Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

autobahn 88 ss-pakosarjat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • autobahn 88 ss-pakosarjat

    Pikkusen alkaa nuo jenkkien valusarjat käymään hermon päälle, kun jatkuvasti halki. kyseesä siis 1.8t.
    Olis tiedossa halvalla Autobahn 88 rosterisarja, mutta onko kellään kokemusta kuinka ne kestää? Tuossa on kuitenki 4h homma vaihdella noita sarjoja. Ja jos nämäkään ei kestä niin ei viittis edes alkaa vaihteleen, vaikka halapa onkin. Mitä tuota autobahn sarjaa hypistelin niin oli aika halvan olonen. hitsaukset vähän sinnepäin ja pulttikiinntystä joutuu vähän "modaamaan".
    Eli onko kellään kokemusta kestävyydestä ja sopivuudesta?

  • #2
    kokemusta kyseisestä pakosarjasta on sen verran, että ovat ihan ok laatuisen näkösiä, mutta hitsaus-saumat eivät kestä sitten yhtään ilman vahvistuksia. Tosin tuppaahan muissakin rosterisarjoissa olemaan samoja ongelmia. Myöskin jouduin laipat "plaanaamaan" täysin tasaisiksi. Kiinnityksen kanssa saa myös pirusti temppuilla.

    Comment


    • #3
      Ihan mielenkiinnosta, mistä kohti tuo valusarja halkesi ja paljonko kerkesi tulla kilometrejä? Onko sulla se turbon tukirauta paikallaan?

      Comment


      • #4
        Oisko 10tkm nyt viimesellä. Ja oli päässy irti turbon päästä nyt se rauta, huomasin kun helisi siellä mutta en"ehtiny" laittaa pulttia takasi. Itellä vahva veikkaus ,että johtui nyt tälläkertaa juurikin siitä. Halkesi todellakin kerralla lähes kahtia. Pohjakosketuksia ei sattunut. 3.-4. "tuubista" halki juuri ennen turbon kiinnityspultteja.

        Juurikin tuolta alueelta johon turbo kiinnittyy on aika suuret erot materiaalivahvuudessa. seinämät n.7mm ja päältä huomattavasti vähemmän. Ja siinähän on varmaan kuumin paikka koko sarjassa. Eka sarja halkesi siitä päältä pulttien välistä.

        Just hain ton sarjan ja silmällä huomaa, että täytyy plaanata ja saa viedä kaverille hitsattavksi ensin.

        Tapsa, hitsasitko päältä ennen asennusta vai sisältä. Muita asennusongelmia kuin ne turbon pultit?

        Comment


          #5
          Toinen juttu on sitten se, että erimittaiset rosteriprimäärit laajenee aikalailla eri tavalla. Tulee jännitteitä. Sitten kun noissa ei oo käytetty juuritahnaa/kaasua hitsatessa, ei sauma oo palanut samalla tavalla molemmilta puolilta seinämää ja siksi pakosarja on heikko saumoista. Varman tommosesta saa ehkä jotain aikaiseksi, mutta jos kotoa/kavereilta ei löydy tiggiä ja tarvittavia työkaluja, kannattaa jättää ostamatta.

          Kaveri hitsas tommosta samanlaista kiinasarjaa kuukauden välein, kun se halkes aina jostain saumasta. Ei tullu koskaan kuntoon. Silloin ei ollut juuritahnaa käytössä, eikä älytty käytää juurikaasua. Semmosella saumat olis saattanut alkaa kestämän. Solar flux on todettu käytännössä pirun hyväksi tavaraksi noihin saumakohtiin. Sauma palaa samalla tavalla molemmilta puolilta kii. Kokeiltiin tota ekan kerran, kun tehtiin pakosarjoja mun mopoon. Ei oo saumat antautuneet, vaikka ovat saaneet lämpöä aika reippaasti. Samaa ainetta on olemassa myös mustalle raudalle.

          Myöhemmin tilalle tuli ATP turbon valupakosarja, joka on kestänyt hienosti.

          Edit: hyvillä rosteripakosarjoilla ei oo minkäänlaista kesto-ongelmaa. Voivat olla vaikka ohkasestakin tavarasta tehtyjä ja silti kestävät. Mulla oli 200SX nissanissa DC-sports merkkiset pakosarjat, jotka pariin otteeseen ajettiin niin kuumiksi että sinisyyskin hävisi (kävivät osittain valkoisina). Koskaan eivät haljenneet vaikka ajoin niillä itse yli 40tkm ja nykyinenkin omstaja on varmaan jo 20tkm ajanut lisää. Olivat vielä pirun ohkasta tavaraa ja siksi todella kevyet.
          Viimeksi muokannut JM; 16.6.2009, 18:30.

          Comment


          • #6
            Päältä pakosarjaa vain hitsattiin. Ja suurin ongelma oli sen yhden turbon pultin kanssa.

            Comment


            • #7
              Joo, no sen saa varmaa korvata pinnapultilla vai?

              Comment


                #8
                Noissa rosterisarjoissa voi olla saumojen osalta kestämättömyys ongelma se, että lisäainetta liian vähän syötetty (karkenee liitos ja sauma) ja liian isoilla virroilla (nopeasti) tuupattu saumat valmiiksi. Onko reunahaavoja saumoissa?
                Viimeksi muokannut RS2; 17.6.2009, 19:35.

                Comment


                • #9
                  Turbon laipan kohdilta ei vedetty ympäri asti saumaa ulkopuolella. Sisällä näkyy sauman "rajat.

                  Comment

                  Working...
                  X