Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 (b5) Lastu ongelmia

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S4 (b5) Lastu ongelmia

Vaihdoin autooni upsoluten 350hp lastun ja ahdin rupes rohiseen heti vaihtamisen jälkeen,kävimme asentajan kanssa koeajolla ja hän sanoi että ahtimet vaan ääntävät nyt niin ku kunnolla ahtavat. Voisko olla jotain vialla? HELP!!!

Oon miettiny myös sitä 3bar mappia hommata ku nyt hyytyy 220km/h ja kierrokset tuolla 4500-5000rpm,rupeaa varmaan päästään paineita pihalle,VAI.AUTO VETÄÄ KUITESKIN IHAN SAIRAAN HYVIN ALLE 4000rpm. Pitäisi kulkea 280km/h lastun valmistajan mukaan. Tohtiiko sitä 3bar mappia vaihtaa (hajoaako kenties jotain?) vai laskenko tehoja suosiolla?

Olisko ideoita

350hp????

Aivan varmasti rohisee jotakin, jos tulee 350hp vakiomoottorista.

Loggasitteko nakutusindeksejä?

Paljonko siellä nyt on sitä ahtoa?

Olen hieman pihalla, mitä tarkoitat 3bar mapilla? Onko Upsolutella joku softa joka ahtaa VIELÄ enemmän??

edit: Hyytyminen 220km/h:ssa kuulostaa _todella_ vaaralliselta

Comment

Ilmeisesti tämä lastu Upsolute 315hp? Muita vaihtoehtoja S4:ään ei näytä Upsolutelta löytyvän ja räätälöintiä tietääkseni ei pystytä tekemään.

Viimeisen vuoden sisällä muutama kaveri on autoonsa Upsoluten hakenu edullisen hintansa vuoksi. Toinen tuntus pelaavan jotenkin mutta toisessa turbo aloitti voimakkaan ääntelyn ja erinlaisia käyntihäiriöitä ilmennyt, auto ei ole vieläkään kunnossa vaikka turbo jo vaihdettiin. Nämä ovat tosin TDI volkkareita mutta jotenkin huono maku jäädy Upsoluten tuotteista, olen myös ajanut 1.8T Audia Upsoluten lastulla eikä liiemmälti vakuuttanut jos vertaa vaikka MTM/ABT-lastuun.

Upsolute pois ja custom-softa penkissä tilalle. Maksaa enemän kun Upsoluten 399? mutta ompa lopputuloskin hieman toinen ja virityksestä saa faktaa dynolappujen muodossa.

Comment

Ja lopputulos voi olla varmaan halvempi customilla kuin upsolute ja rikki mennyt kone?

Comment

En tiedä tuosta (loggasitteko nakutusindeksejä)mitään:) ainakaan lastun asentaja ei puhunut mitään. Voitko kertoa niistä jotain?

Ahdoista en tiedä vielä mutta ostan painemittarin siihen ku kerkeän. Auto on tällä hetkellä pois ajosta ja minä intissä niin aikaa ja rahaa ei ole paljoa,vielä:)

Olen lukenut näiltä sivuilta että jos nostetaan ahtoja yli 1.54bar niin tarvitaan 3bar map (jokin paineen tunnistaja) jotta päästää paineet nousemaan yli 1.54barin

Mistähän toi rohina vois tulla? Voisko hukkaportti aueta suuremman ahdon vuoksi kenties jonka vuoksi kyseinen ääni? Vai onko ahdin paskana jo. Normaali ajossa ei kuulu mitään ja paikaallaan kaasuttelussa ei myöskään. Mutta kun kunnolla antaa hanikkaa niin sit.

Vai ottaisko noi föönit vaan niin paljo kiekkaa et pitää ääntä

Mä oon miettinyt sitä et kun laitan auton liikenteeseen niin ajan sen oulun amk autolaboratorioon jos ne siel tekis mulle softan ku on nelivetopenkkikin. 75e penkitys ja säätäminen 80e/h

Comment

Nakutusindeksi = 1551/vag-com ryhmä 20 ja 21

Ilmaisee sylinterikohtaisesti sitä astelukua, jonka ecu ottaa ennakkoa kartan arvoa alemmas nakutunnistimien signaalin mukaan.

