttua 75:sen toiminnasta. jos jelppaapi.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Juu tuo jelppaa. Mikä venttiili tämä on? http://www.skoda-dily.cz/data/items/...4618f4a6_t.jpg

                                                        Otin irti tuon ja puhaltelin molemmista päistä ja ilma virtaa molempiin suuntiin. Onko se rikki? Kun sisällä näkyy joku jousi. Pitäiskö sen estää ilman kulku toiseen suuntaan tms?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Tuo on huohottimen rajoitusventtiili. Kyllä siitä kulkee ilma molempiin suuntiin, mutta kovalla imulla sen pitäisi rajoittaa lohkosta tulevaa ilmavirtaa.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Niin se tekikin kun jälkeenpäin koitin. Vaihdoin uuden n75 bleedin tilalle ja nyt auto toimii moitteettomasti.Ei rötää eikä nyi. Paitsi että ahtopaineita ei tosin ole kuin vakion verran. Pitää ottaa hariseen yhteyttä ja kattoo mitä tehdään.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              hei, missä välissä ton huohottimen rajoitusventtiilin pitäis olla,(omassa se on takakontissa irrallaa) ja ja mihin sen lohkosta lähtevän ns huohotus letkun pitäs mennä??? mikä lähtee siit ihan imusarjojen alapuolelta???
                                                              itellä on kans jonkun hieman "räveltämä" turbo malli ja esiintyy noita, ala kierroksilla käynti ja nykimis häiriöitä!!
                                                              todella ärsyttävää ja sit kun en ole mikään turbo expertti!!!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X