Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3B viritys (tiedän on puhuttu monta kertaa)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Näillä osilla saa paremman tankinsisäisen pumpun (ainakin S2:een)

    895 201 531A Strainer
    895 201 779H Reservoir mount
    Fuel pump, bosch 0 580 254 044 (Porsche 993)

    Comment


    • #32
      en sitten tiedä mikä pumppu mulla on.. en ton numerolla kyllä äkkiä löytänyt tuottoa.
      toi 044 on paras pumppu mitä on, mutta se makso ainakin aikaisemmin liki 400e, ja tuo 180l tuottoinen pumppu mikä nyt oletan itelläni olevan riittää varsin pitkälle, ainakin topikissa oleville tehoille se 160e on pal kivempi hinta ;)

      Comment


      • #33
        Tällä hetkellä pystyisin tuon 044-pumpun järjestämään n. 250 eurolla.

        Edit:
        Tässä mitat muut tiedot ko. pumpulle
        https://www.bosch-motorsport.de/en/a...mps/FP-200.pdf

        edellisessä viestissä mainitsemillani osilla siis onnistuneesti asennettu S2:n tankkiin. Hintaa noille kamoille tulee n. 60 ?.

        Comment


        • #34
          soitimpahan minäkin tuonne alppilanautohuoltoon ja kyselin pumppua. oli kaveri jo aika hiilenä kyseli että oonko ostamassa pumppua vai kyselemässä pelkästään. kun hänen aika menee vain tietoja etsiessä. sanoi että tuo 044 loppunen pumppu olis 7barin linjaan tuleva ja hintaa 285euroa. sitten kun sanoin sille että mites tankkiin tulevat niin kyseli että kumpiko pituus mitta käypi 155mm vai 169mm? halkaisia varmaan sitten on se 60mm? en ruvennyt enää kyselemään osa numeroita. sanoin palaavani asiaan kunnes tiedän pituuden ja paksuuden. olipas puhelu. eli pituus ja paksuus vielä hukassa?

          Comment


          • #35
            No niin homma on lähtenyt eteen päin. Kannenpultit löysin Arp:ltä (jos joku vois laittaa sportti quattron rikkojen mitat niin vois tehdä sellaiset). suuttimet olis boschin 465cc. 3" kisakatti. apexin ahtopaineen säädin. Kiertokanget tilattu tuolta ruotsista. bensanpaineen säätimessä turvaudun AMW- säätökanteen. coolerin kennon koko 680mm X 220mm X 80mm. bensapumppun kanssa pikkuisen ongelmia tuon 044 loppuisen saisin täältä 250 euron hintaan. jos vaan sais jostain sen halvemman pumpun mikä käy tankkiin osanumeron niin olis kiva. ensi viikolla alkaa koneen tekeminen

            Comment


            • #36
              Eikös vanhoista pulteista voisi käyttää aluslevyt? Eikai ne sportissa niin paljon kummemmat ole kuin vakiopulteissa?
              Asiaa on puitu vanhan listan aikaan lähestulkoon sotaan asti, joten kai tähän joku jotain muutakin sanoo :)

              Comment


              • #37
                Sodasta ja riidoista en tiedä,mut mä en laittais näin
                Eikös vanhoista pulteista voisi käyttää aluslevyt?
                ...en oo varma,mutta miten käy esim momentit...no voihan ne tietysti hioa?...joten en mieti turhia enkä laita vanhoja....sitä paitsi suht iso töinen.

                Comment


                • #38
                  bensanpaineen säätimessä turvaudun AMW- säätökanteen
                  Tyhmä kysymys. Siis se käy tuohon vanhempaan (3B) säätimeenkö??
                  Onko multa taas mennyt jotain ohi?

                  Comment


                  • #39
                    Niitä on kahta tyyppiä myynnissä. Iso ja pieni eli sopii se iso 3b:hen ja pieni kaiketi sopii suorasytkiin.

                    Comment


                    • #40
                      sportti quattron rikat oli vissiin loppuneet valmistalta muistelisin jostain jutusta. spq rikat meinasin sen takia kun ne ovat pintaalaltaan isommat. muistaakseni. jostain kovasta aineesta vois sorvata vastaavat. ei kai nuo rikat vaikuta momenttiin jos vaan eivät anna periksi. Minun näkemys. pulttien ominaisuus ehkä enemmänkin. rikka kumminkin on aika ohut joten ei luulis joustosta tulevan paljoa momentin muuttumista. Tosin ei minulla ole hirveästi tietoa virihommista. aloittelen vasta.

                      Comment


                      • #41
                        Anlella vois olla ylimääränen setti spq:n prikkoja.

                        Comment


                        • #42
                          kaks kierrosta on hyllyssä, tiedä sitten missä se "ylimääräisen" raja kulkee.. paniikki jos iskee niin yhestä setistä voi luopua..

