Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Motest ohjelmoinnit/lastut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Motest ohjelmoinnit/lastut

    Laitetaan tänne keskustelua ja kokemuksia, kun niitä löytyy/kertyy Motestista.

    #2
    Penkissä olen tuolla käynyt. Mukava mies.

    Comment


    • #3
      Penkissä voisi koittaa joku päivä käydä, kun matkaa näyttäis olevan alle km. Lastu tai ohjelmointi on joskus jo tehty.

      Comment


        #4
        277 km matkaa. Tekevätkö road-toureja?

        Comment


        • #5
          Laitoin kyselyä firmaan ja vastaus tuli parissa tunnissa (hyvää asiakaspalvelua näin pyhäpäivänä).

          Luvattiin 3.0 TDI (204hv) koneeseen n. 240-250hv/530nm sekä tehonmittaukset ennen ja jälkeen. Hinnan puolesta todella houkutteleva tarjous. Eikä tuo matkakaan niin pitkä ole tuonne Jyväskylään, etteikö tuohon hintaan kannattaisi lähteä paikan päälle.

          Mutta kuten jo toiseenkin ketjuun kirjoitin, niin voiko halvalla saada tässä tapauksessa hyvää? Toivottavasti näin on...

          Comment


          • #6
            Penkissä käytin tuolla, Karalan toimesta. Tekeevät kai jotain yhteistyötä. Asiallinen ja hyvä palvelu.

            Comment


            • #7
              Hinnat näyttää ainakin nousevan pikkuhiljaa.

              Alkuun oli se tarjous 250e lastutus, täällä sivuilla on tuo banneri missä on tarjous 299e tällähetkellä ja Motestin kotisivuilla näytää olevan 399e.

              Mikähän se nyt sitten loppujen lopuks on? ei tuo viimeisinkään nyt niin kalliilta kuulosta, mutta kyllä aiemmilla hinnoilla varmasti asikkaita piisasi :)

              Kartelli nousussa :D (feat. karala)

              Comment


              • #8
                Sukulaisia tämä Oikarin Mika. Ajattelin keväällä käydä penkittämässä tuon audin. Mukava mies tosiaankin.

                Ennen jouluahan oli tarjous 199 lastutus muistaakseni?

                Sain itsekkin suht hyvän tarjouksen Custom-softasta, harkitsen todellakin sen teetättämistä.

                Comment


                • #9
                  Pari kertaa olen tuolla rullilla käynyt ja palvelu on ollu kiitettävää.

                  Comment


                    #10
                    Komppaan putkoa. Keväällä taas ? :)

                    Comment


                    • #11
                      No niin, nyt Motest-keikka tehty ja oli kyllä hienoa palvelua. Mukava ja asiallinen kaveri tämä Mika. Ei voi muuta kun suositella. Tehot jäi kyllä mittaamatta sekä ennen että jälkeen ohjelmoinnin, mutta se oli auton syytä ei hänen. Jäi kaivelemaan sen verran tuo mittauksen epäonnistuminen Mikaa, että antoi kuitin millä saan myöhemmin kaksi ilmaista tehonmittausta.

                      Comment


                        #12
                        Mikä siinä autossa mätti ettei mittaus onnistunut?

                        Comment


                        • #13
                          Etu- ja takapyörien tehoero oli liian suuri, ohjelma ei antanu tuloksia. Toisinsanoen nelivedossa jotain häikkää.

                          Comment


                          • #14
                            soittelen huomenna Mikalle ajan itellekki nyt kun sai tehot taas esiin autosta... mittaa ennen turbon vaihtoo tehot niin tietää miten kävi.

                            Comment


                              #15
                              Onko samankokoiset pyörät edessä ja takana?

                              Comment


                              • #16
                                Eikös tuolla ole pelkkä inertiapenkki, eli ei jarrua ollenkaan?

                                Comment


                                  #17
                                  Silloin kun kävin oli vain inertia, mutta jarruvehkeet oli tulossa, nyt en tiedä mikä on tilanne.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Toisinsanoen nelivedossa jotain häikkää.
                                    Tuskinpa. Ei tainnut penkki soveltua torsenille. Oliko rullat mitenkään kytketty keskenään?

                                    Comment


                                      #19
                                      Sopii se, on siellä ennenkin ajettu torsen-pelejä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hyvin tuo oma torsen siellä meni.
                                        Joulukuun lopulla ei vielä ollut toisella akselilla jarrua.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jaa, mikähän vika torsen nelivedossa voisi olla jotta matka ei katkea mutta neliveto ei kuitenkaan toimi? Nuo nelivetopenkin rullathan eivät voi olla kiinteästi kytketty koska muuten se ei tuollaista asiaa pystyisi havaitsemaan eli miten nuo lienee sitten kytketty toisiinsa. Vai softako jotain jarruja sitten ohjailee?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllä monessakin nelivetopenkissä rullat on linkitetty toisiinsa ihan mekaanisesti. Tietyt autot jopa vaativat tämän (uusi BMW M3 esim rajoittaa kierroslukua alemmas mikäli renkaat eivät pyöri samaa nopeutta).

                                            Comment


                                            • #23
                                              On edelleen inertia ei jarru penkki. Ja kyllä se on noita vehkeitä paljonkin penkittänyt samalla laitteella...

                                              Comment


                                              • #24
                                                dera: millaisia teholukemia M3:n etupyöriltä on mittailtu?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ihan arvaus, mutta voisiko liittyä uusien autojen luistonestoon tuo M3:n juttu? Eli pitääkö penkittäessä pyörittää takavetoisen auton eturenkaitakin, että luistonesto tai muut turvallisuuskikottimet ei sekoa???

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Miolta on oikeassa. Tuo siis M3 tapauksessa.

                                                    Vielä hauskempi esimerkki ovat tietyt Saabit, joissa ajonvakaudenhallinnan kiihtyvyysanturin pitää kertoa että auto oikeasti kiihtyy, tai muuten vääntöä rajoitetaan :)

                                                    Mikke ei tainnut hiffata mistä on kyse. En toki sanonut että eturenkailta tehoa mitataan, kyse oli vain tuosta rullien linkityksestä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllä minä tajusin mitä dera tarkoitit, mutta oli pakko heittää takaisin kun puhuit nelivetopenkistä ja M3:sta samassa asiayhteydessä.

                                                      Onko bemari ja saapas jo sellaisia, että napista ei saa kytkettyä sivuluistonhidastimia/renkaanpoltonestimiä pois päältä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu, 2-vetopenkissä ei uutta M3:sta pysty kunnolla jarruttamaan. Vaikka estot kytkisi napista pois, jää rajoitukset silti päälle. Ja sulakkeen irroituskaan ei auta. Se vaatii muita kikkoja...

                                                        Yritin vain osoittaa, että nelivetopenkissä rullien linkitys on ehdottoman hyvä asia.
                                                        (Saabissa riittää että kääntää kiihtyvyystunnistimen vinoon asentoon :))

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Auttaiskohan ABS ohjainyksikön pistokkeen irroitus? Mersuissa ainakin auttaa?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Sen jäljiltä se napsahtaa vikatilaan ja rajoittaa menoa vielä enemmän.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X