Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ATP Turbo kit Stage II

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ATP Turbo kit Stage II

    Pitäis pikkaisen saada tuohon a4 lisää teho puolta.
    Mitenkäs on tuo ATP Stage II -kit ? Ei olis pahan hintanen dollarin kurssin huomioon ottaen.
    Vinkkejä/neuvoja tarvis kuinka homma kannattaisi tehdä. Tarkoituksena olis saada sellanen paketti että auto olisi hyvä ajettava myös arkikäytössä.

    1998-2002 Audi/Passat 1.8T 20VStage II

    250-280HP - $1950.00 TBO
    Garrett/Honeywell GT25/T28 Turbocharger
    TBO Dual Ball Bearing Trim
    WGT Internal Wastegate Actuator
    WGT Internal Wastegate Bracket
    MISC Exhaust Manifold Adapter Plate
    DNP Exhaust Discharge Flange
    MISC CNC Inlet Adapter - 44mm outer diameter
    MISC CNC Outlet Adapter - 50mm outer diameter
    HARDW 2 Water Banjo Fittings (14mm)
    HARDW 2 Water Hoses (18")
    OIL Oil Feed Fitting Adapter
    FUL High Rate Fuel Pressure Regulator
    EP-MK418T EPROM, MK4, 18T Stage II
    HARDW 8mm Studs(10) , 8mm nuts (10)
    8mmà6mm Studs (2), 8mmà6mm nuts (2)
    8mm hex bolts (5)
    6mm bolts (3)
    10mm bolts (3)
    Washers (20)
    KO3 TurboàManifold Gasket
    T25 Gasket
    Oil Return Gasket

  • #2
    Huomioi hintaa laskiessa tulli, alvi ja rahti, sekä pankkisiirtokulut, jos et maksa luottokortilla.

    Paketista puuttuu suuttimet, enkä ole varma, että onko Georgella vielä softaa valmiina, joten kannattaa varautua Karalan keikkaan.

    Muuten ATP rauta on ihan ok. Joskus palikoita joutuu vähän muokkaamaan, että sopivat paikoilleen, mutta yleensä muuten lunastavat lupauksensa. Eli hinta-laatusuhde on ok.

    Comment


    • #3
      Toi on muistaakseni Karalalla jotain 2500? luokkaa säädettynä. Itse kun vain laitat sen paikoileen. Sota Karalalle ja kysy. Sillä pitäisi olla noita.

      Comment


      • #4
        Pistin kyselyä sähköpostin kautta Karalalle.

        Mitenkäs on noi BSR Stage 2 & 3 ?
        Molemmissa on lastu+putkisto/+downpipe+katti.

        Onko noista kokemuksia ? Polttoaineen kulutus ?

        Ja kuinka on sitten mahollista ottaa irti jotain 222hp lukemia pelkällä lastulla+putkistolla muutoksilla, kun toiset puhuu että 1.8T turbot uupuu jo 180hp lukemia hakemalla ?

        Repo -> Onko sulla jotain ehdotuksia, mitä kannattaisi tehä ?

        Comment


        • #5
          Paljonko sitä tehoa tarviais saada?

          Onko sun auto sähkö- vai vaijerikaasulla?

          Comment


          • #6
            kyllähän yli 200hp sais olla, enemmänkin jos ei tarvi mukavuudesta/ajettavuudesta ottaa pois.

            Eiköhän se sähkökaasulla ole kun on vm.00

            Comment


            • #7
              kyllähän yli 200hp sais olla, enemmänkin jos ei tarvi mukavuudesta/ajettavuudesta ottaa pois
              Niin kauan kuin pysyt vakio turbossa (tai hitusen suuremmassa),niin ajettavuus/mukavuus säilyy,oma veikkaus on että tuo 220hv on maksimi noihin sun kriteereihin ja ota enemmän vääntöä sieltä niin saat nopean/mukavan auton, Repolla vois olla jotain paketteja.....kannattaa varmaan soittaa sille.

