Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Motest ohjelmoinnit/lastut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Syntyihän sitä keskustelua, kuten arvelinkin. =)
    Jäi mainitsematta, että onhan tuossa sisään ja uloshengitystä parannettu rautapuolella.

    Turbot ei ainakaan vielä ujella, eikä savuttele ja vasta 324tkm ajettu auto.. Liekö joku ruuvannut lisää kilometrejä mittariin, kun sisustassa ei huomaa missään kulumiseen viittaavaa toisin kuin monissa pitkästi alle 200tkm ajetuissa tuontiautoissa. ;)

    Audi on vasta viikon ollut omistuksessani ja ei ole isommin kerennyt konepellin alla tekemään tutkivaa journalismia sairastamiselta ym. kiireiltä. Kaikki muu, kuin tuo putkisto ja suodatinasia on vielä tutkimatta.

    Kuten edellä mainitsin hienosti on kyllä näiden kokemusten perusteella toiminut tuolla softalla. Todelliseen teholukemaan en voi ottaa kantaa, koska en omista tehonmittauspenkkiä.. Epäilen kyllä tuon olevan ainakin jossainmäärin optimistinen lukema.

    Comment


      Tänään käyty Motestilla säädössä ja penkissä (audi A4 1.9 Tdi Quattro). Vakiona penkitettiin 138hv ja 334Nm, säädön jälkeen 166hv ja 378Nm. Tehtiin kytkinystävällinen kompromissi. Palvelu oli todella hyvää, suosittelen lämpimästi.

      Comment


      • Onko kukaan käyttänyt 1.9 TDi 105 hv (pumppusuutin) versiota Motestilla, ja jos niin millaisin tuloksin? Teho, vääntö, kulutus ja käytännön ajettavuus, mitään probleemia?

        Comment


        • Motestille varattu aika profiilin rakkineeseen. Sanokaas huomaako/puuttuuko katsastusmies vaihdettuun ohjelmaan?

          Comment


          • Motestille varattu aika profiilin rakkineeseen. Sanokaas huomaako/puuttuuko katsastusmies vaihdettuun ohjelmaan?
            Mistäs se katsastusmies huomaa mikä ohjelma sulla on sisässä?! Ei puutu!!

            Comment


              ...ellei satu lukemaan tätä viestiketjua ;)

              Comment


              • Mukavaa ja asiantuntevaa palvelua Motestilla kyllä. Itselläni profiilin kulkineeseen saatiin tehot 204hp/301Nm.
                Suapi nähdä miten vakiokytkin kestää... Kaippa hyvin, kun aika rauhallisesti ajelen. Kop kop.

                Comment


                  Ei ole kestämässä.

                  Comment


                    Kuinkas nopeasti kytkimen pitäisi sitten antautua? Mulla on (ilmeisesti) ollu Motestin softa vajaan 40tkm 235tkm ajetussa AVJ:ssä. Ainoa milloin kytkin vähän meinaa luistaa kun punarajalta vaihtaa kolmoselle kaasu pohjassa. Vauhtiksen saa kyllä helposti jurraamaan nelosella ja vitosella..kutosta ei sitten ookkaan.

                    Comment


                      Eikait tuota oikein pysty millään sanomaan. Kyllä jos se luistaa niin eiköhän se jossain vaiheessa antaudu kokonaan jos enemmän antaa kenkää. Sanoohan sen järkikin.

                      Tiedän tapauksen jossa todella vähän ajettuun BEX koneelliseen laitettu yli 300nm vääntävä ohjelma ja kytkin antautu oikeastaan samantien kun anto monoa sekä toisen tapauksen jossa AVJ koneelliseen pistetty yli 300nm vääntävä ohjelma eikä luista edelleenkään.

                      Olen saanut käsityksen että ensimmäisissä AVJ koneellisissa B6sissa tuo kytkin olisi jonnin verran kestävämpää sorttia kuin myöhemmissä. Faktasta en sitten tiedä.

                      Varmaan aika paljon ajotyylistä riippuu.

                      Comment


                        Kaksoismassa-vauhtipyörän kunto ilmeisesti vaikuttaa olennaisesti kytkimen toimintaan. Itsellä aikanaan pienen vireistämisen jälkeen kytkin piti todella huonosti. Itse kytkin oli vielä jonkinlaisessa kunnossa, kaksoismassa täysin valmis.

                        Comment


                          Silti minulla ei mene jakeluun että miksi MoTestin pitää repiä tuo yli 300nm noilla ohjelmilla? Miksi ei vaikka 290nm että asiakkailla kestäisi osat paremmin? Vai haluaako asiakkaat sitten noita jäätäviä lukemia järjestään ja ovat valmiita jos kytkin/vauhtipyörä antautuu.

                          Comment


                          • Mulla on vakiokytkin ollut nyt yli 20tkm paikallaan ohjelman, k04-15:n ja muutaman muun oheistuotteen kanssa, ei ongelmia. Toki pitää hieman asennoitua tuohon eli turha paikaltaan ainakaan lähetellä jos haluaisi säästyä remontilta.

