Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 ahto ryytyy...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 ahto ryytyy...

    (siis 2,2t) Mistähän voisi johtua ko. vamma: (ahtolukemat siitä auton "hienosta" monitoiminäytöstä...) Auto siis ei tee tätä kokoajan vaan enempi toisaikaisesti...tänään on ollu taas huono päivä.

    Vähänkin äkäsemmin kiihdyttäessä esim. kakkosella saattaa mittari käydä siellä 2.1 bar lukemassa, mutta ei jaksa kolmosella kuin max. 1.9 ja alkaa siitä sitten vauhdin kiihtyessä pudota jonnekkin 1.7 lukemiin. Persdynolla huomaan pientä nykimistä.

    Moottorin toiminta tuntuu muutenkin hiukan aneemiselta ko. temppuilun aikana.

  • #2
    Vaihdapa tulpanjohdot, tai siis ne puolilta tulpille johtavat tumpit. Ja tulpat kans.
    Mulla ainakin jeesas.

    Comment


    • #3
      Siis kun ongelma on jatkunut pienistä säädöistä huolimatta asensin siis kojelautaan ahtopainemittarin, jotta voisin paremmin seurata, millä alueella tuo ongelma esiintyy:

      Eilen kokeiltu juttu: Kiihdyttäessä noin 5000rpm:n kohdalla ahtopainemittari näyttää melko tasan 1 bar, sitten kierrosten nousu tasaantuu (=ryytyy) ja ahtopainemittarin viisari putoaa näyttämään 0,5bar. Mutta tuo on siis toistettavissa.

      Samalla kun kierrokset ryytyy, syttyy se keltainen engine-check -valo hetkeksi mittaristoon loimottamaan. Mahtaisko vikakoodien luvulla löytyä jotain... Viimeksi kun vikamuisti on luettu nopeusmittarijumpan yhteydessä, löytyi joku herja Hall-anturista, voiko ko. vempain aiheuttaa yllämainittua?

      Ei voinu oikeen kokeilla täysiä, kun tossakin alkoi jo nopeusmittari nousta yli sallittujen moottoritiellä...

      Tää mittari näyttäisi nyt maksimipaineen olevan melko tarkkaan 1. Mikä lienee normaali lastuttamattomalla kulkineella?

      Tulpanhatut vaihdettu, lambda vaihdettu ja muistaakseni LMS vaihtoi jotain suorasytkän osia viimeksi, kun moottori kävi epätasaisesti. Tulpat vaihdettu joku 6000km sitten.

      Comment


      • #4
        Vakion paineet mittarilla 1.0-1.1, ajotietokoneesta 2.0-2.1. Minkäslainen ahtomittari ja sen asennus sulla on? Vois kurkata joku kerta kun itelläkin on tuollainen hankintalistalla.

        Comment


        • #5
          Haaroititko mittarille boksin letkusta eli näet saman kuin moottorinohjaus?

          Vikavalohan viittaa että joku ahdistaa ja se pudottaa peruspaineille siitä syystä.

          Tsekkaa koodit.

          Comment


          • #6
            Joo sitä vikamuistin lukua minäkin ajattelin seuraavaksi...
            (Juuri kun alkaa tapahtua / olla kivaa, niin paineet tippuu -tyyppinen virheilmoitus)

            Onko seutukunnalla jollain VAG-COM helposti saatavilla, vai menenkö kiltisti taas tuonne Rieskalähteentielle. EI kyllä viimeksi maksanut mitään....

            Kyllä mäkin saan siitä auton tietokoneesta about samat lukemat, joskus on jopa 2.2 vilahtanut hetkeksi.

            Haaroitin ko. vermeen letkun sieltä boxille menevän letkun juuresta ja mittarin asensin siihen keskimmäiseen tuuletusaukkoon väsäämääni levynpalaan. On muuten kohtuullisen vaikeeta löytää valkopohjainen mittari punaisella neulalla ja taustavalolla, siis sellainen, joka edes etäisesti muistuttaisi ässän omia mittareita.

            Mittarin punaiselle "pornovalolle" pitää vielä tehdä jotain, kun se on "kirkkaampi kuin normaali audin takavalo", ehkäpä pari vastusta lampun virtajohtoon auttaa...

            Hannu: Katotaan vaan mittaria, kun satutaan samalle seudulle...onko ehdotuksia?

            Comment


            • #7
              Allekirjoittaneelta löytyy vagcom

              Comment


              • #8
                Onkos ihmisiltä kokonaan unohtunut mahdollisuus vilkutella vikakoodeja lamppu/ledihässäkällä? Tahtoo vain sanoa, ettei noin yksinkertaiseen asian takia tarvitse välttämättä läppäriä viritellä, tai ainakaan autoaan huoltoon kiikuttaa.

                http://s2central.net/blinkcodes.html

                Comment


                • #9
                  No ainakaan omassa -92 ässässä ja kaverin -95 S6:ssa ei tuo ledisysteemi toimi ollenkaan. Liittiminä 2x2 ja ECU:t vakiot.

                  Comment

                  Working...
                  X