Morjensta vaan näin uutena foorumilaisena!
Kysymyksiä ois herännyt tuosta otsikon moottorista, 2.2 20v turbosta siis. Tuollaista kaavaillut/ haaveillut toisenmerkkiseen projektiautooni, seitkytluvun tuotos mut ei kerrota siitä vielä sen enempää. Iskutilavuus pysyisi hienosti rajoissa, ja potentiaalia on ymmärtääkseni itselle enempi kuin riittävästi, + vitosen sävelet on aina olleet ne parhaat moottorin äänet mun mielestä!
Näistä en sen enempää tiedä, mutta ehkä te voisitte vähän valaista muutamia juttuja, jonkin verran löysin jo tietoa hakemalla mutta en kaikkea/ tarpeeks selvästi.
1. Moottori koodeja on vilissyt monia erilaisia, AAN, 3B, ABY jne..., mikä noista on sitten se paras vaihtoehto, ja mistä tunnistaa parhaiten päällepäin jos tuollaista ostaa? Vai onko moottorin tyypillä loppujenlopuksi väliä jos..;
2. Tehotavoitteeksi voisi asettaa 400-450hp. Se on jo selvinnyt että vakio männät kestää, kangiksi se kiinalainen reippaan 400€:n sarja, mutta tarviiko muuta peruskoneelle tehdä? Nokat voisi vaihtaa jo ihan moottorin luonteenkin takia, tästä ei haluta mitään tasaista puuroa vaan vetoa ylhäältä, aasinpotku rules! =)
3. Onko kenelläkään moottorin mittoja ylhäällä? Ainakin pituus kytkinkopan pinnasta dampperiin on aika ratkaiseva, ahdas konehuone, sekä paino
4. Onko moottoria mahdollista asentaa suoraan, vai onko öljynkierron kannalta pakko laittaa vinoon vänkärinpuolelle?
Oisko esim. tästä moottoriksi?;
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72364
Onko noilla kilometreillä jo tarvesta tehdä isompia yleensä, vai riittääkö laakerointi/ rengastus?
Joo, eiköhän noilla alkuun jo pääse, varmasti kysymyksiä ilmenee lisää jos tuollaisen moottorin päätän hankkia, koittakaa kestää.. ;)
Kysymyksiä ois herännyt tuosta otsikon moottorista, 2.2 20v turbosta siis. Tuollaista kaavaillut/ haaveillut toisenmerkkiseen projektiautooni, seitkytluvun tuotos mut ei kerrota siitä vielä sen enempää. Iskutilavuus pysyisi hienosti rajoissa, ja potentiaalia on ymmärtääkseni itselle enempi kuin riittävästi, + vitosen sävelet on aina olleet ne parhaat moottorin äänet mun mielestä!
Näistä en sen enempää tiedä, mutta ehkä te voisitte vähän valaista muutamia juttuja, jonkin verran löysin jo tietoa hakemalla mutta en kaikkea/ tarpeeks selvästi.
1. Moottori koodeja on vilissyt monia erilaisia, AAN, 3B, ABY jne..., mikä noista on sitten se paras vaihtoehto, ja mistä tunnistaa parhaiten päällepäin jos tuollaista ostaa? Vai onko moottorin tyypillä loppujenlopuksi väliä jos..;
2. Tehotavoitteeksi voisi asettaa 400-450hp. Se on jo selvinnyt että vakio männät kestää, kangiksi se kiinalainen reippaan 400€:n sarja, mutta tarviiko muuta peruskoneelle tehdä? Nokat voisi vaihtaa jo ihan moottorin luonteenkin takia, tästä ei haluta mitään tasaista puuroa vaan vetoa ylhäältä, aasinpotku rules! =)
3. Onko kenelläkään moottorin mittoja ylhäällä? Ainakin pituus kytkinkopan pinnasta dampperiin on aika ratkaiseva, ahdas konehuone, sekä paino
4. Onko moottoria mahdollista asentaa suoraan, vai onko öljynkierron kannalta pakko laittaa vinoon vänkärinpuolelle?
Oisko esim. tästä moottoriksi?;
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72364
Onko noilla kilometreillä jo tarvesta tehdä isompia yleensä, vai riittääkö laakerointi/ rengastus?
Joo, eiköhän noilla alkuun jo pääse, varmasti kysymyksiä ilmenee lisää jos tuollaisen moottorin päätän hankkia, koittakaa kestää.. ;)
Comment