                          Comment


                          • #43
                            Mikäs vika niissä ARP:n paketissa tulleissa prikoissa on? Ite olen ajellut niillä nyt neljä vuotta ilman mitään ongelmia. Konettakin on auottu muutaman kerran ja nykyinen setti onkin ollut "suljettuna" jo 2.5v (eikä sitä konetta muillakaan kerroilla kannen löysyyden vuoksi ole aukaistu).

                            Comment


                            • #44
                              mulla ainakin kaivautu kanteen.

                              Comment


                              • #45
                                ARP:n prikat on halkaisijaltaan pienemmät kuin venyvien orkkispulttien prikat. ARP:n manuaalin momentilla ne todella on tiukassa alumiinissa.

                                Comment


                                • #46
                                  Tämä on ihan heitto, mitään faktaa noista ei ole, mutta kovia ne ainakin on.

                                  http://www.ruuvilinja.fi/ruuvinet/in...6340&tyyppi=MU

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tuosta amw-säätökannesta että riittääkö siinä säätövara että bensanpaine riittää 465cc/3.8bar suutimille?

                                    Comment


                                    • #48
                                      taitaa olla aika herkkuja; onko kukaan hankkinut ja mitannut halkaisijaa ?

                                      Comment


                                      • #49
                                        http://www.jwwinco.com/products/section11/din6340/

                                        Comment


                                        • #50
                                          Meillä duunissa on nykyään kovasta levystä laserilla (jäljestä päätellen) laikattuja aluslaattoja, ennen oli tosiaan ihan sorvissa tehtyjä. Tuollaisella menetelmällä saa ihan pieniä sarjojakin ilman isompaa kustannusta teosta, tuollaisen levyn hinnasta ei ole tietoa. Saa sitten ihan minkäkokoisen itse haluaa, eikä maksa paitaa päältä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kävin noita rikkoja ostamassa. M10 rikkoja 12 kpl hintaa jäi 10 euroa. porasin niihin 11.5mm reiät. saa nähdä kestäävätkö. Bensapumppua selvittelin vissiin 200 10vt autossa on ollut boschin pumppu nro: 0 580 254 023 tuotot min 78l/h ja maksimi 164l/h hintaa 154 euroa. vai olisko Anlella antaa oman pumpun numeroa. Tai joku muu kuka pumpuista tietää jotain. Ettei nyt tulis ostettua sikaa säkissä. Kauppas ne mulle jotain pumppua missä tuotto 310l/h nro: 0 580 054 003 lähtö hinta yli 400 euroa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              DISCLAIMER: En siis tuommoisia ole koneessa käyttänyt. Tuli vain viestiketjua lukiessa mieleen että jos mitat ja materiaali ovat kohdallaan voisivat sopia. :-)

                                              Comment


                                              • #53
                                                niin no siinä sen sitten näkee miten käy =)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ruotsissa näkyy olevan aika yleistä laittaa MAF painepuolelle
                                                  http://www.irry.com/mange/p1010147.jpg
                                                  http://www.irry.com/zap/ror1.jpg

                                                  Onnistuukohan tuo motronicilla ja toimiiko suoraan ilman uudelleen ohjelmointia? Vaikea keksiä mitä hyötyä painepuolelle laittamisesta on, paitsi että paljonpuhuttua dump-valvea voi käyttää seosten häiriintymättä ja turbon eteen jää lisää tilaa. Luulisi ainakin MAFfin kärsivän enemmän paineenalaisena olemisesta ja kaasuläpän aiheuttamista paineiskuista..

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    yhtälailla se maf häiriintyy dumpista oli se sitten missä hyvänsä.
                                                    Paineenalaisena pienemmästä reiästä mahtuu enemmän ilmaa, joten esim halkaisijaltaan 60millinen maffi saattaisi vaatia 80 millisen maffin paineetomalla puolella.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Britit on tuota myös kokeilleet. Yhteenveto oli suunnilleen sellainen että 3B vaatii softamuutoksia, suorasytkät toimii ilman.

                                                      Tila varmaan se suurin motivaattori. Tosin väittivät myös että tuntuu paremmalta. Paha sanoa kokeilematta.

                                                      Dumpin voi laittaa tuollaisen kanssa, kunhan maf on lähellä kaasuläppää ja dumppi kaukana ts ei mitata mitään mikä ei mene koneeseen.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Roni: Voisitko kertoa miten MAF häiriintyy dumpin käytöstä, jos dumpin läpi syötetty ilma ei kulje maffin läpi (vrt. kuvat)?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tuo kaasuläpän läheisyys on a ja o, koska muuten tapahtuu niin että sama ilma voi kulkea eestaas mafissa kun lyödään läppä kiinni.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ois varmaan pitänyt kuvatkin katsoa :D
                                                            Oletin että maffi on heti turbon jälkeen. ja dumppi siellä kaasuläpän luona jossa se "kuuluisi" olla.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              ilmfiltteri laitettu aika kivaan paikkaan:
                                                              http://www.irry.com/traff020921/DSC0113.JPG

                                                              Comment

                                                              Working...