Jos ei logattu lastutuksen yhteydessä, niin tuskin on koeajossa mitattu/tutkittu mitään muutakaan(?)

Mielestäni elintärkeä toimenpide silloin, kun autoa lastutetaan.

"Rohina" ei sanana kuvaa ahtimen toiminnallista ääntä, eikä turboahdin "rohise", vaikka siivet ottaisivat kiinni koteloihin. Tyypillisin ruma ääni kuormittaessa on pakosarjan ja ahtimen välinen vuoto. Toinen "rohina"-määritelmään etäisesti liittyvä ääni voi ola myös ahtovuoto tai raju nakutus.

Pikkuruiset k03:t koneesi molemmin puolin pystyvät tuottamaan noin 1,2 bar ahtoja moottorillesi, joten mitään mappijumppaa ei tarvitse edes harkita. Enkä toisaalta ole edes kuullut olemassa olevasta kaupallisesta sovelluksesta, joka me7:n kanssa moista hyödyntäisi.

Kuka säätää motroniccia Oulun tekulla?

Sinuna ajelisin nyt autolla aika varovasti, ennenkuin selviää, että naulaako se pannu nyt oikeasti/mikä siellä sitä mekkalaa pitää ja että miksi se puutuu.

Comment

Mie olenkin säästellyt autoa aika hyvin et se ääni on kuulunut vain noin
              kolme kertaa. Ei ole tohtinut revitellä juurikaan yhtään ku aattelin et
              käyn mittauttamasa säädöt oulun amk:ssa ettei tapahtuisi mitään pahaa.

säätämisestä en tiedä sit paljoakaan et pitää laittaa sinnepäin viestiä
              et voiko ne säätää motroniccia.

Ne kyllä yhesä viestisä ilmotti et aja autos tänne niin tutkitaan.

Lastun laittaja sanoi vaan et käy testaamasa autoa mut ei se voinut lukea minkäänlaisia arvoja moottorilta ku kysyin sitä et voitaisko me ajon aikana tarkistella moottorin toimintaa läppärillä,ei kuulemma ollut sellaista liitintä vielä.

Voinko mä kuitata nää ongelmat sillä esim et laitan vakio lastun ja hommaan mtm:n ku on pätkyä enempi?

Comment

Voinko mä kuitata nää ongelmat sillä esim et laitan vakio lastun ja hommaan mtm:n ku on pätkyä enempi?
                Ei välttämättä ollekaan huonoin idea, sillä ainakin varmistaisit että kone säilyy ehjänä.

Varsin skeptinen olen että tekulla tuolle motronic-versiolle osaisivat softaa vääntää.

Comment

Mitä tästä topicista pitäisi taas oppia?No ainakin sen,että älä missään nimessä laita mitään halpoja lastuja autoosi,sillä ne saa näköjään vain tuhoa aikaiseksi.Halvalla saa vain Hong Kong tuotteita.

Tuotekehitys maksaa,mutta eipä tarvi olla jännäkakka housussa kokoajan kun MTM tuotteita ostaa.Eikun Mietoisten kautta kohti laadukkaita kilometrejä.

Comment

Sellaista että huomasin omasta autosta vielä että siitä oli tulpan kantaan sulanut 2mm pitkä ja 0.5mm leveä kohta siihen mihin kipinä lyö.
                    Tulpat olivat bosch platinat,voisko sulaaminen johtua vääristä tulpista koska alkuperäiset ei ole platinatulpat ja merkki on ngk ja alkuperäiset on 2kertaa kalliimmat. Sitä platina tulppaa kyllä suositeltiin autooni että luulin ostavani hyvät.

Vai olisko ne tulpat hyvät mutta lastussa on jotain vikana?[/b]

Comment

Ettei kävis vaan kovin laihalla ?

