Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t AVJ, todella outo ongelma.VIKA RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Nyt löytyi mielenkiintoinen keskustelu, omassa audissa kans AVJ kone ja vastaavanlainen vika vai liekkö ominaisuus?
    Eli tosiaan kylmänä toimii normaalisti mutta sitten kun lämmöt nousee 90 asteeseen niin häviää vedot ihan kokonaan, 3000rpm jälkeen ihan eloton..
    Vika ollu jo keväästä asti mutta en ole kerennyt/jaksanut tutkia sen tarkemmin, mitään vikakoodeja ei myöskään anna.

    Itse epäilen vahvasti että katti olisi tukossa mutta en ole tosiaan sitä vielä tarkistanut..

    Comment


    • #32
      hmm. mitenköhän viallisen nakutunnistimen voisi todeta helpoiten?
      Ainakin vanhemmissa tuota on voinut testata siten että pistää nakuanturin luokse lohkoa vasten tangon tai jonki varren minkä päähän pääsee lyömään, sit vaan koputtelee kovaa päähän vasaralla, moottorin käynti muuttuu jos anturi toimii.

      Comment


      • #33
        Nyt löytyi mielenkiintoinen keskustelu, omassa audissa kans AVJ kone ja vastaavanlainen vika vai liekkö ominaisuus?
        Eli tosiaan kylmänä toimii normaalisti mutta sitten kun lämmöt nousee 90 asteeseen niin häviää vedot ihan kokonaan, 3000rpm jälkeen ihan eloton..
        Vika ollu jo keväästä asti mutta en ole kerennyt/jaksanut tutkia sen tarkemmin, mitään vikakoodeja ei myöskään anna.

        Itse epäilen vahvasti että katti olisi tukossa mutta en ole tosiaan sitä vielä tarkistanut..
        Joo siis todella raivostuttava vika,kun ei mitään jälkiä jätä. Ja on niin kova b8 kuume päällänsä. vähän hankala myyda autoa..Mielelläni jollekin euroja maksan joka auton saa kuntoon,ei vaan korjaamolle viitsis enää vanhaa autoa viedä kun vian etsintäänkin saattaa rahaa palaa rutkasti. Siispä kyselenkin jos ruuduntakana sattuisi olemaan joku audiguru keskipohjanmaalta joka auton laittaisi kuntoon. Voi ottaa vaikka privalla ottaa yhteyttä..
        Viimeksi muokannut okkim; 29.9.2013, 08:36. Perustelu: Korjattu quote-tagi.

        Comment


          #34
          Jos auto on ohjelmaltaan vakio ja ahtaa 1,2bar niin vika on N75:ssä, hukkaportissa tai näiden letkutuksessa. Pitäisi siitä toki koodeja jäädä.

          Voin varmuuden vuoksi vakioida boksisi, jos haluat sitä lähetellä. Tai tutkia onko ohjelmassa pöljäilty jotain. ->YV

          Parikkalankin autoa voin joskus vilkaista ehtiessäni.

          Comment


          • #35
            Saataiskohan vihdoin ja viimein selitys limputtamiseen.
            löytyi tälläinen:
            Letku jysähtänyt poikki,löytyi ihan sattumalta eilen. Takaiskukin näyttäisi olevan tossa päässä.(nostin tuon letkun tuolta syvemmältä tuohon esille.)

            Comment


            • #36
              hehe. no eiköhän tuon korjaamisella jotain vaikutusta jo ole :D

              Comment


              • #37
                No todellakin toivon niin..:) ens viikolla korjaamolle..onkos tuo nyt joku pcv venttiili vai mikä?

                Comment


                • #38
                  pancake valve eli se huohotusventtiili on turbon imuputkelle menevässä linjassa BEXissä, olikos AVJ:ssä jossain jäätymisherkemmässä paikassa lohkon edessä peräti?
                  Eli jos pannukakku olis tuon näköinen niin olis vähintään kuuhun asti lentänyt öljytikku, korkki ja kaikki muutkin osat välijäähyä myöten jos jäätyy ja tukkii huohotuksen :)

                  Comment


                  • #39
                    ok. no ehkä se ei pcv vena sit oo. :) Räjähtänyt letku haarautuu tosta ruuvarin pään kohilta alaspain.

                    Comment


                      #40
                      AVJssa on PCV etumaskin takan hivenen vänkärin puolella kumminkin. Viimaherkässä paikassa kumminkin.

                      Comment


                      • #41
                        Tutun näköistä. Itselläni 1.8t APU koneessa oli tuo huohotin syteemi ihan murusina. Tosin ei vaikuttanut mitenkään tuntuvasti koneen käytökseen, mutta ilmeni vahvana öljyn hajuna.

                        Puhetta treadin loppupäässä:
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=49051
                        Löytyy myös linkki kuvaan jossa edellisten osien kunto.

                        Oli muuten aika v****maiset osat vaihtaa, mutta onnistui kuitenkin. Jotain 45e maksoi Tepolta uudet.

