Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtovuoto?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ahtovuoto?

Mites ahtovuoto yleensä ilmaisee itsensä?

Mulla tuntuu nyt lastutuksen jälkeen aina välillä, et hieman olis tehoja kateissa. Samalla on tullut joku ylimääräinen suhina/röpötys kiihdytettäessä. Normaalin turbon suhinan lisäksi kuuluu sellaista vaimeaa röpötystä, mitä vois kuvitella kuuluvan just sellaisesta hieman vuotavasta letkusta. Ääntä kuuluu vasta kolmosella tai isommilla vaihteilla täyskaasukiihdytyksissä, eli eikö isoimmilla vaihteilla ahtopaineet ole vasta maksimeissa?.
    By-pass on vaihdettu Forgen mäntämalliin, et se ei ole luultavastikaan rikki...

Onko näissä 1.8t:ssa jotain paikkaa mistä yleensä alkaa vuotamaan? Vai onko kaikki letkut vaan käytävä yksitellen läpi?

Ahtovuototestaus ilmeisesti tehdään tulppaamalla turbon imuletku ja painamalla paineilmaa putkistoon tulppaan tehdystä venttiilistä ja sitten katsotaan mistä vuotaa...vai onko näin?

kyllä niin suoritetaan ponnistus. kaasuläppää vasten painetaan ilmaa. ei kannata hirveitä paineita sinne tuupata. ite oon käyttänyt samaa kuin maksimi ahtopaine tai pikkuisen isompaa.

Comment

Ei sinne tarvitse painetta paljoa laittaa ni jo vuodot löytyy...alle puoli baria riittää mainiosti.

Comment

Varsin turvallinen tuo Rollen neuvo varsinkin jos samalla paineistuu huohottimet. Voi lojahtaa.

Comment

totta puhutte. olen itsekin paineistanut vähän liian kovalla paineella.

Comment

No täytyypä testata jos sieltä jotain vuotoa löytyis...

Tänään aamulla auto oli taas normaali, eikä ylimääräisiä röpötyksiä kuulunu. Vois kyllä kuvitella, et se sitte vuotais aina, eikä vaan joskus. No eipä siinä testauksessa mitään häviä ja vie sitte korjattavaks jos vika ei oo siinä...

Comment

Working...
            X