Comment

Ja taas kerran ne alkuperäiset NGK PRF6Q:t (varaosanumero 101 000 063 AA) saa halvimmalla VW Audi varaosatiskiltä. 14,90 ? / kpl

Ilmamassamittarin lukemat kannattaa myös tarkistaa

Comment

Eiköhän se nyt ole käynyt jo varsin selväksi että se lastu on jotain johon ei kannata koskea. Muuta vakioksi ellet halua tehdä vähän isompaakin remonttia kuin tulpat.

Comment

kohta on kasa romurautaa tallin nurkassa. ja 5000e köyhempi!

Comment

Mä oon tullut siihen tulokseen et abt:n lastua tilaan niin ei tarvi kuunnella jatkuvasti minkälaista ääntä moottori pitää. Vielä sitä et voisko tuon moottorinohjausyksikön yksikön lähettää suoraan sinne mistä lastun ostaa,Onko kokemuksia tällaisesta? Kun en viitsisi itse ruveta tinaileen mitään enkä tohi ajaa myöskään sillä nyt.

Comment

Käsitinkö oikein? Et voi ajaa autoa ABT-asentajalle asennettuna olevan Upsoluten aiheuttaman häröilyn takia?

Pistä alkuperäislastu takaisin Upsoluten tilalle niin voit ajaa ilman rohinoita. Mulla ainakin juotettiin orkkislastun tilalle kanta, johon voi vaihtaa lastun ilman kolvaamista. Hommassa menee 5 minuuttia.
                                ECU-boksi auki, jollain pinsetinpäällä Upsolute hittoon ja orkkislastu tilalle. Varmista, että orkkislastu tulee oikein päin. ECU-boksi kasaan ja takaisin paikoilleen.

Comment

Tuo tulppien sulaminen kuulostaa melkein samalta kuin vanhan Silvian kohdalla kävi. Sekin muuten hyytyi siellä 200km/h tuntumassa. Ahdot idioottivirityksellä aivan liian kovat ilman bensan saannin lisäystä+vakio turbo.
                                  Tuloksena yksi sulanut tulppa ja mäntä.. Ei kannata leikkiä jos tulpat sulaa.

Comment

.... sulaminen on jo alkanut..... Mitä tästä voisi oppia ? Olisko ns. Kiina-ilmiö ?

Comment

Huomasin tuosa selaillessani oettinger:n sivuilta että siinä on eri
                                      tehoiset lastut amerikanvientimalliin olevaan S4:n mitä usa malliin. Minun (USA) moottorin merkki
                                      on APB ja eikös eurooppalaisessa autossa ollut AGP.
                                      Mitenkäs nyt, voinko
                                      laittaa autooni eurooppalaisen S4 lastua?

Jos joku vielä tietäisi että onko näissä moottoreissa samanlaiset osat,esim.kannet,ruiskut,männät? Kun usa moottorissa (APB) oettinger:n mukaan on 250hp ja 310nm ja euro moottorissa (AGP) on 265hp ja 400nm. Vai olisko vain ohjelma eri?

Comment

Ainakin APR:n lastu on eri jokaiseen boksiin, joten veikkaisin että ei se niiden lastu käy mihin tahansa boksiin.

Nuo osien erot voisi tarkistaa aktesta, mutta luulen ettei niissä ole eroa AGB moottoriin.

Comment

jenkkipeleissä on pääkattien takana toiset o2 sensorit OBD päästösydeemejä varten. muuten koneet ovat todennäköisesti samanlaiset kuin euromalleissa. kuten rolle totesi kannattaa katsoa että maffi antaa jotain 220-250 lukemia lastun kanssa.
                                          tulppiin en ota muuta kantaa kuin että jenkkipojat tykkää noista platineista viripeleissä ja että omat alkuperäiset kesti pirun hyvin myös viritettynä. nyt mullakin on platinit, mutta vasta muutaman päivän ajalta eikä mitään ongelmia ole vielä ollut.

Comment

Juuri itsekin APB moottorilla varustetun S:n omistajaksi päätyneenä voisin veikkalla että moottorin tehoero johtuu USAssa käytössä (ja tarjolla olevan) bensan matalasta oktaaniluvusta. Yleisesti USAssa tarjolla olevan bensan oktaaniluku vastaa noin 95 okt Suomen bensaa joka vaikuttaa huomattavasti moottorista saataviin tehoihin.