                        EDIT: Ja siis näyttää kyllä ihan tuon huohottimen kumisen T-haaran osalta. Samanlaista jälkeä kuin mitä minulla oli.
                        Viimeksi muokannut Normanton; 25.9.2013, 12:17. Perustelu: Lisäys:

                        Comment


                        • #42
                          Huomenna saa auton pajalle niin sitten selviää korjaantuuko ongelmat. Mutta vetäähän tuo nyt ihan sikana ilmaa tosta takaiskun kautta imusarjalle.Ja kun tuo lohkon vieressä menevä huohotin putkikin on ihan poikki ja iso reikä kyljessä.
                          No toivotaan toivotaan että tulee kuntoon. Auto myyntiin ja valkoista avant b8:sia metsästämään..:)

                          Comment


                          • #43
                            osat vaihdettu.....Ja eihän se toimi ei! limputtaa edelleen. Pitäs varmaan vielä vaihtaa tuo n75 kun vähän semmonen tuntuma on että lieköhän sitä vaihdettu. Kun otin irti n75:sen ja katoin osanumeron joka oli 058906283f. ilmeisesti alkuperäinen?? Jos oikein ymmärsin niin tuolla numerolla ei ole hetkeen ollut enää saatavilla?

                            Comment


                            • #44
                              N75 on kyllä myös niitä osia mitkä vaan tulee joskus tiensä päähän vaikke just tänään se päivä oliskaan

                              Comment


                              • #45
                                Joo,no pitää koittaa se vielä vaihtaa. Vaikka tuskin siitäkään apua on. Tossa vielä kokeilin niin että lämpimällä koneella lähin ihan rauhallisesti liikenteeseen ei mitään kiihdytyksiä,ja 500m ja limpussa on. se on siis ihan sama ajaako rauhallisesti vai kiihdytteleekö..NO kohta lähtee paaliin.. :DD

                                Comment


                                  #46
                                  Kannattaa myös tarkastaa ne N75 letkut jossei N75-venttiilin vaihdolla ongelma ratkea.

                                  Click image for larger version

Name:	20120916_184308.jpg
Views:	1
Size:	295,9 Kt
ID:	1615088

                                  Myös N75 saattaa olla päällisin puolin ehjä vaikkei ihan toimintakuntoinen olisikaan.

                                  Click image for larger version

Name:	20130917_165856.jpg
Views:	1
Size:	597,5 Kt
ID:	1615089

                                  Comment


                                  • #47
                                    joo,pitää ottaa toi n75 tässä vielä tarkasteluun.Ainakin se napsuu kun antaa laturilla virtaa.
                                    Mites tietääkö kukaan mikä tuo alavesiletkussa oleva anturi on? ja onko normaalia jos vcds:ssä engine coolant näyttää 99c. Mutta lämpötila mittari näyttää kuitenkin "vain"90. Olen ylemmän anturin jo vaihtanut,siis sieltä kannen päästä. Aattelin vain kun edelleenkin kylmällä koneella toimii,mutta lämmettyään LIMP MODE..:(

                                    Comment


                                    • #48
                                      Vika ratkaistu!!! Myin auto pari kk sitten.Uusi omistaja oli vaihtanut flektin ohjain boksin ja sehän kuulemma rupesi toimimaan..Eipä käynny edes mielessä tämmönen vaihtoehto. Ja paras oli kun Audin merkkihuolto olisi vaihtanut turbon....

                                      Comment


                                      • #49
                                        Omassa vielä sama vika päällä, en oo jaksanu stressata, ei oo ollu kiire mihinkään, Mutta pitääpä koittaa vaihtaa tuo boksi, jospa sillä vaikka korjaantuis.
                                        Tuntui kyllä kesällä ainakin että kone kävisi kuumempana mitä tuo sisämittarin 90 astetta, pitääpä katella tuota vcds_llä tarkemmin.
                                        Viimeksi muokannut okkim; 3.2.2014, 22:46. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Missähän voisi olla vika ? Kukaan ei tunnu tietävän..
                                          Jos polkaisee kaasun pohjaan pienemmillä kierroksilla, alkaa järjetön nykiminen 1500rpm kohdalla. Nykäisyn huomaa myös tyhjäkäynnillä polkaistaessa samoilla kierroksilla.
                                          Ahtopaineet ovat max. 0.3bar.
                                          Jos tukkii hukkaportin letkun, niin sitten ahtaa n. 1.3bar ja ottaa paremmin kierroksia.

                                          Map anturi on vaihdettu ja johtosarjaa tutkittu.
                                          ​​​​​
                                          Vikakoodit eivät häviä nollaamalla, vaan tulevat heti virrat päälle laittaessa takaisin. Valittaa ainakin seuraavanlaisia :

                                          16490 - Manifold/Barometric pressure sensor (G71) / (F96)
                                          P0106 - 008 - Implausible Signal

                                          16622 - Manifold pressure / Boost sensor (G31)
                                          P0238 - 001 - Signal too high

                                          Comment

                                          Working...
                                          X