Sytytysennakko, ilmamäärä ja polttoaineen määrä sen tehon 99.xx tarkkuudella määrittelee. Motronikilla voi ajella sitä nakurajaa vasten tai kuten Repo asian eräässä topikissa ilmaisee niin apr:n modaamat softat tunnistavat jo sen orastavan nakutuksen, jota vasten on vielä turvallisempaa ajella. Ei ihan vielä nakuta mutta sen silti jo nakuanturi kuulee :). Tähän orastavaan nakutukseen on myös muita näkemyksiä.
Ison pajan "labrassa" tuottama lastu, jota on ajettu satoja tunteja varmaan tekeekin paljon asioita, harmi että niistä ei tavanpulliainen saa mitään irti kun eroa ei "bulkkilastuun" huomaa välttämättä mitenkään. Ja mikä oleellisinta niitä asioita ei ole muistettu kertoa mitkä on paremmin kuin vaikkapa vakiossa tai kilpailevassa tuotteessa. Joskus siellä on jopa ei toivottuja ominaisuuksia. Toisinaan se "kotisepän" tekemä lastu voi tuntua käyttäjästä paremmalta. Mikä on sitten se käytännön ero tämmöisen asiallisen "kyläsepän" tuunaamaan ohjelmaan, jossa lähinnä muutellaan raja-arvoja ja ehkä jatketaan jotain karttoja pidemmälle kuin mitä tehdas on alunperin määritellyt. Tehdas ne pohjat on kuitenkin sinne hieronut aika pitkälle usean tuhannen tunnin vinguttelun kautta, joten ei siellä "vakiotehon" alueella nyt hirveästi tarvitse puuhailla...jos ei halua.
Lista asioista olisi toki enemmän kuin mukava nähdä mitkä asiat vaikkapa Apr on toteuttanut paremmin kuin mitä tehtaalla on osattu tehdä ja missä kohtaa kyläsepän lastussa mennään sieltä missä aita on matalin? Entä onko aidan alittamisesta jotain haittaa, saati sitten mitä etua on kiivetä sen aidan yli?
Missään nimessä ei kuitenkaan voi huonosti valita jos valitsee tunnetun "merkkilastun". Silloin ainakin tietää että moottorinohjaus on siinä iskussa että kone varmasti kestää jos mekaanisia vikoja ei ole jo ennestään syntynyt.
APR:n edustajan kanssa ahvenistolla juttelin ja esim e85 muutokseen ei mitään "hienosäätöä" (30% polttoaineen lisäys) ole mahdollista suorittaa Apr:n ohjelmalla. Sama koskee myös omassa autossani olevaa Revon ohjelmaa. Jos tätä haluaa oleellisesti muuttaa, niin homma menee niin että auto vakioidaan ja sen jälkeen aletaan tekemään ohjelmaa uudestaan, jolloin siitä käsittääkseni tulee se kyläsepän versio. Todella paljon kiinnostaa esim. allekirjoittanutta lähteä aluksi Revon edustajan luokse vakiomaan auto että saa "kopiosuojauksen" pois. Tämän jälkeen pitäisi mennä kyläsepän luokse ja taas maksaa täysi raha-auton virittämisestä uudelleen aiemman kaltaiseksi. Itse kallistuisin kuitenkin ennemmin kyläsepän ohjelmaan... ja näin olin tekemässä, mutta pettymyksekseni todettiin kyläsepän verstaassa että autossa oli jo virisofta, joten se siitä lisätehon metsästyksestä siltä osin.
Kyläseppänä nyt tässä tapauksessa tarkoitetaan vaikkapa Dera, Porkkis, Motorbit, Karala yms. jotka näitä "viriohjelmia" tekee ns vakio-ohjelman päälle. Kaikella kunnioituksella heitä kohtaan. On hieno juttu että kuluttajalla on nykyään enemmän vapautta valita. Sanamuoto kyläseppä ei tässä yhteydessä ole millään tasolla negatiivissävytteinen.
