Tuo on varmaan sitä ram-airia =)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3B viritys (tiedän on puhuttu monta kertaa)
Collapse
X
-
mitenkä on jos laitan tuon maf:n välijäähdyttimen ja kaasuläpän väliin niin pelaako se yhtään 286hv lastulla eli voiko autolla ajaa varovasti (tarkoittaen käytännössä ilman ahtopaineita tai hyvin pienillä sellaisilla) siihen asti kun saan auton säädettäksi? mahtuis paremmin sinne tuo laite. toinen asia: oletteko käyttäneet kansipahvissa liimaa kun olette kasanneet viritettyjä 3B koneita?
Comment
-
Eiköhän sillä voi ajella pintakaasulla ihan MAFfin johto kiinnikkin, tuskin siellä nyt niin paljoa muuttuu mikään että kone jo osakaasulla kilahtaisi. Ja se voi toimia suoraan ilman softamuutoksiakin, se brittiesimerkki 3B:n MAFfin siirtämisestä painepuolelle oli siitä huono että siinä muutettiin paljon muutakin kerralla kuten pakosarja tuubimalliin. Auton omistaja itsekin epäili että ne käyntihäiriöt saattoi johtua enemmän niistä muista muutoksista kuin siitä itse MAFfin siirrosta.
Mitenkähän sen ennen MAFfia olevan ristikon pois jättäminen painepuolella vaikuttaa jos alkuperäisessä kokoonpanossa vaikutus on niinkin suuri mitä Tommy tuolla toisessa säikeessä mainitsi? Vai onko se ongelma pelkästään siihen alkuperäiseem putsarikoteloon liittyvä?
Miksi jarski olet siihen apexin ahtopaineensäätimeen siirtymässä jos motronikki muuten jää paikalleen?
Comment
-
mitenkä on jos laitan tuon maf:n välijäähdyttimen ja kaasuläpän väliin niin pelaako se yhtään 286hv lastulla eli voiko autolla ajaa varovasti (tarkoittaen käytännössä ilman ahtopaineita tai hyvin pienillä sellaisilla) siihen asti kun saan auton säädettäksi?
Comment
-
homma etenee hyvin lukuun ottamatta että veivejä ei ole kuulunut tuolta ruotsista vaikka piti olla hyllyssä kun niitä kyselin mutta ei sit ollukkaan kun tilattiin. penkkiin pitäis mennä 17.5 mutta taitaa jäädä haaveeksi. jos sitten jollain ei olis ylimääräisiä kankia hyllyssä? ojennukselta menis kuun loppuun ennen kuin kanget saisin.
sitten tuosta ahtopaineen säätimestä. Motronicin ahtopaineen säädin kun nyt jää pois käytöstä ja apexi tilalle niin voinko viskata koko venttiilin jorpakkoon ja körötellä varaohjelmalla siihen asti kunnes saan auton penkkiin? eli jätän johdonpään irti ja käytän apexia?
tulipahan sitten rakennettua imusarjakin uusiksi. en tiedä toimiiko käytössä vai eikö mutta sen näkee sitten kun saa auton liikenteeseen.
Comment
-
Mikäli ahtopaineet ehtii pikkuvaihteillakin nousta tappiin, on varmasti järkevää rajoittaa paineita ja sitä kautta vääntöä. Ehtii sitä pienillä vaihteilla aavistuksen pienemmälläkin väännöllä ja paikat säästyy.
Comment
-
Taitaa kaikki ne vaihteet olla yhtä heikkoja ja isommat vaihteet oikeastaan joutuu vielä kovemman rääkin kohteeksi kun vastukset kasvaa nopeuden noustessa. Eihän ne ahdot edes nouse samalla tavalla pienemmillä vaihteilla kuin isoilla kun koneelta puuttuu vastusta ja se työskentelee kevyemmin. Jos sitä laatikkoa haluaisit oikeasti suojella niin sitten vaan yksinkertaisesti teetät motronikille sellaiset ahtolastut joissa paineet rajataan siten että väännöt pysyy jossain reilusti alle 500Nm lukemissa läpi kierrosalueen. Ei sitä ahtimen koko kapasiteettia keskikierroksilla ole pakko käyttää. Kyllähän siinä kone vähän luonnettaan menettää mutta toisaalta laatikkokin sitten kestää.
Comment
-
Työkaveri tilasi veivit samasta osoitteesta eikä myöskään ole tavaraa vielä saanut. Jotakin ongelmia kuulemma ruotsinpäässä.
Mitä tuohon Apexiin ahtojensäädössä tulee niin ymmärtääkseni sitä käytetty ainakin joissakin tapauksissa jotta on saatu paineet tappiin myös pienillä vaihteilla, esim. 2.2bar 2:lla.
