Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Motest ohjelmoinnit/lastut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    "Mielenkiintoisen" monimutkaiseksi tuntuvat menevän nämä systeemit...

    Comment


      #32
      Itsekin joskus taistelin vitoskoneisen Focus ST:n penkityksen kanssa. Tehoa periaatteessa oli, mutta ei sitte kuitenkaan kaikkea antanut takapyörien seisoessa. Oikea tulos jäi monista konsteista huolimatta saamatta.

      Comment


        #33
        Ei kai näissä ässissä mitään tuommoisia ole ?

        Ainakin penkitykset menee poikkeuksetta ihan pieleen verrattuna logien mukaan heti perään tiellä.

        Comment


        • #34
          Enempi ja vähempi monimutkaisia juttuja tuolla on teetetty hyvällä menestyksellä. Asiallista palvelua joka kerta.

          Comment


          • #35
            Ei ässässä ole tuollaisia. Biturboissa moottorin ilmanotto ja välijäähdytys asettaa penkitykselle omat haasteensa.

            Penkissä tehty säätö on hyvä kyllä aina varmistaa tien päällä. Tehopenkkihän on vain maantiesimulaattori jota käytetään siksi että siinä säätö on paljon helpompaa ja nopeampaa kuin tien päällä neppaillessa.
            Paras tulos syntyy kuitenkin kun yhdistetään normaali maantie ja rajattomasti aikaa :)

            Comment


            • #36
              Ei tulis mieleenkään käyttää tollasta paikkaa mikä ei pysty edes pitämään minkäänlaista selkeyttä hinnoissa. Heitteleeköhän lastujen laatu yhtäpaljon?

              250€,299€,399€ vai miten se nyt oli ?

              Comment


                #37
                Mitä epäselvää tuossa nyt on? Banneri sanoo 299, thats it.
                Jossain muualla on joskus aikaisemmin tarjottu 250 mutta se on ollut ja mennyt.

                Comment


                • #38
                  Eihän bensakaan ole aina saman hintaista.

                  Comment


                    #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja Touniks
                    Ei tulis mieleenkään käyttää tollasta paikkaa mikä ei pysty edes pitämään minkäänlaista selkeyttä hinnoissa. Heitteleeköhän lastujen laatu yhtäpaljon?

                    250€,299€,399€ vai miten se nyt oli ?
                    Vai olisko ne KAMPPANJAhintoja, vai mitä ne oli? Sitä saattaisi kutsua esim. markkinoinniksi.

                    Comment


                    • #40
                      Vuoden 2008 loppuun mennessä jos tilasi Motest:ltä lastun vag konsernin vehkeeseen hinta oli 249 ja nyt se on 299 tammikuun loppuun asti joka lukee ilmoituksessa kissan kokoisilla kirjaimilla. Vielä kun arpoo kuun loppuun asti niin saa valittaa hinnasta taas ensikuun puolella. Tarjoukset tulee ja menee. Ite kävin tuolla penkissä ja oli oikein asiallinen ja hyvä palvelu.

                      Comment


                      • #41
                        Menee offtopiciks tää juttu teiltä taas.
                        Oma mielipiteeni oli etten tuolta lastua ottaisi jos 1vk aikana saa 3 erihintaa 3:ssa eri bannerissa..
                        Thats it vai miten se meni ?

                        Comment


                        • #42
                          Eilen kävin tuolla autoni kanssa ja täytyy kyllä lausua kiitokset Mikalle hyvästä palvelusta. Vakiosta löytyi lukemat 197Hp/253Nm. Muutaman penkkivedon jälkeen lukemat olikin jo eri satasilla. Ja hintaa kertyi tuo 299€ niinkuin tarjous kertoo. Ja epäilijöille tiedoksi, että säädöt hierottiin kohdalleen eikä tuijotettu pelkkiä huipputehoja/vääntöjä.

                          Auton alkuperäinen ecun softa jää talteen koneelle ja se voidaan palauttaa autoon. Ensimmäisinä toimenpiteinä auton vikamuisti luettiin ja tarkastettiin onko mitään häröjä päällä. Alkuperäisellä softalla vedettiin dynossa ja samalla logitettiin vag-comilla. Vag-comilla logitettiin myös säädetyn softan kanssa ja arvoja vertailtiin. Lopuksi vielä luettiin vikamuisti.

                          Omasta puolestani voin suositella MoTestia muillekkin.
                          Viimeksi muokannut Mikke; 12.1.2009, 19:20. Perustelu: Lisäystä

                          Comment


                            #43
                            Touniksin on kyl syytä tarkistaa näkö. Tossa on vaan yksi hinta bannerissa.
                            Lukutaito on hieno asia, kaikilla ei ole varaa siihen.

                            Hm. Olikos noi tarjoukset nyt ns. vakio-autoille, vai jo rautatasollakin muutettuihin autoihin.
                            Viimeksi muokannut diffas; 12.1.2009, 20:10. Perustelu: Ihmetys.

                            Comment


                              #44
                              Toni kyllä mainitsi kolme eri hintaa kolmessa ERI bannerissa, joista ACF:lla on esillä yksi.. Kyllä lukutaito on kova juttu.

