Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

K04-001 TT:n K03:n tilalle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • K04-001 TT:n K03:n tilalle?

    TT:n ahdin alkaa pikkuhiljaa kaivata toimenpiteitä, joten mietiskelin tässä sopivan korvaavan ahtimen hankkimista. Miten on, sopiiko tuo K04-001-päivitysahdin suoraan K03:n tilalle? Ellei, mitä muutoksia joutuu tekemään? Ohjelmiston joutuu varmaan ainakin päivittämään, mutta tämä on jo tiedossa.

    Jos homma vaikuttaa järjettömältä, niin toki saa tehdä ehdotuksia.

    Auto siis 180 hp TTq, moottorikoodi taisi olla AJQ.

  • #2
    K04-001 käy sinne vakioahtimen tilalle suoraan, mutta ei siinä ole mahdottomia eroja 180hv koneessa olevaan k03 sport ahtimeen. Tuon K04-001 ahtimen kanssa saat ehkä 10-20hv enemmän irti kuin vakioahtimella.

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta, tämän juuri halusinkin tietää.

      Tarkoitus ei olekaan yrittää repiä koneesta sen kummemmin lisää tehoja, sillä koneella alkaa jo olla ikää ja kestävyys on melkoinen kysymysmerkki. Vanha ahdin on kuitenkin pikkuhiljaa tullut tien päähänsä, ja voisihan sitä samalla panna tilalle hiukan paremman.

      Suunnittelu jatkuu...

      Comment


      • #4
        Ero noilla ahtimilla on todella pieni ja tuota vakioahdinta löytyy varmasti helpommin sekä halvemmalla. K04-001 ei ole ainakaan kovin monessa autossa vakiona, jos missään, joten saatavuus ja hinta on sen mukainen.

        Comment


        • #5
          http://www.nettivaraosa.com/viewPart...26@posted_by=S

          Comment


          • #6
            Asia selvä. Täytyy kysellä saatavuutta ja hintoja eri paikoista ja tehdä päätös sitten sen perusteella.

            Tuo Nettivaraosan mandariini taitaa olla jo myyty, kun viimeisin päivitys on vuoden 2008 alkupuolelta. No, se olisi kaikella todennäköisyydellä varmaan ollutkin Kiinan-turbo...

            Comment


            • #7
              Minulle on tulossa Audi A3 quattroon tuo K04-001. Tässä on myös koneena 180hv AJQ. Turbon lisäksi päivitän pakoputkiston, softan, suuttimet (S3/TT tai vast., saa tarjota), imuputken ja downpipen (Marteliukselta, kun muualta ei tunnu saavan 150/180hv quattroon).

              Toiveena olisi päästä 250hv:n tuntumaan, mielummin vähän yli.

              Comment


              • #8
                Epäilen hieman noita teholukemia tuon ahtimen kanssa, ei se ainakaan pitkäikäinen ole jos yli 250hv mennään. Mutta ilmoittele ihmeessä mihin lukemiin pääset kun saat osat paikalleen, mielenkiintoista kuulla miten pitkälle tuolla puhaltimella pääsee.

                Comment


                • #9
                  Olen Teron kanssa aika samoilla linjoilla. Mitä olen löytänyt tuosta ahtimesta tietoja, niin noilla muutoksilla tuskin päästään yli 250 hv. Pelkällä softalla ja putkella K03s-ahtimella irtoaa noin 210, ja siitä on aika pitkä matka vielä yli 250 hv lukemiin. Ainakin joutuu niin kovilla paineilla ajamaan, ettei paketti ole kestävä. Veikkaisin, että tuolla ehdottamallasi yhdistelmällä pääsee turvallisesti 225 hv S3/TT:n lukemiin. Tämä nyt on tietenkin vain näppituntuma.

                  Comment


                  • #10
                    Lähteestä riippuen K04-001:lle luvataan tehoja 220-265hv. Mitä näistä sitten uskoisi... Tuota 265hv lukemaa en usko minäkään. Toisaalta joku Belgialainen oli puristanut irti Ibizastaan tällä ahtimella 270hv, kuinkahan monta tuntia sekin kestää...

                    Fin-Turbon sivuilla mainitaan 245hv http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=26, siihen jos pääsisi, niin hyvä olisi.

