Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEB 1.8t ja turbon vaihto K03-005 -> K03-029

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Juu halvempi ne on kerralla kaikki jo oman mielenrauhan vuoksikin vaihtaa. Vaikka marmorilta kohtuu suolaisen hintainen olikin mokoma letku..

    On vaan tuo uusi turbo kohtuu hyvä punastumaan, kävin "vähän" jääradalla ajelemassa niin meni pakosarjan puolestavälistä katille asti aikas riskisti punaseksi, vielä pimeässä niin näytti kyllä aika hurjalta. Onkohan toi normaalia...? Siis kyllähän punasia puhaltimia on nähty mutta mietin vaan että meniköhän jonkin rajan yli jo?

    Comment


    • #32
      On se normaalia, pakosarja ainakin hehkuu mukana ihan parin-kolmen minuutin drifatuksen jälkeen lumella. Ex. B5:sen pilleri oli tuonnäköinen vaikka 7-vuotias ohjasi sylissäni ja itse painoin kaasua :) Keskimmäisten pyttyjen pakovenat ovat kyllä kovilla...

      Käykää joskus katsomassa kun ajetaan turbo-autoa penkissä pelti auki. Se punertuu melkein kierrosten mukaan kun isoilla vaihteilla vedätetään. Öljytkin ovat kovilla tuossa.
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Veti itelläki entinen lastutettu A4 ihan hyvin mansikalle turbon..

        Comment


        • #34
          Joo tuota öljyn tuloputkea meinasinkin ja hiflexillä uuden tekivätkin.
          Öljyt ja suodattimen vaihdoin samalla kun turbon vaihtelin.

          Comment


          • #35
            Jonkun 10-15 kunnon vedätystä kun tekee, ja öljyvalo syttyy palamaan - mutta saattaa kadota hetken päästä - on imusihti osittain tukossa.

            Näin oireilee mulla siis. Ei tämä tähän turboremppaan liity, mutta ohan se ihan viksua laittaa voitelupuoli kuntoon. :D Niin yleinen ominaisuus tämä sihdin tukkeutuminen.

            Comment


            • #36
              Sihdin tukkeutumisiahan on nähty pääasiassa noissa longlife öljyillä olevissa tai ainakaan ei tule mieleeni yhtäkään sihdin tukkeutumaan räjähtänyttä järkevällä öljynvaihtovälillä ollutta audia.
              Oma pääkoppani sanoi että siirrä se öljyntuloputki kuuman pakosarjan päältä pois.
              Korjatkaa jos olen väärässä.

              Comment


              • #37
                Ootkos regu kertaakaa nähny viel mun konehuoneeseen..?? kunnon metallipunos letku öljyn paineelle ja se intakelle menevä huohotin putken voi heittää takavasemmalle!!! loppuu turhat pölläyttelytkin! enkä ole huomannu mitää tukkeutumis ongelmia punosletkulla vaikka meneekin pakosarjan viereltä koneen taakse, mut itekki on aina varmuudeks öljynvaihdos käyttäny forten koneessa!!

                Comment


                • #38
                  Empä ole tainnut konehuoneesees vilasta, mutta itsellä aika samalla lailla letkut&putket.
                  cc:n puolelta voit vilasta mitä käy koneelle jos on ollut longlife öljyillä ja koneeseen tuupataan forte, mutta sulla ilmeisesti asiallisella vaihtovälillä öljyt olleet.

                  Comment


                  • #39
                    Joo mä kävin eilen siel vähän kurkkaamas.. aika surku hupaisaa..=D kyl mä oon vaihdellu ihan 7000-8000km välein.. öljyn hinta verrattuna koneremontin hintaan on kumminkin pieni.. ;)

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                      On se normaalia, pakosarja ainakin hehkuu mukana ihan parin-kolmen minuutin drifatuksen jälkeen lumella. Ex. B5:sen pilleri oli tuonnäköinen vaikka 7-vuotias ohjasi sylissäni ja itse painoin kaasua :) Keskimmäisten pyttyjen pakovenat ovat kyllä kovilla...

                      Käykää joskus katsomassa kun ajetaan turbo-autoa penkissä pelti auki. Se punertuu melkein kierrosten mukaan kun isoilla vaihteilla vedätetään. Öljytkin ovat kovilla tuossa.
                      Nii eli olis kannattanu antaa sen 7-vuotiaan painaa sitä kaasuakin ni ois säästy tuoltakin "punotukselta" :D:D:D

                      ja kaipa ne ny punottaa ku tollasilla pikku pillereillä yritetää "isoja tehoja" ottaa pelkällä ahtopaineiden nostolla...

                      Comment


                        #41
                        Jaa, eipä tuohon ole tietääkseni mitään tehty, vakio pitäisi olla. Että se niistä isojen tehojen yrittämisistä..

                        Comment


                        • #42
                          Itsellä on jonkin sortin lastu, mutta ahtopaineet silti vain 0,6-0,7 korvilla.

                          Ainakin kerran on ollut ahdin punaisena kun yli tunti pyöriteltiin jäällä :P Ja samaa tuo tekee ihan vakio koneella, ettei se niin vaarallista ole.

