Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

garrett gt28rs + aby

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • garrett gt28rs + aby

    Eli itsekkin miettinyt että laittas tällasen kuulalaakeriturbon mut ku ei oo kovinkaan paljoa tieto taitoa turboista niin kysyisin et riittäskö ko. ahdin 320-350hp tehoihin ja millä turbiini AR:llä kannattas tilata? 3" putkisto ja välijäähdytin tulee uutta ja tarpeen mukaan suuttimet/bensapumppu. Ja kun ilmeisesti jotkut teistä on atpturbolta tilannu näitä niin mitkä on kustnnukset/toimitusaika?

  • #2
    Hinta muodostuu about:

    Hinta taaloina x 1.22 x 1,05 / 1,27 (päivän kurssi) + rahti (reilu 100 eur) + pankin kulut; jos et maksa luottokortilla (10 eur omat + ~30 taalaa jenkkien pää)

    Samalla rahalla saat multa tuon hyllystä.

    Comment


    • #3
      Rahtikuluista joutuu maksamaan myös alv:n. Mun käsittääkseni hinta muodostuu Taalamaasta tilattaessa näin:

      (tuotteen hinta + rahtikulut) x 1,28 x 1,05 (tulli) = Taalahinta Suomeen tuotettuna

      Vai olikohan niin, että tullia ei kanneta tuotteen rahtikuluista?

      Huomenna sekin pitäisi selvitä, kun UPS-kantaa mulle laatikollisen sytytystulppia rapakon takaa:)

      Enivei, ihan kaikkea ei kannata jenkkilästä ostaa, vaikka taalan arvo lähestyy ruplaa tällä hetkellä. Aina kantsii pyytää tarjous kotimaiselta toimittajalta.

      Comment


      • #4
        Kyselin proturbolta putkiston tekoon aikaa ja samalla turboihin liittyvää niin tuumas et ei oo keltään kuullu kestävyyden suhteen hyviä kokemuksia. Sen kyllä tiedän et jos porsii niin ei voi huoltaa mutta jos sekin pitää kutinsa että ei kestä kauaa niin eipä maha olla järkee ostaa. Jonkinmoinen hybridi pitänee samalla ostaa tuolta porin proturbolta. Onko muuten osaava kaveri?

        Comment


        • #5
          Ne 2 proturboa on samaa virmaa....omistaja on lpr:ssa. Ja jos soitat poriin niin ne luultavasti yhdessä miettii mikä turbo olis sulle paras. Ihan pätevä kaveri on se lpr:ssa oleva ja tuntuu tietävänkin aika kivasti...ainakin tällainen kuva mulle on jäänyt.

          Jos oot hakemassa "vain" 320-350hv niin laita RS2 turbo ja selviät "halvalla" ja helpoimalla,tarvit vaan 3 bar sensorin boxiin ja lastut ja menoks.....Sitten kun antaa lompakko myöten niin parantelet muita...

          Comment


            #6
            Jos meinaat lpr:n pro-turposta ahdinta ostaa niin käy ensin katsomassa pajaa, ja mieti tarkkaan mitä olet tekemässä.

            Ai niin, jos kuitenkin ostat ahtimen sieltä suosittelen avaamaan sen ja poistamaan sorvilastut sisältä ennen käyttöä :D

            Comment


            • #7
              Taalamaasta vain SVS:n kotisubbarin ostaneena kaavahan menee jotenkin näin.

              tavaran hinta*tulli*1.22+(rahti*1.22)=tavara suomessa ilman pikkukuluja.
              Rahdista joutuu maksamaan alvin mutta ei tullia jos nyt oikein muistan. Jossain oli puhetta, ettei rahdista enään tarvitse maksaa alvia, mutta se taisi olla vaan huhupuhetta.

              Joillakin tavaroilla voi vielä olla sitten rangaistustulleja lisäksi.

              Comment


              • #8
                Porin Proturbon kaverin mukaan kuulalaakeriturbo ei toimi vanhemmassa moottorissa, tässä tapauksessa toyotan 2.0 16v celican motti vuodelta -87.

                Comment


                • #9
                  Juu näinhän se on, että vm 87 koneesta tulee vm 87 pakokaasuja jotka ei ole yhteensopivia modernien ahtimien kanssa.

                  Ettei nyt olisi juttu vähän muuttunut matkalla?

                  Comment


                    #10
                    Ahtimen Californiasta tilanneena maksut meinivät näin: puhallin Ebayssa 200$, rahti 50$ (~200?) ja tullit tuohon päälle 75,90?. Kokonaishinta 275?. Kyseessä oli uutta vastaava Mitsubishin TD04. Kysyin vastaavaa Suomen pajoilta ja takuukunnostetulle hinta oli 1100?....

                    Mikäli tuuri käy niin tavara voi tulla myös tullin ohi. Isot pojat ovat kertoneet että näinkin on käynyt;)

                    Comment


                    • #11
                      Tavara voi livahtaa tullin ohi jos käyttää esim. USPS:ää (US Postal Service tjsp) rahdinkuljettajana. Nää kuriiriliikkeet kuten UPS, FedEx yms. tullaavat tavaran aina.