                            Comment


                              Saahan MoTestilta myös miedompia ohjelmia. Itselläni oli edellisessä 1.8T AEB:ssä esimerkiksi 290Nm ohjelma, tiptronicin keston takia. Kyllä tässä täytyy asiakkaankin ottaa joku vastuu, pitäähän se tietää mitä oma rauta kestää jos virittämässä ollaan. Onhan se toki hyvää asiakaspalvelua jos ohjelman myyjä osaa mainita, ettei vakiokytkin välttämättä tuollaisia vääntöjä kovin pitkään kestä.

                              Jos kytkin alkaa luistaa +300 Nm:n väännöillä, niin onko se silloin 290 Nm:llä ehdottoman kestävä? Käytöstähän se on kiinni.

                              Comment


                                Jos kytkin alkaa luistaa +300 Nm:n väännöillä, niin onko se silloin 290 Nm:llä ehdottoman kestävä? Käytöstähän se on kiinni.
                                Tuossa tuo viimoinen lause on se asian ydin. Varmasti kestää kytkin enemmänkin jos ei koko ajan olla "lusikka pohjassa" linjalla menossa. Jossain määrin hyvänä ääri esimerkkinä toimii joku vanha patu jonka pikku autoon uusitaan kytkin vuosittain, kun liikkeelle lähtö tapahtuu "kierrokset 3500 paikelle ja luistatetaan sitä kytkintä pikku hiljaa" tyylillä kun toisaalla perus jantterin käytössä se kytkin kestää "saman kuin kori"

                                Comment


                                • Nyt on motestilla käyty uudelleen ohjelmoimassa ja ei voi sanoa muuta kuin hyvää!
                                  Itse ainakin olen tyytyväinen ja voin suositella lämpimästi!

                                  Comment


                                    Ei muuten ois kellään heittää vag-com -logeja esim ilmamassoista tuolla MoTestillä (tai muualla) lastutetuista 1.8T? Itellä AVJ mutta muutkin kelpaa, vertailukohdaksi noita kaipailisin kun tuntuu että omasta olisi muuta hevonen laitumella.

                                    <-------- etunimi.sukunimi @ gmail.com

                                    Comment


                                    • Tuli kans viime perjantaina käytyä jyväskyläs. Palvelu hyvää ja saatiin kytkin ystävällinen ohjelma autoon laitettua: 191hv ja 264nm.
                                      Viimeksi muokannut perkele; 8.8.2010, 22:29.

                                      Comment


                                      • Mää käytin oman auton(-99 passat AEB, manuaali) viime kuussa tuolla ja paperille tuli 180hp/283nm, ahtoilma oli kuulemma +60asteista niin jäi vähän alakanttiin nuo lukemat, vastaavista on yleensä irronut yli 190 ja n300nm. Toimii kyllä ajossa hienosti ja alkuperäinen 230tkm ajettu kytkin pitää hyvin, jopa kelkkakärry perässä.

                                        Comment


                                        • Mahtavaa henkilökohtaista palvelua.

                                          Comment


                                          • Hyvää palvelua ja tosiaan olin tänään käymässä. Lukemat 200hv@5296 ja 326nm@3229. Ja kyllähän se kytkin ravistaa kuutosella kiihdyttäessä. Keväällä parempaa sitten kiinni. Ja autohan oli a4 1.8t bfb

                                            Comment


                                            • olisit jättänyt väännöt 300 pintaan...mut itehän tiedät mitä teet...keväällä!! mutta pirun hyvät vedot...

                                              Comment


                                                Ei se kytkin ole mikä ravistaa kun vauhtipyörä. Hajoitat noilla väännöillä vauhtipyörän ja kytkimen.
                                                Viimeksi muokannut sv; 10.10.2010, 21:51.

                                                Comment


                                                  Mulla on onneksi noita parempia paketteja hyllyssä... ;)

                                                  Comment


                                                  • ei ne mitään hajoo

                                                    Comment


                                                    • Pitää vähän miettiä millon antaa kierroksia ja miten, kun ei vedättele liian alhaalta. Hajalle saa vaikka rautakangen ;)

                                                      Comment


                                                        Vääntöjen nostaminen voi hyvinkin olla se joka antaa viimeiset kuolinisktn kulahtaneelle 2-massa vauhtipyörälle, varsinkin jos täristää jo. BTDT.

                                                        Vaikea ymmärtää miksi virittää autoa jos vääntöjä ei voi hyödyntää - olisi parempi sitten saman tien rajata alaväännöt pois :).

                                                        Comment


                                                        • http://www.ksml.fi/video-kuva/videot...t%C3%A4/603096

                                                          Comment


                                                          • Siellähän se teron autokin näkyy taustalla.

                                                            Comment


                                                              Minne helevettiin tuo selostaja kahtoo tuossa alussa :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X