Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Myöhäinen ahtojen nousu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Myöhäinen ahtojen nousu

Vikana ilmennyt sellaista, että kiihdyttäessä ahdot nousevat normaalia hitaammin ja vasta korkeammilla kierroksilla toivottuun lukemaan. Eli kulkee normaalia laiskemmin.

Vaihdoin ahtopaineensäätimen "turboruuviin" joka korjasi tilanteen muutamaksi päiväksi kunnes sama ongelma jälleen ilmeni.

Turbo on lähiaikoina uusittu joten sitä en lähtisi ensimmäisenä epäilemään. Painetestin olen tehnyt enkä huomannut mitään hälyttävää vuotoa. Epäilyn kohteeksi olen ottanut hukkaportin jumittamisen. Hieman joku voisi minua valaista rikkinäisen hukkiksen käyttäytymisestä.

Kyseessä 200tq 2,2 -88

Jos hukkaportti jumittelee niin oireet sopii kyllä tilanteeseen. Jos ei hukkaportti mene tiiviisti kiinni, niin pakopainetta karkailee sen kautta suoraan putkeen. Tämä taas aiheuttaa sen, että vasta korkeammilla kierroksilla tulee ahtoja peliin kun pakopainetta on tarpeeksi myös turbolle.

Hukkaportti voi myös jumitella toiseen suuntaan, silloin ahdot taas karkailee kun hukkaportti ei aukea kuin raolleen.

Comment

Tuossa huomasin viellä, että välillä kaasu pohjassa kiihdyttäessä ahdot nousevat liiankin korkealle jolloin alkaa katkomaan. Ei kai siinä muu auta kuin tonkia hukkis irti ja katsoa tilanne

Comment

Working...
      X