Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtoja pienemmälle, millä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahtoja pienemmälle, millä?

    Ahtopaineita pitäis saada pienemmälle koska alkaa jänskättää että millon tapahtuu jotain. Tälllä hetkellä kylläkin piikki 1.0 bar ja on lastu. Eli mikä ois semmonen oiva säädin tuohon autoon millä saisi pienemmälle? Yhden kerran tankoa säätelin eikä kyllä kiinnosta toista kertaa alkaa sitä peilien ja muitten värkkien kans alkaa säätelee ja purkaa kaikki ilmaputsarihässäkät letkuineen :)

  • #2
    No jos siinä lastu on niin miksi niitä nytte pitäis pienemmälle saada? Ja onko jotain merkkejä että tapahtuis jotain?

    Comment


    • #3
      Kyllähän siinä lastu on mutta ei mitään tietoa että mikä, näin entisen omistajan suusta. Ecun kotelon päälle on kylläkin teipattu alkup. lastu jollain KCR firman teipillä ja kcr ilmeisesti on joku lastufirma, tiiä sitte. Mitään merkkejä ei kyllä oo havaittu. Aattelin että jos ihan turvallisiin paineisiin puottas esim. 0,8bar.

      Comment


      • #4
        Duoda duoda, uudelleen ohjelmoimalla sen saa hallitusti alas. Muuten saattaa ecu tehda tempun jos toisenkin ja mennä vikatilaan jos rupeat sitä muuten säätelemään. Hukkaportin säädöllä et vaikuta yhtään mihinkään muuhun kuin "peruspaineeseen", ecu itse "bleedaa" hukkaportilta paineita nostaakseen niitä korkeammiksi...

        Comment


        • #5
          Joku aika sitte vaihdoin tuon rikkinäisen turbon tilalle samanlaisen vakion ja säädin tangosta sitä peruspainetta. Eka kerralla meni liian kireälle, paineet nousi 1,3 bariin. Sitte säädin vähän löysemmälle niin nyt se tuossa barin hujakoilla on. Kertaakaan ei oo kyllä vikatilaan menny.

          Comment


          • #6
            nyppäse n75 venan piuha irti? sitten ahtaa vaan n. 0.4bar..

            menee vissiin varaohjelmalla sitten.

            tällänen niksipirkka neuvo:)

            Comment


            • #7
              Tai sitten painat vähemmän sitä kaasua? Ja korjaat sen mikä siellä jänskättää?

              Comment


                #8
                Hohhoijaa.

                Jos ihan oikeasti haluat rikkoa autosi, niin säädä ihmeessä "tangosta" tai revi vaikka N75 irti. Jos taas haluat että auto toimii, niin nuo säädöt tehdään ohjelmallisesti ja annetaan hukkaportin jne. olla niin kuin ne on tarkoitettu.

                "Ecun kotelon päälle teipattu lastu" - siis hetkinen, meinaatko että sinulla on ecuboksista piiri irti ja teipillä kiinni kotelon kannessa, ja sisällä jotain ihan muuta? Eikö helpointa olisi laittaa se orkkispiiri paikoilleen?

                Comment


                • #9
                  ei ei ja ei. Nyt on virilastu paikollaan ja se vakiolastu on jemmattu siihen kotelon päälle.

                  Ja sitä tässä vähän takaa kans hain että onko tuo 1 bar turvallinen muuten melkein vakiolle koneelle paitsi lastu ja tt:n bypass.

                  Totta se on kun lastu sen kerran antaa. Enempää sekottamatta lisään että hukkaportin tanko on säädetty aikalailla täältä foorumilta löytyvien peruspaineen säätö ohjeiden mukaan. Tuntee taas ittesä kaheliksi perkele :).
                  Viimeksi muokannut A6tonen; 9.6.2009, 21:16. Perustelu: yhdistetty

                  Comment


                  • #10
                    Ei se lastu sitä autoa hajoita jos siellä vaan on säädöt kohillaan.
                    nimim. 280tkm takana josta 160tkm "lastulla". Kytkimen vaihdoin ennen lastutusta. Mitään ei ole vielä muuta koneeseen/laatikkoon tehty.
                    Vielä tuo vakio turbo tuolla puhkuu ja puhisee.

                    Comment


                    • #11
                      Lähetä boksi tänne ja pannaan sinne mun tekemä, niin ainakin tiedät mitä siellä on :)
                      Saattaa ahdot jopa ripauksen nousta, o-ou.

                      Comment


                      • #12
                        Pitäähän se nyt varman päälle kysellä kun on täälläki nuita kauhutarinoita aika paljon lukenu :>

                        Eli onko näin että vanhemmissa vehkeissä missä ei liiemmin sähköohjauksia oo niin ahtopainetta voidaan säätää hukkaportista ja näissä uudemmissa taas ei voi säädellä muuta kuin sitä peruspainetta? Vai olenko taas väärässä?

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viesti
                          ei ei ja ei. Nyt on virilastu paikollaan ja se vakiolastu on jemmattu siihen kotelon päälle.
                          Noinhan mä juuri kirjoitinkin. Jos pelottaa niin laitat sen vakio"lastun" paikoilleen. Itse suosittelen vaihtoehtoa porkkikselle lähettäminen :).

                          Comment


                          • #14
                            Isompi kysymys tossa on että miksei se ahda enempää?

                            Comment


                            • #15
                              Saat vastauksen samantien: Se näyttäs välillä vähän heijailevan, piikki on kylläkin joitakin kertoja käyny 1.2 barissa.

                              Ja seki että kun kirjotin siirtäväni tankoa ja paineet muka laski niin se ilmeisesti just johtu siitä heijaamisesta.

                              Comment


                                #16
                                Vai että ahdot heijailee. Oiskohan kuuluisa N75.

                                Comment


                                • #17
                                  Pakko kirjottaa, että omassa oli piikki 1,2 ja ahdot seilas 0,9-1,2 täys kaasutuksessa. No hetki meni ja lykkäs öljyt turboon :)

                                  Turbo vaihdon jälkeen ei seilaamista ja taas kulkee. Autossa lastu ei muuta tekniikkaan, ainakaan tietääkseni :D

                                  Comment

                                  Working...
                                  X