Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TTQ Ahtimen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TTQ Ahtimen vaihto

    160 Mittarissa ja ahdin alkaa olemaan ilmeisesti selvä, kun ölppää on alkanut kulumaan.

    Osaako joku sanoa saako mutkan vaihdettua yläkautta järkevästi, vai pitääkö tunkeutua alakautta apurunko poisottaen?

    Mistä saa nykyään sopivimmin uuden ahtimen?

  • #2
    Yläkautta muistaakseni ottivat aikanaan omastani, mutta tilaa siellä ei ole, ihan sama mitä kautta sen yrittää tehdä :)

    Comment


    • #3
      Mikäli kuitenkin päätät mennä alakautta (on oikeasti tilaa) http://www.wak-tt.com/guides/turbo.pdf kohta 21-46

      Comment


      • #4
        Toi on hyvä ohje, mutta taitaa olla etuvetoiseen. Nelivetoisessa siellä ei oikeesti ole tilaa, kun on voimansiirron himmelit, DP ja apurunko edessä.

        Comment


        • #5
          juuri vaihdoin yläkautta omaan. Ahtoputki ja muut härpättimet irti, niin mahtuu kyllä...

          Comment


          • #6
            Hmm.. kyllä mun mielestä sieltä näki alakautta turbolle melko hyvin kun jotain muuta auton alla turasin. Mutta jo turbon vaihtaneet tuon varmasti tietää paremmin.

            Comment


            • #7
              Itse en pelkkää ahdinta kävis ees alakautta yrittämään, koska siinä joutuu purkamaan väkisin "turhia" osia. Eli yläkautta vaihdettaessa joutuu ottamaan edestä pois vaan imu ja ahtoputket + niihin tulevat letkut. Saattaa olla, että joutuu myös vähän raottamaan puolille tulevaa johtosarjaa (siis siirtämään sivuun). Tämä kaikki siis riippuu toki siitä, että minkäkokoinen puhallin on kyseessä, mutta vakio K04 menee "heittämällä" tuosta välisä.

              Comment


              • #8
                Vakiota vakion tilalle tulossa. Onko pakosarja otettava siis edestä pois yläkautta vaihdettaessa?

                Vähän alta tonnin tarjouksen olen saanut uudesta mutkasta. Onko edullisempia paikkoja?

                Comment


                • #9
                  eikö turbon huolto olis halvempi vaihtoehto jos vakiossa meinaat pysyä ? uudet laakerit ja tiivarit nii turbo on taas kuin uusi.

                  Comment


                  • #10
                    Uusi on aina uusi. Jäähän huollettuna vanhaa osaa esim. akseli, joka voi kärsiä jonkilaista väsymystä.

                    Comment


                    • #11
                      Voi akselinkin vaihtaa ja siivet, eivät maksa juuri mitää uuteen turboon verrattuna. Mutta oikeassa olet, uusi on aina uusi. Vanhoissa on pakopesät melkein aina halki, yms..

                      Comment


                      • #12
                        Marmoritiskillä oli muistaakseni 850 euroa vaihto-osana K04. Yläkautta se irtoaa aika kivuttomasti. Jäähdytysneste putket, pakoputken pultit ja öljyn paluun joutuu rassaamaan alakautta irti. Pakoputken ruuveihin pääsee ehkä parhaiten kiinni kun irrottaa apparin puoleisen etupyörän. Pakosarjaa ei tarvitse irrottaa jos pelkän ahtimen haluaa käteen. Kokemukset perustuu S3:seen, mutta luulisin että yhtä vähän sitä tilaa molemmissa. Paljon vaan eri mittasia jatkokappaleita räikkään ja aikaa niin kyllä se pökäle sieltä irtoaa ;)

                        Comment


                        • #13
                          Pengoin saksan tarjontaa ja sain uudesta -020 mutkasta hyvän tarjouksen. http://en.turbolader.net/ Tarjosi 490 eurolla uuden.
                          Vielä on kyselyssä tavaran alkuperä, mutta ei kai nämä kuitenkaan kiinalasia ole.
                          Joku olikin foorumilla RS4:een ostanut tuolta ahtimet ja kyselinkin jo kokemuksia putkasta.

                          Comment


                          • #14
                            Ompa kyllä halpa, pelottavan halpa.

                            Comment


                            • #15
                              Tänään tuli pari uutta laaderia itselle ja toiselle foorumilaiselle saksasta toimitettuna 630 e/kpl. Kohta pääsee taas rasvaamaan kätensä käyttöaudin takia! ;)

                              Comment


                              • #16
                                ompas halpoja. Vois melkein jopa harkita mut tosin sitten kun omani leviää niin vaihtuu merkki holsettiin.

                                Comment


                                • #17
                                  Mistä Arto tilasit noi föönit? Itellä ois etsinnässä kans 180hv pätkä, tai sit suoraan isompaa.

                                  Onko mun järkevää vääntää samantien tilalle 225hv:n turbo, vai pitäydynkö pienemmässä vakiossa? Ts. mikä on hintaero/työn määrä/uudelleen ohjelmoinnin tarve?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuli tuolta aiemmin postaamasta linkistä.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X