Olisi tarkoituksena kesän mittaan hommata jonkun sortin lastu tykö tarpeineen mutta niinkö kaikki tietää,että lastujen toimittajia on monia ja eteen tulee valinnan vaikeus sekä usko siihen mitä kyseisillä lastuilla luvataan.Päällimmäisenä mielessä on ollut tuo Ruotsalainen BSR joka keräsi ainakin pisteet kotiin bilsportin testissä verrattuna MTM tai ATB.Paketti olisi seuraavanlainen eli BSR 2R viritys sisältäen lastun,suuttimet,kytkinpaketti,optiflow filtteri ja putkisto katista taakse. Alunperin 163hv ja mittausten mukaan saavutettu hyöty 214Hp / 360Nm ja ainakin Tero Tuohimaalta pyytäisin kommentin kyseiseen pakettiin koska hänellä se näytti kokonaisuudessaan olevan gallerian mukaan sekä ilman muuta myös muiltakin.Vaihtoehtoina luettakoon Dahlback,Muukkonen tai Karala.Kommentteja vaikkakin tätä asiaa on foorumeissa käsitelty.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
BSR kokemuksia
Collapse
X
-
Lastutoimittajan valintaan vaikuttaa myös se, missä itse asustelet vs se lastuttaja. Nimittäin kun (ei jos) ongelmia tulee, on hyvä, että löytyy teknistä apua. Huoltopisteet kun yleensä nostavat kädet pystyyn, jos on jotain moottoriongelmaa, ja on lastutettu.
Siksi suomalaisena tiputtaisinkin Dahlbäckin pois, ja ottaisin tilalle LMS:n, kun on samat tuotteet, mutta paikallinen tuki. Jos asustat kansankodissa, niin sitten asia on eri. MTM:n (=LMS, Dahlbäck) tuotteisiin olen ollut tyytyväinen, joskin eri ympäristöissä kuin nelipyttyiset.
Comment
-
Viikon on nyt itellä ollut MTM:n lastu ja tyytyväinen olen ollu. Toisaalta en kyllä muita ole kokeillu, et en niistä sitten tiedä mitään. Omaan lastuvalintaan vaikutti just viripajan (LMS) läheinen sijainti ja se, että huollatan autoani muutenkin heillä...MTM:ää on myös paljon kehuttu muissakin foorumeilla ja firman pitkä historia audien virittämisessä on varmasti plussaa...
Lisäksi MTM:n lastussa on se hyvä, että jos ja kun tulevaisuudessa haluaa virittää autoa lisää, niin päivitys kuuluu hintaan ja ei joudu maksamaan lastun hintaa uudestaan. Tästäkään en kyllä tiedä, et onko se sama kaikilla firmoilla...
Comment
-
Itse olen asiaa tiedustellut moneltakin taholta ja kytkin on ollut päällimmäisenä sellainen rajoittava tekijä mikä ei kestä 200hv/?Nm jälkeen ainakin tässä audi a4/b6 mallissa.Itse asustelen Torniossa joten täällä porojen=o) valtakunnassa ei ole kuin varaosaliikkeitä jossa uusin osa ja asia on kybin iskarit=o) ei vaiskaan vaan lähimpiä lastuviritys paikkoja taitaa olla Oulussa (Oulun autosähkö asennus) joka tekee Karalan softalla mm lastutukset.Seuraava paikka taitaa ollakin tuossa Jyväskylän seutuvilla.Tässähän kyllä rajalla asutaan joten en tiedä Ruotsin pohjoisinta paikkaa joka lastutuksia tekee.Ainahan se olisi mukavampi ja varmempi kun pääsisi itse viripajalla asian tiimoilta mukaan ja päivitysten ohessa myös hankkimaan aina uusimman sellaisen.Tässä olisi jollekin hyvä yritys pointti sillä eipä tekijöitä kovin pohjoisessa ole.