                    Comment


                    • #11
                      Aika hyvin kieltämättä. Kyllähän tuossa huomattavasti vähemmän on vaivaa kuin vaikkapa juuri K04-020:een siirryttäessä. Jos pystyy tekemään itse, niin hintaero ei kuitenkaan taida olla kovin merkittävä.

                      Ilmoittelehan toki, miten projekti edistyy.
                      Viimeksi muokannut jannes; 20.1.2009, 20:22.

                      Comment


                      • #13
                        Kun aikani kaivoin nettiä, löysin sen Hollantilaisen (muistin väärin aikaisemmin) kaverin dynolapun:


                        Tässä vielä lista muutoksista:

                        - K04-001 Turbo
                        - Exhaust: 3 inch downpipe + 3inch Racekat - 2.5 inch catback system blue flame
                        - Forge turbo intake pipe
                        - Spark plugs: Audi RS2 Bosch (VW nr: 101 000 016 AA)
                        - New Injectors 380CC + 4 bar FPR (bosch)
                        - Custom front mount intercooler
                        - Sachs clutch / VW G60 flywheel (5.5KG)
                        - Apexi power intake filter 76mm
                        - JD engineering chiptuning custom software
                        - Removed MAF Sensor by JD engineering (no traction control)
                        - Forge 001gti BOV
                        - Removed N249 valve
                        - Removed secundairy airsystem - N112 valve

                        Oma projekti on tavaran keruu vaiheessa, kerron sitten lisää kun tapahtuu jotain konkreettista. Periaatteessa kaikki tavarat (imuputkea lukuun ottamatta) on tilattu.

                        Moottorimodien lisäksi autoon tulee Koni+ABT madallusjouset ja iskarit (ostettu palstan välityksellä käytettynä), Haldex ohjain ja Powerflex puslat. Jarrutkin varmaan pitäisi päivittää 312mm:ksi, mutta se saa odottaa siihen asti, että on varaa hankkia niiden päälle mahtuvat vanteet (ilmeisesti 15" ei mahdu?).

                        Comment


                        • #14
                          Parempi dyno, paremmat teholuvut =) Vain muutos entiseen on olennaista.

                          Comment


                          • #15
                            No on asialliset luvut. Loppujen lopuksi aika pienillä muutoksilla on päästy tuon maagisen 250 hv:n yli. Kertoile ihmeessä, miten homma edistyy, itse en ole vielä päässyt työkiireiden vuoksi puusta pitkään.

                            Ebayssä näkyi muuten olevan edullinen vähän ajettu Porschen jarrusetti kaupan, jos on tarvetta:

                            http://tinyurl.com/dxptot

                            Comment


                            • #16
                              Jarrutkin varmaan pitäisi päivittää 312mm:ksi, mutta se saa odottaa siihen asti, että on varaa hankkia niiden päälle mahtuvat vanteet (ilmeisesti 15" ei mahdu?).
                              Ei mahdu 15" ja ei myöskään kaikki 16" vanteet.

                              Noita Boxsterin satuloita löytää melko edukkaasti ebaysta. Boxster S:n satulat sopii paremmin tuon 312mm levyn kanssa, kun noi perus-boxsterin satuloiden palat eivät käytä koko levyä hyödyksi. Nuo ässän palat ovat just sopivan kokoiset noille levyille.



                              Mulla pitäis olla jossain tallella 3D-filet noista kannakkeista jos joku haluaa sellaset laittaa noille levyille.

                              Comment


                              • #17
                                Tarvitseeko vielä ~250hv tehoilla vaihtaa alkuperäinen SMIC isompaan? Pieni "Sulo Vilen" minussa sanoo, että "osta osta, kun halvalla saat" (140€, 450x180x65mm, lähdöt samassa päässä), mutta en ole aivan varma sen tarpeellisuudesta. Tai kysytään näin päin: Pääsenkö lähemmäs 250hv tavoitetta jos vaihdan coolerin?

                                Comment


                                • #18
                                  Vakio välijäähdytin toimii 300hv tehoilla vielä auttavasti, muutenkin noi sulovilenit vähän kyseenalaisia toimivuudeltaan, vaikka jengi näyttää niitä paljon vaihtavan, jopa vakio moottoreihin.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X