Comment
-
No johan on....kannattaa muuten pudottaa painetta ja sitä kautta vääntöä myös isoilla vaihteilla,kyllähän silläkin kerkiää jos ajat 0.4barilla.....en ole koskaan kuullu moista,että joku pudottais painetta pikku vaihteilla tai sit en ole ollu oikeassa seurassa ja jutuissa.mutta täytyy kait noin tehdä,jotta voimansiirto kestää :-))
Kaipa jollain on edes veikkauksia,et audin aski on heikko 1,2 tai 3 vaihteella.Mä tiedän vain tapauksia et aski olis hajonnut 4 tai 5 vaihteella vedättäessä. ja kun noita pikku vaihteita vielä revitään (eikä ole mun tiedossa et on hajonnut) niin oliskohan ne suht kovilla.....Ja kaikki saa rikki jos ei osaa ajaa/käyttää (näitä tapauksia tiedän).
Joskus on myös juteltu 6-vaihteisen ykkösen rattaasta,et se olis parempi joissain toisissa malleissa.....pitää paikkansa,mut eipä ole montaa pieni rattaista hajonnut....mut tää ei koske 5-vaihteisia (niistähän oli vissiin kyse)
Jos ahtopainetta/tehoja pudotetaan pikkuvaihteilla niin kyse on aivan muusta kuin edellä on mainitusta.....toki jokainen tavallaan,mutta .....
Comment
-
-
Ilmeisesti apexille ei ole sitten järkevää käyttöä. jätän sen pois. tuosta ahtopaineen säätöventtiilistä kun se alunperin ottaa paineen turpiini pesästä niin onko sama asia ottaa paine siihen turbolta lähtevästä paineputkesta? oma näkemys on että pitäis olla sama asia mutta onko siihen joku syy miksi se on otettu turbiinipesästä?
Comment
-
polttoaine pumpun kanssa tuli pikkuisen ongelmia pumppu no: 0 580 254 979 ei käy osien:
895 201 531A Strainer
895 201 779H Reservoir mount
kanssa yhteen. pumppu ei mahdu paikoilleen. pumppu on mitoiltaan sama kuin 0 580 254 044.
Onko joku saanut pumpun paikoilleen kyseisillä osilla ja mitenkä? telinettä jos pystyis sorvaamaan niin se ei olis ongelma. mutta sitä ei pysty. eli kun pumppu tulee telineeseen alhaalta päin niin se ei uppoa tarpeeksi syvälle kun pumpussa oleva kohouma ottaa liian aikaisin kiinni.
Comment
-
mikäli mulla ny on samat osat ku sulla niin mun piti sahata pääly puolelta se tötsä mis on se sihti pois ja liimata sihti sitte siihen takas superepoxilla näin sain sen pumpun päälypuolelta paikoilleen. Yritin itekki eka ala kautta mut oli nii ahdas et rupesin vertaileen alkuperäsiin et eihän se voi mitenkään mahtua tankkiin jos ei sahaa sitä tötsää pois
Comment
-
jep. kyllä se sinne kävi kun pikkuisen käytti rautasahaa ja teki sille pikkusuodattimelle uuden lähdön. Mitä varten siinä telineessä yleensä on sellainen pikkuinen suodatin?
On toi ruottalaisten touhu aika syvältä kun kysyy onko tavaraa ja mikä on toimitusaika niin sanotaan että on tavaraa ja toimitusaika on yksi päivä. sit kun tilaa niin ei sanota että ei niitä olekaan. sit kyseltiin kun ei kuulunut. niin ei niitä osia ollukkaan hyllyssä joten joutuu tekemään ja menee pariviikkoa. nyt on mennyt yli kuukausi ja tavaraa ei ole näkynyt. menee hermot tollaisten tavaran toimittajien kanssa. tais olla virhe tilata sieltä halvalla kanget. vaikka ojennuksella maksaa jonkun verran enemmän mutta olis ne kanget jo saanut itselleen. saas nähdä mitä laatua ne on kun tulevat.
Comment
-
-
oletteko vetäneet arp:n kannenpultit ihan ohje momenttiin vai tiukemmalla? jossain mitsuissa ovat kannet vuotaneet ohje arvoilla mutta kun ovat vetäneet tiukempaan niin ei ole ollut ongelmia.
Mihinkä momenttiin vedetään arp:n kiertokannen pultit?
Kiitokset repolle kiertokankien myynnistä!
Rupeaa se aurinko paistamaan risukasaankin. Pääsee konetta niputtamaan.
Comment
-
Jarski - NP, siksihän tätä kiskaa täällä yritetään auki pitää.
62Nm on noiden kangenpulttien oikea momentti. Muista käyttää ARP:n omaa rasvaa.
Comment
-
ehkä jo kertauksena tämmönen 20v paketti toimii hyvin 3b koneessa vakiomaffilla:
- isoin mahdollinen mahtuva IC (tarvitsee kesähelteellä)
- tuubisarja
- 3bar painesensori / suorasytkän ecu + (5 puolaa 3b koneeseen)
- vihreät rs2 suuttimet
- 3B vakionokatkin OK / tai NM pakonokka.
- NOIN 52-54mm imu / noin 56-57mm poisto (Holset/kkk tai Garretin kuulalaakeri)
+ aiemmissa pousteissa kerrottuja hyviä lisäviilauksia
Tällä saa ~400hp kauppakassin, jonka haavoittuvaisin lenkki lienee vakiomaffi
Comment
Comment