Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Outo ulina turbon vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Puolan/sytkävahvistimen johdot irti ja pyörittää startilla samoin kuin uuden ahtimen asennuksessa, paitsi ilman ahdinta.

    Comment


    • #32
      Ne öljylinjat jotka tulevat ja menevät turbolle kannattaa vaihtaa.

      Itse kun aikoinani huollatin entiseen 1.8T passattiin rikkoutuneen turbon niin sain uudet öljylinjat kaupantekijäisenä turbon huoltajalta kun lähetin turbon huollettavaksi. Putket oli aivan erilaiset (paksummat ja taipuisat).

      Comment


        #33
        Ilmeisesti beevitosista jokunen ahdin hajonnut ennen aikojaan öljylinjojen tukkeutumisen takia. Ohuet ja pitkät putket jotka kulkevat turhan läheltä ahdinta (eikä lämpösuojaa välissä?) tukkeutuvat turhan helpolla. Ei varmaan ole turhaan lisätty tuota vaatimusta vähintään tuloputken vaihtamisesta ja menoputken puhdistamisesta takuuehtoihin.

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja 4vant
          Ainakin facelift b5:ssä on tuloputkessa jonkinsortin lämpösuoja. En ole kuullut edm. takuuehdoista. Joku (paikallinen korjaamo H. Hakala) tiesi kertoa, että merkkikorjaamolla turbonvaihdon yhteydessä eivät vaihtaisi putkia, vaan polttavat kosanilla putket punahehkuisiksi ja (yrittävät) kopistella palaneet karstat ulos ennen uudelleenasennusta.
          Kuulostaa minun korvaani ainakin täysin typerältä. Varmaan se kosani maksaa saman verran kun uudet putket. Enemmin jokin paineilma / lämmittely kemikaalinen käsittely tms.

          Tuon takiahan turbo autot pitäisi "jäähdyttää" ennen sammuttamista, ettei karstaa pääse syntymään. Eikös tuo tukkeutuminen melkeen öljyjen vaihtovälistä ole kiinni.

          Comment


          • #35
            Etkan mukaan tuloputki maksaa 113€ (ässään karvan yli 200€), joten varmasti on halvempi polttaa kosanilla. En tosin tiedä miten hankala se irroittaa, moottorissa kiinni sitä ei parane kuumennella.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
              Etkan mukaan tuloputki maksaa 113€ (ässään karvan yli 200€), joten varmasti on halvempi polttaa kosanilla. En tosin tiedä miten hankala se irroittaa, moottorissa kiinni sitä ei parane kuumennella.
              Senhän tietää, että katetta noille tulee tuhansia prosentteja, mutta lähinnä joitain takuuhuoltoja miettiessä hintaan 5euroa Audille?

              Comment


              • #37
                Hämeenlinnassa se tulopilli Laakkosella 97,xx euroa. Mutta tarvitko 9mm (sisähalk.) teräspunosletkuna? Voisin jeesata ja käydä tuossa HiFlexillä teettämässä sullekin sellaisen ja pistää postiin. Omaani asensin moisen turbon vaihdon yhteydessä.

                Voisin napsasta kohta pari kuvatusta omastani että miten kivasti sen sinne asettuikaan :)

                Veikkaampa myös että omalta kylältäsi löytynee näitä hydraulivirmoja.

                Comment


                • #38
                  Päivitetääs tää ajan tasalle. Eli tämä uusi turbo oli kiinalainen jota ei edes oltu tehty toimimaan. Myyjä vakuutteli että turbo on aito joten tyhmänä ostin.
                  Tällä myyjällä on ollu tälläkin foorumilla myynnissä noita "aitoja" K04-15 turboja.
                  Viimeksi muokannut Rac3r_; 4.6.2009, 18:53.

                  Comment


                  • #39
                    Onko sulla mitään mahiksia saada rahoja takas?

                    Comment


                      #40
                      Tietysti on mahiksia saada rahat takaisin. Ilmeisesti yksityishenkilöltä ostettu, joka toki hankaloittaa tilannetta (erityisesti jos ei ole mustaa valkoisella siitä, että osa on aito ja että kaupat on käyty). Väärennösten myyminen on laitonta joka tapauksessa, joka on sinun kannaltasi ihan hyvä argumentti.

                      Kannattaa toki myyjän kanssa selvittää tilannetta (jos enää tavoittaa...) Voihan olla että hän on itse joutunut pikku huijauksen uhriksi ja pahaa tahtomatta myynyt kiinanahtimen aitona. Tai muuten sama, mutta pistänyt vahingon kiertämään.

                      Ääritapauksessa voi olla, että kaveri ostelee ahtimia esim. eBayn kautta tai suoraan kiinalaiselta piraattivalmistajalta, ja myy niitä pahaa aavistamattomille aitoina. Tuossa tapauksessa täyttyy useankin rikoksen tunnusmerkit.


                      Edit: Kyllä sinua on viilattu linssiin. Turbodriven ei edes ole mikään liike, vaan BorgWarnerin-sivusto. Ihmettelen kovasti jos sieltä onnistut tilaamaan ahtimen - aftermarket-myynti on täysin jälleenmyyjävetoista.
                      Viimeksi muokannut Vieras; 4.6.2009, 20:13.

                      Comment


                      • #41
                        http://www.nettivaraosa.com/viewPart...id_model=79&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@status=F@id _vehicle_type=1@id_make=13@id_model=79

                        onko sama myyjä?

                        Comment


                        • #42
                          Rahoista en tiedä, mutta asian selvittely on kesken myyjän ja liikkeen kanssa josta turbo on ostettu. Liikkeen nimi on relentless performance, ei turbodriven kuten aiemmin mainitsin. Myyjä ei ole sama kuin Juudaksen linkissä.

                          Comment


                            #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja Rac3r_ Näytä viesti
                            Rahoista en tiedä, mutta asian selvittely on kesken myyjän ja liikkeen kanssa josta turbo on ostettu. Liikkeen nimi on relentless performance, ei turbodriven kuten aiemmin mainitsin. Myyjä ei ole sama kuin Juudaksen linkissä.
                            Tuo "liike" myy kiinankopioita eBayssa. Esimerkiksi tällaisia. Tuota ei oikein voi enää sanoa väärennökseksi kun ei näytä missään määrin aidolta. Aitoa K04 ahdinta ei uutena juuri alle 1000€ tai $1000 saa.

                            Comment


                            • #44
                              Fin-Turbolta sanottiin et ulkoapäin ahdin on hyvinkin aidon näköinen, mutta sisältä kuraa. Kun sitten vertailin aitoa ja kopiota toisiinsa, niin eroja alkoi näkymään. Kopio turbosta tuli kuumentuessaan ihan oudon värinen verrattuna aitoon, joka ei vieläkään ole sen värinen. Mutta tuohan on selvää kun materiaali on mitä on.

                              Comment


                                #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Rac3r_ Näytä viesti
                                Fin-Turbolta sanottiin et ulkoapäin ahdin on hyvinkin aidon näköinen, mutta sisältä kuraa. Kun sitten vertailin aitoa ja kopiota toisiinsa, niin eroja alkoi näkymään. Kopio turbosta tuli kuumentuessaan ihan oudon värinen verrattuna aitoon, joka ei vieläkään ole sen värinen. Mutta tuohan on selvää kun materiaali on mitä on.
                                Joo, kyllä kiinalaiset osaa aidonkin oloisia tehdä. Tuo esimerkkihän ei ole K04-15.

                                Comment

                                Working...
                                X