Puolan/sytkävahvistimen johdot irti ja pyörittää startilla samoin kuin uuden ahtimen asennuksessa, paitsi ilman ahdinta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Outo ulina turbon vaihdon jälkeen
Collapse
X
-
Ne öljylinjat jotka tulevat ja menevät turbolle kannattaa vaihtaa.
Itse kun aikoinani huollatin entiseen 1.8T passattiin rikkoutuneen turbon niin sain uudet öljylinjat kaupantekijäisenä turbon huoltajalta kun lähetin turbon huollettavaksi. Putket oli aivan erilaiset (paksummat ja taipuisat).
Comment
-
Vieras
Ilmeisesti beevitosista jokunen ahdin hajonnut ennen aikojaan öljylinjojen tukkeutumisen takia. Ohuet ja pitkät putket jotka kulkevat turhan läheltä ahdinta (eikä lämpösuojaa välissä?) tukkeutuvat turhan helpolla. Ei varmaan ole turhaan lisätty tuota vaatimusta vähintään tuloputken vaihtamisesta ja menoputken puhdistamisesta takuuehtoihin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 4vantAinakin facelift b5:ssä on tuloputkessa jonkinsortin lämpösuoja. En ole kuullut edm. takuuehdoista. Joku (paikallinen korjaamo H. Hakala) tiesi kertoa, että merkkikorjaamolla turbonvaihdon yhteydessä eivät vaihtaisi putkia, vaan polttavat kosanilla putket punahehkuisiksi ja (yrittävät) kopistella palaneet karstat ulos ennen uudelleenasennusta.
Tuon takiahan turbo autot pitäisi "jäähdyttää" ennen sammuttamista, ettei karstaa pääse syntymään. Eikös tuo tukkeutuminen melkeen öljyjen vaihtovälistä ole kiinni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiEtkan mukaan tuloputki maksaa 113€ (ässään karvan yli 200€), joten varmasti on halvempi polttaa kosanilla. En tosin tiedä miten hankala se irroittaa, moottorissa kiinni sitä ei parane kuumennella.
Comment
-
Hämeenlinnassa se tulopilli Laakkosella 97,xx euroa. Mutta tarvitko 9mm (sisähalk.) teräspunosletkuna? Voisin jeesata ja käydä tuossa HiFlexillä teettämässä sullekin sellaisen ja pistää postiin. Omaani asensin moisen turbon vaihdon yhteydessä.
Voisin napsasta kohta pari kuvatusta omastani että miten kivasti sen sinne asettuikaan :)
Veikkaampa myös että omalta kylältäsi löytynee näitä hydraulivirmoja.
Comment
-
-
Vieras
Tietysti on mahiksia saada rahat takaisin. Ilmeisesti yksityishenkilöltä ostettu, joka toki hankaloittaa tilannetta (erityisesti jos ei ole mustaa valkoisella siitä, että osa on aito ja että kaupat on käyty). Väärennösten myyminen on laitonta joka tapauksessa, joka on sinun kannaltasi ihan hyvä argumentti.
Kannattaa toki myyjän kanssa selvittää tilannetta (jos enää tavoittaa...) Voihan olla että hän on itse joutunut pikku huijauksen uhriksi ja pahaa tahtomatta myynyt kiinanahtimen aitona. Tai muuten sama, mutta pistänyt vahingon kiertämään.
Ääritapauksessa voi olla, että kaveri ostelee ahtimia esim. eBayn kautta tai suoraan kiinalaiselta piraattivalmistajalta, ja myy niitä pahaa aavistamattomille aitoina. Tuossa tapauksessa täyttyy useankin rikoksen tunnusmerkit.
Edit: Kyllä sinua on viilattu linssiin. Turbodriven ei edes ole mikään liike, vaan BorgWarnerin-sivusto. Ihmettelen kovasti jos sieltä onnistut tilaamaan ahtimen - aftermarket-myynti on täysin jälleenmyyjävetoista.Viimeksi muokannut Vieras; 4.6.2009, 20:13.
Comment
-
http://www.nettivaraosa.com/viewPart...id_model=79&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@status=F@id _vehicle_type=1@id_make=13@id_model=79
onko sama myyjä?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rac3r_ Näytä viestiRahoista en tiedä, mutta asian selvittely on kesken myyjän ja liikkeen kanssa josta turbo on ostettu. Liikkeen nimi on relentless performance, ei turbodriven kuten aiemmin mainitsin. Myyjä ei ole sama kuin Juudaksen linkissä.
Comment
-
Fin-Turbolta sanottiin et ulkoapäin ahdin on hyvinkin aidon näköinen, mutta sisältä kuraa. Kun sitten vertailin aitoa ja kopiota toisiinsa, niin eroja alkoi näkymään. Kopio turbosta tuli kuumentuessaan ihan oudon värinen verrattuna aitoon, joka ei vieläkään ole sen värinen. Mutta tuohan on selvää kun materiaali on mitä on.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rac3r_ Näytä viestiFin-Turbolta sanottiin et ulkoapäin ahdin on hyvinkin aidon näköinen, mutta sisältä kuraa. Kun sitten vertailin aitoa ja kopiota toisiinsa, niin eroja alkoi näkymään. Kopio turbosta tuli kuumentuessaan ihan oudon värinen verrattuna aitoon, joka ei vieläkään ole sen värinen. Mutta tuohan on selvää kun materiaali on mitä on.
Comment
Comment