                          Comment


                          • #43
                            Lainataas tätä ketjua vähän. Mistäs vois rapakon tältä puolen tällasta settiä löytää: http://www.kineticmotorsport.com/pro...t-509-141.html
                            Turbo-lpuljuista kun oon kyselly nin ei löydy kun pelkästään tiivistesarjaa eli noita pultteja ei ja olis pikkusen v-mäistä jos sit joku pultti mysööntyy asennus vaiheessa ja auto jää levälleen odotteleen osia...

                            Comment


                            • #44
                              Fin-Turbolta kaikki muut osat paitsi pinnapultit, ja ne löytyy tavallisesta varaosaputkasta.

                              Comment


                              • #45
                                Hyllystä löytyy nykyään pinnapultteineen ja myöskin noita turbon pultteja löytyy oikealla luokituksella.

                                Comment


                                • #46
                                  Marmoriltahan noita saa myös. Muistaakseni eivät olleet pahan hintaisiakaan.

                                  Comment


                                    #47
                                    Saa marmorilta, oli se jotain reilun satasen kalliimpi kuin Fin-Turbolta, ja lisäksi tiivisteet sun muut hilppeet lisähintaan. Joten itse ainakin päätin säästää sen satasen. Tai käyttää muualle..

                                    Comment


                                    • #48
                                      Homma selkee, Fin-Turbolta siis kyselemään.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Turbon vaihto menossa (1,8 tq a4 aeb) vanha vakio ahdin kesti 114500 km ja autossa abt lastu.Hukkaportin läppä kilisi ja oli tipahtamaisillaan pois ja akseli oli väliä ja pakopesä halki. Uusi turbo(peruskorjattu K03-029 ) professional motorsilta tilattu 625,- vuoden takuulla.Öljyputki olis tarkoitus teettää hifleksillä kun marmorillla maksaa 125,-.Öljyputki maksoi hiflexillä 39,-
                                        Viimeksi muokannut audirs95; 17.3.2010, 17:02.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Itsellä mahdollisesti tuo turbon vaihto kohta ajankohtainen. Olenko ymmärtänyt oikein että kkk03 ja k03 ovat eri puhaltimia. kkk03=aeb A4 ja k03=agu A3. Eivätkä käy ristiin kun ovat erilaisia?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Olet ymmärtänyt väärin.
                                            KKK on valmistaja ja k03 on tuoteperhe. Tuoteperheen sisällä on erilaisia ahtimia. Harrastajien tapa on liittää KKK:n osanumeron loppuosa tuohon tuoteperheeseen. Näin yksilöidään ahdinmalli.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Asia selvä. Onko siis niin että tuossa aeb ja agu koneessa on sama ahdin, eli pystyisi vaihtamaan päikseen? Lähinnä laipan suhteen. tietysti on vielä tuo kolmi numeroinen loppuosa joka vaikuttaa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ei pysty vaihtamaan päikseen pitkittäiskoneen ja poikittaiskoneen ahdinta. K03-005 tai K03-029 sopii suoraan. Noista tuo 005 on AEB:n vakio ja 029 taas uudemman 163 hp 1.8T -motin vakio.

                                                Valmistajahan on nykyään Borg-Warner, sen myötä kun KKK ja Schwitzer fuusioituivat ko. puljuun taannoin.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tähän K03-005 vs. K03-029 eroon, vai onko niitä? Vai onko turbo tuotoiltaan yms täysin identtinen?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tuossa ketjussa on keskusteltu hiukan noitten eroista;

                                                    http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=44501

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      sen K03-029 mallin voi korvata myös K03-073 ahtimella se on se 190 hp versio ja on verrattavissa K04-015 malliin eli se on melkein samanlainen sisuksiltaan, itselle juuri sellainen päivitys käynnissä omaan autoon.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Regu Näytä viesti
                                                        cc:n puolelta voit vilasta mitä käy koneelle jos on ollut longlife öljyillä ja koneeseen tuupataan forte, mutta sulla ilmeisesti asiallisella vaihtovälillä öljyt olleet.
                                                        Passaisiko kysyä mikä on cc, olisiko linkkiä tarjota?
                                                        -nimim. paljon ajetulla longlife-koneella fortea harkitseva

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Niin, mikä CC?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Olisko kellään kertoa tietoja noista liittimistä mitä tulee tuohon teetettyyn öljyletkuun, jos kävis teettämässä ennenkun ottaa turbon irti.

                                                            9mm hydrauliikka letkua?

                                                            Metrin pätkä ilmeisesti riittää, että saa kierrätettyä pois pakosarjan päältä.
                                                            Ainakin linkin mukaan.

                                                            http://www.hestec.fi/store/index.php...oducts_id=8622

                                                            Vois ainakin ton letkun uusia jossain vaiheessa kun joutuu keulaa availemaan.. vakioturbolla menty nyt 220 000km ja ainakin öljyä tuntuu kuluvan kohtuu paljon vaihtovälillä.

                                                            En sitten tiedä olisko jo turbonkin vaihto aika? Eikös noi väljänä tuppaa öljyä viemään..?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Mitenkäs tuo ensikäynnistys kannatti turbon vaihdon jälkeen suorittaa kun öljyn suodatinkin tuli vaihdettua samalla ja auto on muutenkin seissyt pitkään niin öljyä ei ole oikein missään? Sytkävahvarilta johto/johdot irti ja startilla pyörittelee?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X