              Comment


              • #8
                Oon jutellu noiden Doc-Powerin kanssa. Niiltä löytyis ihan mukavia paketteja, vissiin tulee ottettua tuo BSR Stage 3

                Comment


                • #9
                  No 200hv ei ihmeitä vaadi. Putki ja softa.

                  Tai vaihtoehtoisesti softa ja suuttimet. Itse laittasin käyttöautoon jälkimmäisen yhdistelmän.

                  Lisätietoja ylälaidan banneria klikkaamalla.

                  Comment


                    #10
                    Tiedoksi että Karala säätää myös sähköllä toimivia, omani säädettiin toissapäivänä.
                    Sitten jatkokysymyksiä aloittelijalle...
                    Karala suositteli minulle ATP:n stage 3:sta, lähtee Kaliforniaan hakemaan paketteja toukokuussa.
                    Lupasi koko paketin asennettuna ja säädettynä hintaan 3000 ?.
                    Sisältää ahtimen, pakosarjan, suuttimet, pipet yms yms, onko mielestänne paha hinta?
                    Ajateltiin säädellä 300 hp lukemiin, suurinpiirtein ja ilmoitti että sisuskalut kestää kyllä mutta kytkin antautuu ajan myötä, mielipiteitä?
                    Putkisto saan kisakatteineen, siis kunnon kisakatilla, markkinoillahan on "niin" sanottuja kisakatteja mutta niiden virtaus ei todellakaan ole sitä mitä pitäisi, kahdella äänenvaimentimella sekä molemmin puolin helmoista läpituotuina rosterista hintaan 900 ?, virtaa + 400 hp, Jyväskyläläinen rallipaja laittaa, hinta ok? Siis töineen.
                    Sitten, mistä saisin edullisesti säädettävän alustasarjan vastaamaan noita tehoja?
                    Ja noille jarruille on tehtävä jotain, tosi isot noi takalevyt...
                    Mitkä kannattaisi laittaa ja mistä niitä saa?
                    Hirmu määrä kysymyksiä mutta apua tarvitaan.
                    Autohan on Audi A3 1.8 T Q 150 hp, 2001.

                    Comment


                    • #11
                      Etujarruihin varmaan kannattaa harkita niitä Seatin satula+levy-yhdistelmiä, ks http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ghlight=#58622

                      Comment


                      • #12
                        Miettikää pakettia ostaessa, onko tuki lähellä ja onko referenssejä riittävästi. Ns. säästetyt eurot voivat olla aika kalliita loppukädessä. Kaveri oli kiinnostunut AWE tuningin viripaketista ja soitimme mielenkiinnosta diilerille.

                        http://www.awe-tuning.com/pages/info...map_europe.cfm

                        Diileri kertoi vakavalla naamalla, että ei se USAn kitti oikein kunnolla toimi, mutta olemme
                        itse parantaneet sitä vaihtamalla osia kitissä ja softaa myös muokattu. Hinta:
                        http://www.awe-tuning.com/pages/shar...train&IL=rsk04

                        http://www.awe-tuning.com/pages/shar...PPT=Drivetrain

                        Ruotsihan on tunnetusti kallis maa ja money for nothing rokkaa.
                        Sanoi puhelimessa, että hinta noin neljännesmiljoona kruunua...

                        Comment


                        • #13
                          Karalahan käy tekemässä noille jenkeille niitä softia siellä ATP:llä joten sitä kautta se niitä paketteja sieltä tuo. Kertoi että jenkkien polttoaine ja saastemääräyksien takia niiden autot kuullostaa kauheilta ja toimivat aika huonosti. Nakuttavat liian helposti. Sanoi että paketit toimivat Suomessa paremmin kun niihin tehdään lastu täällä ja ajetaan paremmalla bensalla.

                          Kytkin tosiaan antaituu siin Stage3 paketissa mutta senhän voi rahalla hoitaa. Alustaan laita KW:n variante 2 niin pelittää ees jollainlailla. Jarrut isompiin tai vaihtoon ainakin palat ja levyt.