Ainakin APR:n sivuilta näkee mitä lastuja on tarjolla S4:n eri ECU malleihin. Itselläni on M loppupäätteellä varustettu boksi ja tuossa samassa APB koneessa on käytetty myös A, H ja T päätteen bokseja vuosimallista ja vaihdelaatikosta riippuen.

Comment

Kiitti vinkeistä. Onkohan kenelläkään kokemuksia tosta APR:n lastusta? Oliskohan toi hyvän laatuinen merkki? Sinänsä toi ei ole paljoa kalliimpi mitä upsolute.

Kahtoin sitä lastun piirilevyä kaverin kans ja tultiin muuten siihen tulokseen että emme rupea itse juotteleen vaikka kaveri on paljo ollut tekemisissä näiden pienien juotettavien osien kans,oli sen verran pienet jalat siinä lastussa että lähetän sen johonkin juotettavaksi. Alkuperäistä lastua vaan alle niin saa olla tyytyväinen jos pelaa vielä:)

Comment

Kyllä APR on laatutavaraa.

Comment

Ja voisi veikata, että jenkkimalli ei ole ongelma ja saattaa löytyä versio myös vähän paremmalle kuin jenkkibensalle.

Comment

APR:llä on tarjolla lastuja USA:n oktaaniluvuille 91, 93, 100 ja 103, joista kaksi viimeisintä on kisabensalle. Yleisesti jenkeissä ajellaan 91 okt bensalla, joka vastaa eurooppalaista 95 oktaanista ja tuo 93 vastaa noin 97/98 oktaanista.

Eli jos hankkii lastun ja siihen 93 okt (jenkki) ohjelman, niin autolla voi ajella huoletta Suomen 98 bensalla. APR:n mukaan tehoja olisi silloin noin 318hp (alkup jenkkimalli oli siis 250hp).

Laadultaan APR on varmasti kärkipäästä GIAC:n ja MTM:n lisäksi.

Comment

Pystyyköhän motronicin vikakoodeja mitenkään itse tarkistamaan, missä vika on?

Tulpat on ihan mustana,tehoista on jäljellä noin 140hp.

Olen kysellyt vähän että voisi olla ilmamäärämittari mennyt sekasi, taikka jokin lambda-anturi siitä "lastusta".

Olen käynyt näyttämässä sitä lastua vähän kaikilla elektroniikan asiantuntioilla ja sanovat että eivät tohi ruveta juottamaan sitä kun se on niin pieni ja pintaliitoksella kolvattu, kuulemma todella vaikea kolvattava. Jos joku on itse juottanut lastun b5 korimalliseen audin motronic-järjestelmään niin voiskohan antaa pari vinkkiä sen juottamisesta.

Pitää harjoitella juottamista tietokoneen piirilevyjen kanssa, niissä olen nähnyt samanlaisia osia ehkä vähän pienempiäkin niin näkee tuleekohan siitä mitään

Comment

Juottaminen ei ole se vaikea osa, vaan sen vanhan irrottaminen piirilevyä rikkomatta.

Comment

Onhan noita tullut muutamia satoja juoteltua. Tuolta näkyy mitä sinne voisi juottaa tilalle. Tosin puolisulanutta konetta on kyllä aika turha ruveta virittelemään ennen koneen avausta.

Comment

En oikein voinut välttyä tässä lueskellessani ajatukselta että eikös moisen lastun myyjälläkin luulisi olevan joku vastuu asiasta jos kerran (huonolaatuinen) lastu on ollut osatekijänä siihen että Ässästä on pata pilalla??

Aika oudolta kuulostaa jos jonkun myymä tuote aiheuttaa suuret vauriot ja silti myyjä luikahtaa kuin koira veräjästä..

nimim: "lastutusta en vastusta vaan siihen liittyvää Suomen lainsäädäntöä" :) :) :)

Comment

Working...
                                                            X