                      Comment


                      • #12
                        Tästä kätevällä aasinsillalla:

                        Miksi ei kukaan ole nähnyt tarpeelliseksi kokeilla volvoissa käytettyjä mitsu-ahtimia audeissa? Ovat kaiketi aika päteviä vekottimia ja valmiiksi "vitosen mukaan mitoitettuja" eli kompura/turbiinisuhde pitäisi olla ok.

                        Comment


                        • #13
                          Eli itsekkin miettinyt että laittas tällasen kuulalaakeriturbon mut ku ei oo kovinkaan paljoa tieto taitoa turboista niin kysyisin et riittäskö ko. ahdin 320-350hp tehoihin ja millä turbiini AR:llä kannattas tilata?
                          Ihan subjektiivisesti: katukäyttöön normaali kepittäjälle Pakopuolen A/R 0.6X on parempi kuin
                          0.8X Jos tykkää extreme voimasta välillä 7000 - 8x00, niin isompi pesä ja alavääntö on mitä on.

                          Tuon pienemmän pesän "kanavapinta-ala siipisolassa" on ISOMPI kuin MTM:n
                          viriturbossa. 0.8X:n pesällä latua on liikaa. Eräässä RS2:ssa ja S2:ssa ovat molemmat tuon todenneet. Extreme Erkille se iso pesä olisi varmaan hyvä...

                          Comment


                          • #14
                            Mä niitä volvon mitsuja mietiskelin tohon kymppiveehen, mutta jäävät kaksvenakoneessa tuotoltaan vähän pieniksi. Moniventtiilikoneissa ne tuottais mukavasti voemaa. Olikohan se joku T16 johonkin 300hp hujakokoille. Eivätkä ole hinnalla pilattuja.

                            Comment


                            • #15
                              Itsellä kokemusta muutaman kuukauden ajalta garretin (atp) GT2870R:stä, jossa siis on sama pakopesä kuin tuossa diskoperunassa mutta isompi kompura. Aluksi kokeiltiin isommalla pakopesällä mutta siirryttiin hyvin nopeasti pienempään, jolla herää huomattavasti paremmin. Tähän mennessä ainut "ongelma" on ollut keskirekisterissä, jonka alueella ahtoja jouduttiin jonkin verran rajoittamaan kun ei kone suostunut kaikkea ilmaa vastaan ottamaan. Tähän toivotaan parannusta nokkien paremmalla ajoituksella, jota on tarkoitus kokeilla sitten joskus kun siihen on aikaa.

                              Kone herää mielestäni erittäin mukavasti, ainakin aikaisempaan verrattuna. Esimerkkinä tästä on mielestäni se että normiajossa vaihtokohta on 3,5 krpm. 2 krpm alkaen vetää ihan mukavasti. Nämä arvot kun yhdistää varsin huomattavaan maksimitehoon joka saavutetaan 6900 rpm niin uskomattoman laajalla alueella tuo ahdin toimii. Vääntöä yli 450Nm välillä 3400-7200, maksimin ollessa 520Nm (nokkia ajottamalla toivottavasti 600). Nämä arvot siis dynosta, kadulla alakierrokset tuntuvat kyllä paremmalta kuin mitä dynolappu antaisi odottaa.

                              Aika sitten näyttää miten tuo käyttöä kestää. Tällä kokemuspohjalla jos olisin ns. perusviritystä tekemässä niin valitsisin varsin varmasti diskoperunan pienellä turbiinipesällä, varsinkin nyt kun niitä on ainakin kohta saatavissa bolt on-versiona orig. pakosarjaan.

                              Comment


                              • #16
                                Suostuuko Teppo kertomaan GT2870R siipikokoja..?

                                Comment


                                • #17
                                  Korjaus: tarkoitin siis GT2871R:
                                  http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...egory_Code=GRT

                                  Comment


                                  • #18
                                    -> Porkkis

                                    Ex-työkaveri kertoi näin, hieman asiaa kyllä ihmeteltiin varsinkin kun perustelut puuttui.
                                    Kaveri sitten päätyi ostaa sieltä garret/holset hybridin

                                    Comment


                                    • #19
                                      Off-topic

                                      Minkä kokoset siivet tollasen ABY suorasytkä mallin turbossa on ja minkä kokoset pesät?

                                      Ei pääse itse kahtomaan nyt ja käytin searchia

                                      Comment


                                      • #20
                                        ~43/46 ja pakopesän numero on 6. A/R:n laskentaan ei ole faktaa, mutta nykyluulon mukaan se on 0.5. Kompurapuolen kotelokoosta ei muuta hajua paitsi että vähän kompurakotelon näköinen, mutta pienempi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          ^kiitoksia,,

                                          Comment

                                          Working...
                                          X