Eli mahtaako kenellä olla kokemuksia kyseisestä kokoonpanosta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t ja gt3267 tai He221w + vems
Collapse
X
-
Jospa olis vähän enempi noita speksejä tiedossa ni helpompi olis jotain osviittaa kertoa...!
Mutta jos on kyse 1.8t AEB koneesta. Niin olen tavannut yhden heepon jolla toteutettu näin;
AEB-kone, paremmat veivit ja männät (puristukset n.8.5), ahdin viime kesänä oli Garrett gt3071wg. moottorin ohjaus tapahtuupi hestecillä, imusarjassa jotain pientä modia, keula cooleri, isommat suuttimet, ym,ym. Mututietona kun en muista tarkkaa ni koneesta irtosi n.345hv ja n.460Nm 1,25bar ahdoilla.
Pers tuntumalla laite rupesi olemaan jo varsin ylävireinen ja kunnon veto alkoi sieltä 4000rpm korvilta, paras vääntö oli n4500-5000rpm alueella ja huipputeho n.7000rpm. rajotinta oli siirretty 7500rpm asti. Mutta tosin säädöt oli vielä hieman kesken.
Tästä voit saada jotain viitettä. Hestec antaa paljon vapaammat kädet säätää kuin vakio ecun lastuttaminen ja ei tule ongelmia maffin ym. kanssa.
-
Auton virittäminen on harrastus ja silloin on harvoin olemassa turhaa työtä. On vain harrastus =) Tässä tapauksessa harrastettaneen moottorinohjauksen saloja.
Comment
-
meinasikko laittaa säädettävät nokka pyörät? jos löydät jostain suomesta niin kerroppas minullekkin.. minkä ahtimen laitoit?
Comment
-
Juurikin näin...ei tule niitä ongelmia näitten maffien ja N75 kanssa. Ja eipä tarvitse tehdä kompromisseja jos esim. maffin arvot ei riitä, kun moottorin ohjaus on täysin säädettävissä..ja osaavissa käsissä säädöt saa jopa tarkemmiksi kuin orkkis eculla...!
Jos periaatteella turhaa työtä lähetään liikkeelle niin on aivan turhaa vaihtaa alkuperäisiä 15"peltivanteita ja renkaita---> 18 blingbling vanteisiin ja renkaisiin vain siksi että ne on mageen näköset. Tämä tosiaan on harrastus kullekkin meistä ja toiselle kenties hieman eri syystä kuin toiselle joten eipä heti tyrmätä toisten ajatuksia/suunnitelmia/toteutuksia..!!
Comment
-
www.tommisbillet.com Ainakin ilmoittaa sivuillaan, että heiltä löytyisi 1.8 20vt säädettävä nokkapyörä.
Comment
-
Juurikin näin...ei tule niitä ongelmia näitten maffien ja N75 kanssa. Ja eipä tarvitse tehdä kompromisseja jos esim. maffin arvot ei riitä, kun moottorin ohjaus on täysin säädettävissä..ja osaavissa käsissä säädöt saa jopa tarkemmiksi kuin orkkis eculla...!
Itse olen ajanut useamman vuoden säädettävällä eculla ja tiedän niiden hyvät puolet, mutta reaaliteetit on tiedostettava.
Comment
-
Voisikohan yksi syy olla aftermarket ecuun kääntymisessä se, ettei itse pysty vakio ecua säätämään. Varsinkin harrasteautossa kun "koko" ajan tuppaa hommat muuttumaan ja säätämisen tarvetta tulee. Toki yksi vastaus tähän on, että saadetään aluperäinen kerralla kunnolla mutta se ei nyt kelpaa vastaukseksi :)
Comment
-
Aika harvassa on ne kaverit jotka ovat valmiita maksamaan ammattilaiselle jälkiasennusecun säädöstä oikeasti hyväksi. Meinaan nyt siis että ei ihan tunnissa parissa eikä edes työpäivässä onnistu tekemään siitä oikeasti hyvää. Tehoalueen nyt säätää kuka tahansa alalla toimija melko rivakasti kohilleen, mutta siihen se jääkin.
Vakioecun mappauksen kauneus tuleekin kaiketi juuri tässä esiin. Ei tarvitse hieroa kaikkia juttuja, koska ne on jo hierottu valmiiksi. Hyvin pitkälti tapaa riittää se kulkualueiden hiominen.
En minäkään muistaakseni säätötaitoa äidinmaidossa saanut eli kyllä tarpeeksi tahtoessaan voi opetella vähän kaikenlaista.
Comment
-
Vakio ecua ei pahemmin itse säädellä eli tarvii säädättää aina ja maksaa siitä.En minäkään muistaakseni säätötaitoa äidinmaidossa saanut eli kyllä tarpeeksi tahtoessaan voi opetella vähän kaikenlaista.
Comment
-
Lainaus:
Vakio ecua ei pahemmin itse säädellä eli tarvii säädättää aina ja maksaa siitä.
Lainaus:
En minäkään muistaakseni säätötaitoa äidinmaidossa saanut eli kyllä tarpeeksi tahtoessaan voi opetella vähän kaikenlaista.
Eli opeteltavissa oleva juttu =)
Ja itse aiheeseen liittyen, mites nää diesel ahtimet kestää bensakoneissa ? Vai onko samaa rautaa ? (perustuen siis muistikuvaan holsetin mallimerkistä)Viimeksi muokannut vayne; 18.3.2009, 20:58.
Comment
-
Tuosta on joskus ennenkin ollut juttuja, mutta hajonneita ahtimia en ole vielä nähnyt, vaikka esim. rekkamallin holsetteja paljon käytetään nimenomaan bensakoneissa.
Comment
-
Voi helekatti, tämän tapanen homma kuulostaa niin sellaselta mitä pitäs itekkin päästä opiskelemaan. Varmaan pitää ostaa joku halapa 1.8T roipe ja alkaa opiskelemaan.. :-P
Ei se taija ihan tuosta vain homma ole, että turbo ja kilkkeet vehkeet paikalleen ja eiku säätämään.
Minkälaiset välineet/ohjelmat tuohon alkuperäsen ecun ohjelmointiin tarvitaan? Normaali tsippadai tuunaajathan heittävät uuden ohjelman OBD:n kautta sisään ja sitten rukoillaan että homma toimii.
Olispa mukava kun ois aikaa ja ylimääräsiä koneita/ecuja joilla pääsis harjottelemaan. Tuo taitaa kuitenkin olla aluksi ihan mukavasti koneita rikkovaa harrastusta?
Comment
-
Ei siinä mitään koneita riko, kun on perillä seoksista ja kuuntelee nakutukset, myös pakolämmöt on hyvä tietää varsinkin vikkelämmissä vehkeissä.
Käytännössä vaijerikaasuisen 1.8t ohjelmointiin tarvitaan tietoa ja välineet piirin kirjoitukseen (200-1000e tai ebaykiina) ja piirejä ja piirien vaihtelua :)
Sähkökaasuiset on sitten ihan oma maailmansa. OBD:n kautta lukevat/kirjoittavat vehkeet ns master-versioina 3-5 tonnia lonkalta.
Comment
Comment