Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Eihän sekoiteta ahtopaineen huippuarvoa ja ahtopainetta huipputehon kierroksilla? Ei se mandariini ihmeitä jaksa siellä 5500 paikkeilla tai missä lieneekään huipputeho sinulla.
Niinsiis. Inertiapenkki on ihan yhtä tarkka (ja samalla epätarkka) kuin mitä rullat sallii. Inertiapenkin ainoa etu on sen hinta. Jarru tuo kuitenkin äkkiä sen reilu 10'000EUR / akseli lisähintaa.
Mikse:
Yleensä ilmamassa on toistakymmentä yksikköä pienempi ja mun tapauksessahan ilmamassa on suhteessa liian pientä muutenkin maffi virityksen takia, niin oikeilla lukemilla erot varmaan vielä suuremmat.
Ennakot menee yleensä vähintää puolet pienempänä ja huonoina päivinä pyörii nollissa osittain.
Ilmuilmat pyörii pahempana, kuin hellekeleillä kesällä saanut logitettua
Pistetääs nyt tästä omakohtaista kokemusta. Käytiin Helmikuun lopulla broidin kanssa visiitillä tuolla. Autoina profiilin A4 B6 1.8t AVJ ja Skoda Octavia 2.0TDI BKD.
Omassa autossa mitatut arvot vakiona pyörivät ~152hp/217nm , softauksen jälkeen 192hp/257nm.
Persdynolla ainakin ero tuntuu oikein mukavasti ja auto on toiminut kaikin puolin loistavasti kertyneet ~3-4tkm lastutuksen jälkeen.
Skodalla mitatut arvot olivat vakiona muistaakseni luokkaa ~150hp/350nm, lastutettuna ~170hp/405nm ja sekin auto on toiminut ongelmitta lastutuksen jälkeen.
Palvelu oli myöskin asiallista, joten voisin sanoa että hinta-laatusuhde oli enemmän kuin kohdillaan (molemmat autot menivät alkuvuoden tarjoushinnalla)
Kestääkö tollanen turbo passatti yhtähyvin lastua kuin audi ja tehoa tulee yhtä paljon 188hp? Ja mikä olis toimivin lastu tossa vehkeessä... bsr? Uusi kytkinasetelma kannattaa varmaanki jo enne lastutusta vaihtaa.
Viime maanantaina tuli käytyä, B5 1.8T tiptronic ei oikein jaksanut:
Vakio: 145hp/207Nm
Lastu: 168hp/260Nm
Putki/katti ilmeisesti tukossa, täytyy käydä uudestaan rullilla kunhan saan ensi viikolla röörin vaihdettua BSR:n tuotteeseen. Oli kaiken lisäksi varsin kostea iltapäivä, ilmankosteus 58%.
Palvelusta ei pahaa sanottavaa, 3,5 h tuota ihmeteltiin, juotostöihin meni suuri osa ajasta.
Comment