                          Comment


                            #14
                            Kyllä toi ATP:n paketti tuntuu toimivan, Karala laittanut niitä kiinni jo päälle 10 kpl eikä ongelmia siunaantunut.
                            Paketit tosiaan käyvät kiinni suoraan ilman modausta ja hinta näyttää olevan muihin valmistajiin verrattuna halpa.
                            Käyn tässä lähipäivinä koeajamassa golffia jossa kyseinen paketti, tosin etuvetoinen.
                            Onko tietoa mistä saisin edullisimmin KW:n satsin asennettuna?
                            Entäpä jarrut asennettuna?
                            Asun Helsingissä ja peukalo keskellä kämmentä..
                            Tai paja on kyllä tiedossa eli jos saisi tiedon mistä tilata.

                            Comment


                            • #15
                              Jos kokeilet Samu sellaisen Golfin jossa se mainitsemasi tehopaketti, kerro kokemukset.
                              Kiinnostaisi miten jaksaa vetää 2000 kierroksilla
                              Kuinka nopeasti vastaa kaasuun 2000-3000 välillä.
                              Sekä löytyykö dynotuloksia, joista näkisi vääntöalueen (vaikka sähköpostiin). Koska tehoja saa varmasi, mutta millainen ajettava käytännön ajossa.

                              Comment


                                #16
                                Jep,

                                laitan heti kokemukset kunhan pääsen tyyppäämään ja käyrät kunhan saan ne.

                                Comment


                                • #17
                                  No 200hv ei ihmeitä vaadi. Putki ja softa. Tai vaihtoehtoisesti softa ja suuttimet. Itse laittasin käyttöautoon jälkimmäisen yhdistelmän.
                                  Hetkinen, mitäs etua tuolla suuttimien vaihdolla saavutetaan? Ovatko vakiot ahtaat jo noillakin 200 pinnan tehoilla, vai miksi ne kannattaisi vaihtaa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    No 200hv ei ihmeitä vaadi. Putki ja softa. Tai vaihtoehtoisesti softa ja suuttimet. Itse laittasin käyttöautoon jälkimmäisen yhdistelmän.
                                    Ja mitäs tapahtuu jos laitetaan putki (vakio downpipe, mutta siitä eteenpäin BN-pipes) + softa + suuttimet, mutta pitäydytään vakio-ahtimessa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olenko ny ymmärtänyt väärin, mutta downpipe on juurikin se 1.8t:n ahdistava kohta ja loppuosan vaihdolla saa lähinnä muutettua ääniä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mika: Näin minäkin olen antanut itselleni kertoa, mutta jostain syystä esim. mtm:n paketeissa downpipe (ja katti) vaihtuu vasta kun muu putkisto on vaihdettu. Tehonlisäys ei vaikuta kovin huimalta enää pelkän putkiston + lastun vaihtoon verrattuna. Rolle tai Jynssi varmaan valottaa tätäkin puolta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          A4:ssa ja Passateissa ei ole ahtopaineeseen reagoivaa bensapaineen säädintä, joten suuttimet jäävät pieneksi ennen muita komponentteja. Niimpä useimmiten tiukimmillekin vedetty softa ei vakiosuuttimilla ko. autoissa tuota kahtasataa hevosta.

                                          Suuttimien vaihdolla päästään sitten ilman putkimuutosta lähelle 220hv lukemia, eikä vakion muista ominaisuuksista, kuten äänimaailmasta tarvitse tinkiä.

                                          Kyllä, erityisesti poikittaiskoneissa 1.8T-autoissa downpipe/katti on se ahdas kohta pakoputkistoa.

                                          Edit: SS - tokkopa ihan 3000 eurolla lupasi?

                                          edit2: tuo suutinfaktahan koskee siis nimenomaan sähkökaasulla varustettuja A4:ia ja Passatteja, pahoittelen epätarkkuuttani.