                              Ei sillä, itse en näe kampanjahinnoittelua merkkinä ammattitaidon puutteesta, ennemminkin merkkinä markkinointiammattitaidosta. Viitaten bannerin ensimmäiseen versioon, aloitus olisi kyllä voinut olla vähän tarkemmin harkittu.

                              No, ei siitä sen enempää. Jokainen tehköön omat päätelmänsä.

                              Comment


                                #45
                                Mun mielestä tässä oli esillä vaan yksi banneri kerrallaan - jouluu ja
                                nyt toi tammikuu. Ei ole muilla foorumeilla nähnyt, joten ei voi tietää.

                                Comment


                                • #46
                                  Mikä teitä nyt oikein riivaa tämän hinnoittelun kanssa? Jos olet oikeasti kiinnostunut ja halukas autosi ohjelmoinnista soita MoTestille ja kysy hinta, jos et itse sitä osaa päätellä. Voisiko tämän vääntämisen jo lopettaa?

                                  Sitten asiaan: Tarjouksessahan on kyseessä lastutus ei custom-ohjelmointi. Käsittääkseni pienet muutokset voi vielä huomioida tuossa lastutuksen yhteydessä kuten putkiston vaihto yms. pienemmät parannukset, mutta jos on turbo vaihdettu niin menee custom-ohjelmoinniksi. Toki nekin hoitunee saman katon alla.
                                  Viimeksi muokannut Mikke; 13.1.2009, 16:55. Perustelu: termejä termejä...

                                  Comment


                                    #47
                                    Meitä riivaa tämä suunnaton vääryys, kun törkeästi tarjotaan kilpailukykyseen
                                    hintaan laadukasta tuotetta. :(

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tuo lastutus v. optimointi on aika hassu erottelu.

                                      Comment


                                        #49
                                        Itse en näkisi asiaa ihan noin eroteltuna. Alkuperäisenkin moottorin voi optimoida, jolloin siinä piilevät hevosvoimat otetaan käyttöön. Mutta termejähän nämä vain.. Tärkeintä on, että asiakas ja myyjä puhuvat samaa kieltä.

                                        Comment


                                          #50
                                          Micke, kerro nyt mitä säädön jälkeen tuli mittariin.

                                          duh: s/Arctos/Micke/g
                                          Viimeksi muokannut haraldh; 14.1.2009, 10:00.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tarkoitin tuolla optimoinnilla tuossa aiemmassa viestissä customointia, mutta mutta meni senat sakaisin :) Eli kyseessä oleva tarjous on siis perusohjelmointi (lastutus) ei custom-ohjelmointi.

                                            haraldh haluaa varmaan tietää mitä minun autoon tuli lukemiksi? Luvattiin 210Hp/320Nm (sama mitä Karala lupaa), saatiin 210Hp/330Nm.

                                            Comment


                                              #52
                                              Tod. näk., koska itse en ole vielä ohjelmaa omaani hakenut. Mielessä on kyllä ollut. Meinasin jo hätääntyä, että olenko mennyt huutelemaan ihan mitä sattuu.. :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Pitihän se soittaa ja kysyä, mutta ei viel ollu ohjelmaa tälle 1.8 Tfsi-moottorille :( Kyl tohon hintaan ois voinu täältä tonne Jyväskylään ajaa, mut jääpi sit myöhemmin keväälle/kesälle. Ainaki oli hyvä asiakaspalvelu ja jaksettiin vastata kysmyksiin ja jutella, siitä plussaa.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  1.8Tfsi ecua ei toistaiseksi pysty ohjelmoimaan kuin erittäin harvat. Ennen kesää on odotettavissa parannusta tilanteeseen. Uusi ecu-perhe tuo aina vähän viivettä ohjelmien saantiin.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko Kalsi Näytä viesti
                                                    1.8Tfsi ecua ei toistaiseksi pysty ohjelmoimaan kuin erittäin harvat. Ennen kesää on odotettavissa parannusta tilanteeseen. Uusi ecu-perhe tuo aina vähän viivettä ohjelmien saantiin.
                                                    Kyllä siihen pystyy jo aikalailla kaikki kenellä vain on kunnolliset (CMD/Frieling SPI/Katana) työkalut ja tarpeeksi omaa osaamista. Nämä satasen pajat eivät vielä näitä myy, kun "halpistoimittajilla" ei ole vielä ohjelmia myydä näihin. Isoin ongelma tuossa ECUssa on checksum (yli 100kpl näissä) ja 1024bit RSA-allekirjoitus jotka pitää laskea ohjelmoinnin yhteydessä.
                                                    Itse ohjelma on aika saman henkinen kuin MED9.1.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Eikö tuollaisen RSA-avaimen laskemisessa mene törkeästi aikaa? Ainakin silloin menee jos sen purkaa brute-force menetelmällä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ei sitä brute forcella pysty enää oikein murtamaan. Oikea tapa on lahjoa joku Boschilainen insinööri vuotamaan tarvittavat avaimet allekirjoitusta varten, ja sen jälkeen liittää ne työkaluun.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Onko tullut uusia kokemuksia ko. lastuista?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Näyttää olevan MED17 nyt myös Byteshooteriin saatavilla, joten 1.8TFSI:n ohjelmointi helpottuu runsaasti. Kohta onnistuu siis Raumallakin.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              ...........
                                                              Viimeksi muokannut _jone_; 24.7.2009, 02:49.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X