Joo, saispa jo uutta palikkaa ja uutta numeroo :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Motest ohjelmoinnit/lastut
Collapse
X
-
Tänään tuli käytyä tuolla taas. A nelkkuun tuli 200hp ja 320nm. kone on BFB
Palvelu oli loistavaa kuten aina
Comment
-
Helposti tuntuu löytyvän turboihin lisäpotkua. Kiinnostaa sellainen juttu, että mitähän eroa on 3.0 T moottoreissa A4:ssa ja A6: ssa. Mistä saadaan 43 hv:n ero tehossa ? Voiko esim. moottorin ohjauksella vaikuttaa asiaan, vai onko kompressorissa suurempi paine ? Ainakaan digituningin sivuilla ei mainita 3.0 T: stä mitään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Samii- Näytä viestiOsaako joku ohjelmoida pk seudulla tuon takimmaisen lambda pois käytöstä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Samii- Näytä viestiPaljo kustansi lambda homma?
Comment
-
http://www.motest.fi/content/fi/11501/18/18.html Tarjousta vielä jäljellä. APR ohjelmoinnit onnistuu nyt myös Motestilla.
Comment
-
Ai Oikari sit rupes asentelee noit. Viel syksyllä oli vähän kahen vaiheilla kun kuulemma rajoittaa kehitystyötä noiden uusimpien ajoneuvojen kanssa.
Comment
-
Tulevana lauantaina tarkoitus mennä kahden auton voimin MoTestille "säätöihin" ;) , toinen jo MELKO varmasti lastutettu, ensin penkitys ja katsotaan tulosta ja sitten päätetään jatko toimenpiteistä. Minun autoni lastutetaan, jos siihen saisi vähän enenmmän tuota väännön tuntua, eilen sellainen n.500 km matka-ajoa tuli ajettua ja jotenkin tuntui ettei olis ihan kaikki enää tallessa. Viikon päästä ollaan viisaampia. Tulokset tulee kyllä sitten tänne näkyville.
Comment
-
Onko kukaan käyttänyt 2.0tdi Common Railia ohjelmoinnissa Motestilla? Tarkoitus olisi omaa autoa piristää tässä kevään mittaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hannu h Näytä viestiTänään "käynti" Motestilla:
Vakio-arvot : 206 hp / 291Nm
Softa-arvot : 272 hp / 384Nm
Kauan ollut mielessä tämä lastutus itsellänikin, semmonen 240 hv./ 360 nm. taso olisi itselleni bueno - mitä Motest:in lasku on tuosta muutoksesta ?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viestiIhan maireasti kutiteltu, tietämättä mitä autollasi on ajettu niin taita luvut olla inan positiiviset, noista kun ottaa pois 5-10% niin oltaisiin liki reaalilukuja ?
Kauan ollut mielessä tämä lastutus itsellänikin, semmonen 240 hv./ 360 nm. taso olisi itselleni bueno - mitä Motest:in lasku on tuosta muutoksesta ?
Hintahan määräytyy tapauskohtaisesti, joten en sitä tässä nyt kerro ;) .
SUOSITTELEN !!!!!!!!!!
Comment
-
Piti vertailla omaa dynolappua Cid:n lappuun kun löytyy tallista vastaavalla tekniikalla oleva A6. Omassa lapussa vääntökäyrä menee alkuperäisen käyrän kanssa rinnakkain sinne 2000rpm tienoille ja siitä vasta tulee lisää voimaa peliin. Tuossa Cid käppyrässä lastutettu käyrä on parisataa kierrosta "alempana".
Tietäväkös herrat miten tuo moottorinohjaus käyttäytyy vaihteiston kanssa yhteen. Eli voidaanko moottorin ohjauksessa rajoittaa vääntöjä tietyllä vaihteella vai rajoittaako automaatti dynaamisesti esim perustuen luistoon, lukittumiseen tai muuhun perustuen vääntöjän koneelta? Jotenkin tuntuu että kaikki voima on kadoksissa pieneillä kierroksilla, kyllä sitten kun saa nelosen silmään niin rupee tuntumaan sitä kutos dieselin vääntöäkin, siihen asti täysin kadoksissa. Vai johtuisiko tuosta ohjelmassa olevasta erosta?
Olen ajatellut käyttää autoa uusiksi motestilla jos saisi vielä optimoitua kulutusta. Kesärajoituksilla ei meinaa päästä taas alle seiskan ajotietokoneen mukaan todellista ollaan siellä lähellä kahdeksaa litraa.
Yksi vaihtoehto on turbiinin antautuminen, joten voi olla myös reissui Recrolle tiedossa.
Comment
-
Itse olen kans miettinyt oman kulkineen ohjelmointia ja motest vaikuttas olevan ihan pätevä, joskin pk-seudulta ajelu jyväskylään tuo muutamia lisätunteja touhuun.
Ei osaa oikein päättää minkä firman lastutus olis se paras vaihtoehto.
APR, Motest, Harila, BSR
Kulkine siis 1.8t BFB 120kw A4 Sline -03
Comment
-
Rönsyilee jo pahasti otsikon aiheesta mutta täällä palvelu pelasi eikä tarvinut ajella Nykäskylään asti.
http://www.motorbit.fi/
Comment
-
Aja debiliin siihen espooseen....turha lähtee kovin kauas känkäsen antti / dera hoitaa sen homman kyllä varmasti kotiin!
Comment
-
Olli ole huoleti. Ne kaikki lastut tekee sen ihan saman asian ja nostaa tehoa (käytännössä vain ja ai noastaan ahtopaineen noston myötä). Sitä markkinadynokäyrää on ihan turha tuijottaa. Jotkut satasen ebay lastut välttäisin mutta tuttu merkki tai kokenut lastuttaja hoitaa kyllä vakiokoneen lastutuksen niin että lopputulos on varmasti tyydyttävä.
Yhdellä kaverilla on vastaavassa ässässä kuin itsellä deran tekemä ohjelma ja hyvin sykkii... Paremmin kuin minun Revon ohjelmalla varustettu. Syykin on selvä, kaverilla vähän enempi ahtopainetta ja sitä kautta vähän enemmän tehoa tarjolla.
Comment
-
Ei ne kaikki ihan samaa tee.
Ja tehokin muuttuu monella muullakin asialla kuin pelkällä ahtopaineella.
Mutta niin kuin todettu aiemmin, osta laatutuote, jonka tekijä on tiedossa. Pysy erossa bulkkituunaajista, jotka myyvät tuntemattomasta lähteestä tulevia softia.
Jos myyjä tietää kuka softan on tehnyt ja missä, ollaan turvallisilla vesillä.
Comment
Comment