                                          Comment


                                            #22
                                            Repo: Kyllä lupasi, mitäs ihmeellistä tuossa hinnassa on? Eihän se paketti maksa kuin noin 2200 ?, eli noin 800 ? jää lastutukselle ja asennukselle hintaa, asennus melko vaivatonta, ainakin Karalan mukaan.
                                            Lastutuksen saan muutenkin "melko" edullisesti koska olen käyttänyt useamman omistamani auton siellä sekä lähettänyt asiakkaita.
                                            Niin ja ei se Karala maksa itse tosta paketista hirmu hintoja kun käy siellä paikanpäällä ostamassa useamman satsin sekä avustamassa ATP:tä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Juu, kyllä se hinta minutkin vähän yllätti...toki positiivisesti. Mutta mitä kaikkea sitten pitää sisällä. Turbo, suuttimet, down pipe ja ohjelma - niinkö?

                                              Comment


                                              • #24
                                                SS - Sori että vänkään. Mutta tarkista nyt kuitenkin vielä että mitä se 3000eur sisältää.

                                                E: Ilmeisesti stgIII:llä tarkoitatte 28RS-kittiä? Tosta saanee jonkinlaista kuvaa miten syttyy/rokkaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  A4:ssa ja Passateissa ei ole ahtopaineeseen reagoivaa bensapaineen säädintä, joten suuttimet jäävät pieneksi ennen muita komponentteja. Niimpä useimmiten tiukimmillekin vedetty softa ei vakiosuuttimilla ko. autoissa tuota kahtasataa hevosta.
                                                  Ahaa...mitenkäs sähkökaasullisessa poikittaiskoneessa -- kuten A3 AQA:ssa -- onko bensapaineensäädin sama passiivinen malli?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joo, katsos kun tossa viime viikolla säädätin autoni niin samalla keskustelin Karalan kanssa pari tuntia aiheesta. Paketti todellakin sisältää suuttimet, turbon, pakosarjan, pipen yms yms, sekä asennuksen ja lastutuksen.
                                                    APR:n paketti oli ensiksi mielessä mutta hinta pompsahti melko korkealle.
                                                    Tuo hinta tosin on vain ja ainoastaan minulle koska olen vienyt useita asiakkaita ja vanha asiakas itsekkin.
                                                    Tosin en usko että se muillekkaan on hirveästi korkeampi, rimpauttakaa Karalalle ja kysäiskää.
                                                    Puh: 040-5647607.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      http://www.atpturbo.com/Merchant2/me...ory_Code=VVWTK

                                                      Ylempänä linkki ATP:n sivuille, sivun alareunassa dynolappu sekä asennusohjeet.
                                                      Huomioikaa että paketti ei sisällä suuttimia mutta nekin saa pakettiin edullisesti.
                                                      Sivuja selailessanne huomioikaa että siellä ei ole läheskään kaikkia valmiita paketteja, eli virheellisesti näyttää sopivuutta autoihin, paketteja on tehty jo sopiviksi useisiin uudempiin malleihin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nosiis, listahinta tuolle 28RS-paketille on 4000 eur asennettuna ja säädettynä ilman pakoputkistoa.

                                                        Hinta pakettina on sama sekä meiltä että Karalalta.

                                                        Mikmoila - A3:ssa suuttimet riittävät ahdinta pidemmälle originaalijärjestelmässä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          A4:ssa ja Passateissa ei ole ahtopaineeseen reagoivaa bensapaineen säädintä, joten suuttimet jäävät pieneksi ennen muita komponentteja.

                                                          Tuo suutinfaktahan koskee siis nimenomaan sähkökaasulla varustettuja A4:ia ja Passatteja.
                                                          Mitä eroa tässä sitten on vaijerikaasullisiin? Eikö vaijerikaasullinen 1.8T hyödy paremmista suuttimista?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Vaijerikaasullisissa on pienempi turbo. Rolle vahvistaa, että onko kaikissa?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X