Ahtopaineita pitäis saada pienemmälle koska alkaa jänskättää että millon tapahtuu jotain. Tälllä hetkellä kylläkin piikki 1.0 bar ja on lastu. Eli mikä ois semmonen oiva säädin tuohon autoon millä saisi pienemmälle? Yhden kerran tankoa säätelin eikä kyllä kiinnosta toista kertaa alkaa sitä peilien ja muitten värkkien kans alkaa säätelee ja purkaa kaikki ilmaputsarihässäkät letkuineen :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ahtoja pienemmälle, millä?
Collapse
X
-
Kyllähän siinä lastu on mutta ei mitään tietoa että mikä, näin entisen omistajan suusta. Ecun kotelon päälle on kylläkin teipattu alkup. lastu jollain KCR firman teipillä ja kcr ilmeisesti on joku lastufirma, tiiä sitte. Mitään merkkejä ei kyllä oo havaittu. Aattelin että jos ihan turvallisiin paineisiin puottas esim. 0,8bar.
Comment
-
Duoda duoda, uudelleen ohjelmoimalla sen saa hallitusti alas. Muuten saattaa ecu tehda tempun jos toisenkin ja mennä vikatilaan jos rupeat sitä muuten säätelemään. Hukkaportin säädöllä et vaikuta yhtään mihinkään muuhun kuin "peruspaineeseen", ecu itse "bleedaa" hukkaportilta paineita nostaakseen niitä korkeammiksi...
Comment
-
Joku aika sitte vaihdoin tuon rikkinäisen turbon tilalle samanlaisen vakion ja säädin tangosta sitä peruspainetta. Eka kerralla meni liian kireälle, paineet nousi 1,3 bariin. Sitte säädin vähän löysemmälle niin nyt se tuossa barin hujakoilla on. Kertaakaan ei oo kyllä vikatilaan menny.
Comment
-
Vieras
Hohhoijaa.
Jos ihan oikeasti haluat rikkoa autosi, niin säädä ihmeessä "tangosta" tai revi vaikka N75 irti. Jos taas haluat että auto toimii, niin nuo säädöt tehdään ohjelmallisesti ja annetaan hukkaportin jne. olla niin kuin ne on tarkoitettu.
"Ecun kotelon päälle teipattu lastu" - siis hetkinen, meinaatko että sinulla on ecuboksista piiri irti ja teipillä kiinni kotelon kannessa, ja sisällä jotain ihan muuta? Eikö helpointa olisi laittaa se orkkispiiri paikoilleen?
Comment
-
ei ei ja ei. Nyt on virilastu paikollaan ja se vakiolastu on jemmattu siihen kotelon päälle.
Ja sitä tässä vähän takaa kans hain että onko tuo 1 bar turvallinen muuten melkein vakiolle koneelle paitsi lastu ja tt:n bypass.
Totta se on kun lastu sen kerran antaa. Enempää sekottamatta lisään että hukkaportin tanko on säädetty aikalailla täältä foorumilta löytyvien peruspaineen säätö ohjeiden mukaan. Tuntee taas ittesä kaheliksi perkele :).
Comment
-
Pitäähän se nyt varman päälle kysellä kun on täälläki nuita kauhutarinoita aika paljon lukenu :>
Eli onko näin että vanhemmissa vehkeissä missä ei liiemmin sähköohjauksia oo niin ahtopainetta voidaan säätää hukkaportista ja näissä uudemmissa taas ei voi säädellä muuta kuin sitä peruspainetta? Vai olenko taas väärässä?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viestiei ei ja ei. Nyt on virilastu paikollaan ja se vakiolastu on jemmattu siihen kotelon päälle.
Comment
-
Vieras
Comment