Comment
-
Ei ainakaan minulla ole jälleenmyyjistä tietoa kyseisille seuduille mutta sinun kannattaa soittaa heille suoraan ja kysyä josko kyseisillä paikkakunnilta löytyis.Minulle he ainakin mainitsivat,että Ouluun olisi tulossa jälleenmyyjä asennus palvelu mukaan lukien mutta saas nähdä ja toivotaan parasta.
Comment
-
Se asentaminen ei yleensä ole ongelma. Lähinnä ajattelen mallia Itä-Suomi vs Länsi-Ruotsi, ei ole kiva lähteä setvimään mahdollista käyntiongelmaa vieraaseen maahan. Muutaman sata kilsaa vielä ajelee.
Comment
-
Viime vuoden pääsiäisenä oltiin elmiassa ja samalla tilasin uppsalaan johku bsr-myyjälle ajan.Aamulla jätin auton ja iltapäiväks luvattiin valmiiks(hommasivat vuokra-auton meille).Jostai syystä tohon mun boxiin ei ollu kyseistä ohjelmaa,joten jouduin lähtee Växjöön bsr:n pääkallopaikalle seuraavana aamuna.lupasivat tehdä siiihen ohjelman.Oli valmis parissa tunnissa.Muutenkin olivat erittäin ystävällisiä.Ajamista oli toista tuhatta kilsaa ylimääräistä,mutta tulivat töissä ja hinnassa reilusti vastaan.
Eli siellä on tinattu se lastu eikä ppc.Kytkimen otin varuuksi koska puhuivat ettei se kestä kauaa.No sillä on nyt vuosi ajettu ilman ongelmia.Ainoa tilanne jossa luistaa on jos lähtee yli 3tonnin kierroksilla paikalta.Siihen saa varautuu että alkaa tääryyttään vedättäes. Johtuu vauhtipyrästä.
Edellises a4:ssa oli kans bsr lastu steg 1+ .lupas 209hv/n354nm Mutta matalamäen penkis näytti 218hv ja 301nm.Tän uuden kans en o käyny rullilla vielä,mutta nopeempi se takapuolianturin mukaan on ku se vanha.Tos puoli tutulla oli s3 abt-lastulla joka lupas 250hv.Otti kaulaa n 50m 7km:n matkalla suoralla moottoritiellä.Ainoo miinus bsr saa ettei saa tuv lappuja=mahdoton katsastaa.Bsr:n sivuilla on artikkeleita eri testeistä.aina se on voittanu.
BTW-se kytkin ei o asennettu ja on myynnis tarpeettomana....
Comment
-
Kiitoksia Terolle ja muille jo näistä annetuista kommenteista josta saa jo kuvan siitä mitkä ovat ongelma kohtia ja mitä kannattee huomioida.Nyky päivinä näyttää saavan BSR 2R lastua jo ppc:nä eli juottamista ei tarvi suorittaa joten ohjelmointi kestää alkuperäiseksi jonkun minuutin.Ehkä vissin kaikesta järkevin on tuollainen ulkoinen boksi jossa päivitykset voi tehdä netissä säästäen pitkät välimatkat päivitykseen ja katsastuksen sattuessa kohdille voi auton ohjelmoida alkuperäisiin asetuksiin.Tietysti tuo kytkin ja vauhtipyörä ongelma mietityttää josko joustaisi sen verran,että tyytyisi tuohon BSR 2 pakettiin eli lukemiin 199Hp / 332Nm tai vaihtoehtoisena MTM Lehtoselta toivoen,että kytkin ja vauhtipyörä pysyvät menossa mukana=o)Lisä kommentit ei ole pahitteeksi sillä ainahan näiden asioiden kans ei ole ajan tasalla ja ei sattuisi käymään tätä perus tilannetta "helppohan se on olla jälki viisas"
Comment
-
Ei noista viripajojen vakioista yksikään ole oikea vakiokoodi, vaan viripajan oma versio asiasta.
Poislukien tilanne, jossa konkreettisesti ohjelmoidaan ecu uudelleen nimenomaan purkista imuroidulla vakiokoodilla. Kuten käy, jos muutan itse auton vakioksi APR tai Digital Sport (Turbotec) -ohjelmoinnin jälkeen.
Comment
Comment