Niin siis B6 korisessa A4:ssä ei ole ahtopaineeseen reagoivaa pensapaineensäädintä. B4 koppasessa A4:ssa ja Passatissa on. Ja vaijerikaasullisessa on eri suuttimet ja turbo kuin sähkökaasullisessa. (pääsääntöisesti)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ATP Turbo kit Stage II
Collapse
X
-
Tästähän herkiää mielenkiintoinen keskustelu.
Katsoin sen Repo/Promon dynokuvan. Sen mukaan sillä 28RS turbokitillä on kohtalaisen oloisesti vääntöä alakierroksilla. Äkkiseltään vaikuttaisi melko samalta kuin S3 vakioahtimella lastutettuna. Mutta se SSn laittama linkki ja dynokuva vaikutti hivenen vaisulta oikeastaan kokokierrosalueella?
Comment
-
Minkä kokoiset suuttimet olis sitten hyvä laittaa kiinni ? Hinta ?
Kuinka onnistuu asentaminen itse ? Työkalut kyllä pysyy ihan hyvin kädessä.
Suuttimia on aikoinaan tullu vaihettua Golf Mk2 Gti 16 autoon.
Joutuuko sitten saman tien mennä säädättämään softat uudelleen
vai pystyykö autolla ajella normaalista ?
Comment
-
Vesku, vaisu luonne johtuu Kalifornian kakkapensiinistä.
Mikko - Siemens Deka 63lbs on hyvä suutin, toimii tuolla teholla. Maksaa meillä 85 eur kappale.
Vakiolastulla ei toimi. Vaatii Karalan säädön.
Asennus onnistuu, jos yhtään pysyy räikkä kädessä. 28RS kitin asennus ottaa golffiin kokemattomalta reilun 15 tuntia.
Comment
-
SS
Vesku ja tiedoksi muillekkin, sen 300 hp golffin dynoa ei saatavilla, ei ollut kiinnostunut ottamaa mukaan kun näki koneelta tulokset paikanpäällä.
Ajokokemus vajaavetoisella, 1 sutii vain, 2, sutii vain....
Eli ajo vaatii vähän kikkailuja että pääsee optimaalliseen kiihtyvyyteen.
Heräsi yllättävän alhaalta, 2500 kierroksessa vääntöä jo reippaasti ja 3000 kierroksen kohdalla oli menoa ja meininkiä.
Nyt tässä jännitellään oman auto valmistumista, juhannuksena menee Karalalle ja erääsee toiseen liikkeeseen missä tehdään putkisto.
Säätö pyritään tekemään niin että väännöt jo mahdollisimman alhaalta ja turbo henkiin mahdollisimman ajoissa jotta saisin perus A3:sen näköisen käyttöauton hivenen kiukkuisempana.
Kw varintte 2 asennetaan lähipäivinä että pysyy tiessä kiinni sekä jarrut uusitaan paljon järeämmiksi, turvallisuus ennen kaikkea näissä hommissa.
Comment
-
nostetaanpa tätä... elikkäs auto on A4 -95 1,8T quattro. ahtimena kkk K04 ja 5bar bensanpaineen säädin. 3" downpipe, 3" katti ja 2,5" loppuosa. paljonko uskaltaa ottaa tehoa vakio suuttimilla? ilmeisesti tuo 1bar bensanpaineen nosto nostaa tuottoa n. 10-15%? abt:llä 240hv pakettia myyty noilla osilla, mutta pienemmällä putkella... alkaa vissiin olla ylärajoilla?
Comment
Comment