Koko sepustukseni perustuu niihin tietoihin mitä olen korviini saanut. Olisi hienoa että ne ketkä asioista oikeasti tietää raottaisi näitä mystisiä verhoja joiden takaa viritysohjelmat tulevat. Tähän asti (aiemmissa keskusteluissa) kysymyksiin on vastattu täydellä hiljaisuudella, vaikka olisi tarkemminkin kohdistettu kysymys. Katsotaan herättääkö tälläkään kertaa mitään keskustelua.
Ison pajan "labrassa" tuottama lastu, jota on ajettu satoja tunteja varmaan tekeekin paljon asioita, harmi että niistä ei tavanpulliainen saa mitään irti kun eroa ei "bulkkilastuun" huomaa välttämättä mitenkään. Ja mikä oleellisinta niitä asioita ei ole muistettu kertoa mitkä on paremmin kuin vaikkapa vakiossa tai kilpailevassa tuotteessa. Joskus siellä on jopa ei toivottuja ominaisuuksia. Toisinaan se "kotisepän" tekemä lastu voi tuntua käyttäjästä paremmalta. Mikä on sitten se käytännön ero tämmöisen asiallisen "kyläsepän" tuunaamaan ohjelmaan, jossa lähinnä muutellaan raja-arvoja ja ehkä jatketaan jotain karttoja pidemmälle kuin mitä tehdas on alunperin määritellyt. Tehdas ne pohjat on kuitenkin sinne hieronut aika pitkälle usean tuhannen tunnin vinguttelun kautta, joten ei siellä "vakiotehon" alueella nyt hirveästi tarvitse puuhailla...jos ei halua.
Lista asioista olisi toki enemmän kuin mukava nähdä mitkä asiat vaikkapa Apr on toteuttanut paremmin kuin mitä tehtaalla on osattu tehdä ja missä kohtaa kyläsepän lastussa mennään sieltä missä aita on matalin? Entä onko aidan alittamisesta jotain haittaa, saati sitten mitä etua on kiivetä sen aidan yli?
Missään nimessä ei kuitenkaan voi huonosti valita jos valitsee tunnetun "merkkilastun". Silloin ainakin tietää että moottorinohjaus on siinä iskussa että kone varmasti kestää jos mekaanisia vikoja ei ole jo ennestään syntynyt.
APR:n edustajan kanssa ahvenistolla juttelin ja esim e85 muutokseen ei mitään "hienosäätöä" (30% polttoaineen lisäys) ole mahdollista suorittaa Apr:n ohjelmalla. Sama koskee myös omassa autossani olevaa Revon ohjelmaa. Jos tätä haluaa oleellisesti muuttaa, niin homma menee niin että auto vakioidaan ja sen jälkeen aletaan tekemään ohjelmaa uudestaan, jolloin siitä käsittääkseni tulee se kyläsepän versio. Todella paljon kiinnostaa esim. allekirjoittanutta lähteä aluksi Revon edustajan luokse vakiomaan auto että saa "kopiosuojauksen" pois. Tämän jälkeen pitäisi mennä kyläsepän luokse ja taas maksaa täysi raha-auton virittämisestä uudelleen aiemman kaltaiseksi. Itse kallistuisin kuitenkin ennemmin kyläsepän ohjelmaan... ja näin olin tekemässä, mutta pettymyksekseni todettiin kyläsepän verstaassa että autossa oli jo virisofta, joten se siitä lisätehon metsästyksestä siltä osin.
Kyläseppänä nyt tässä tapauksessa tarkoitetaan vaikkapa Dera, Porkkis, Motorbit, Karala yms. jotka näitä "viriohjelmia" tekee ns vakio-ohjelman päälle. Kaikella kunnioituksella heitä kohtaan. On hieno juttu että kuluttajalla on nykyään enemmän vapautta valita. Sanamuoto kyläseppä ei tässä yhteydessä ole millään tasolla negatiivissävytteinen.
Koko sepustukseni perustuu niihin tietoihin mitä olen korviini saanut. Olisi hienoa että ne ketkä asioista oikeasti tietää raottaisi näitä mystisiä verhoja joiden takaa viritysohjelmat tulevat. Tähän asti (aiemmissa keskusteluissa) kysymyksiin on vastattu täydellä hiljaisuudella, vaikka olisi tarkemminkin kohdistettu kysymys. Katsotaan herättääkö tälläkään kertaa mitään keskustelua.
Comment