Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T AVJ ahdot ja kumma nakutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8T AVJ ahdot ja kumma nakutus

    Eli 1.8T AVJn ahdot pitäisi olla vakiona 0.6-0.7 vai olenko väärässä?

    Asensin ahtopainemittarin (asensin sen siihen valmiiseen reikään koneeseen missä oli vain tulppa päässä) mutta ahdot nousee maksimissaan välillä juuri ja juuri 0.6seen kolmosvaihteella kovassa rasituksessa. Normaalissa kiihdytyksessä ahdot on n.0.5.

    Onkohan tuo normaalia vai pitääkö alkaa tutkimaan enemmän? Auto ei sinänsä tunnu tehottomalle ja vikaiselle mutta tuo lukema vain häiritsee.

    Sitten toinen kysymys että mikähän on ideana kun välillä lämpimänä vänkärin puolelta moottorista (heti etulyhdyn takana) olevista letkuista/venttiileistä kuuluu välillä nopea nakutus. Kuuluukohan tuo normaaliin käyttäytymiseen?

  • #2
    Eiköhän tuo ~0.5 ole lähempänä sitä tehdasahtoa. Jos lukema häiritsee, softaan voi hommata päivityksen :)
    Jos vieläkin häritsee, vcds ostoon ja sillä näet pyydetty vs toteutunut ahto suoraan diagnostiikasta.

    Bensahöyryjen kierrätyksen solenoidi siellä napsuttelee. Bara normal.

    Comment


    • #3
      Onkos tuosta bensahöyryjen kierrätysventtiilistä mitään "hyötyä", ärsyttävää naputusta pitää.

      Tai oikeastaan onko siitä mitään haittaa jos ottaa pois toiminnasta?

      Comment


      • #4
        On siitä se hyöty, että vähäpäästöisessä sellainen systeemi on oltava. Sanoisin fiilispohjalla, että AEB lopettaa lambdasäädön, jos evap-venan nyppää irti.

        Comment


        • #5
          Omassa AVJ-koneessa myös mitattiin lastutuksen yhteydessä penkkivedossa ahdot vakiona ~0.6 ... Virisoftalla oli ~0.8 maksimiahdot.

          Comment

          Working...
          X