Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi s4 2.2t -94 pakoputkiasiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi s4 2.2t -94 pakoputkiasiaa

    Kuinkahan hyvin tuo vakio pakoputki virtaa? Aattelin ostaa tuohon mun s4:seen vakioputken, alkaa tuo 3 tuumaisen pörinä ottaa päähän, kyllä se kyläringillä menee, mutta matka-ajossa on kyllä liian äänekäs, varsinkin kun ajelee perheen kanssa! Eli vakiokatit+vakio putki, niin riittääkö 350 heppaan, vai ahdistaako?

  • #2
    Vakioputkiston virtauspinta-ala on itseasiassa suurempi cateista taaksepäin kuin 3" putkella :P

    Itselläni kyllä 3" putkisto kahdella vaimentimella katin lisäksi oli varsin maltillen ääniltään. Toki piti enemmän ääntä, kuin hyvinkin hiljainen vakioputkisto. Pienikin vuoto kyllä sai koko korin kaikumaan matkassa.

    Comment


    • #3
      Meneekö noissa vakiovaimentajissa reikä suoraan läpi vai onko siä jokin ahdistus välissä? Entäs noi vakiokatit, onko niissä suora reikä läpi? Aattelin vain, että ahdistaako noi pakovirtausta noi vakiovermeet?

      Comment


      • #4
        En ole sen tarkemmin hutkinut vakiovaimentimien kanssa, kuin mitat tarttunut jostain päähän. Kaikki katithan on samalla periaatteella, eli "verkko" on edessä ja liuta pienenpieniä reikiä.

        Omastani on edellisen omistajan aikaan otettu vakio/3" vertailut dynossa eikä mitään eroa havaittavissa. Eikä tuo nyt niiin suuri ongelma ole, jättää nykyisen 3" DP:n paikoilleen, sovittaa magnaflow pikkukatin väliin, ja pistää haaroituksen "väärinpäin" jolla johtaa tuosta rännistä vakio cat-back osuuteen kaasut? Kunhan on tiivis, ei äänien pitäisi paljoa vakiosta erota.

        Comment


        • #5
          Kyllähän toi vakioputki ainakin itellä tuntui ahdistan aikalailla, mutta toinen katti olikin näköjään "sökö" eli rojut kolisi sisällä ja toinen putkikin oli ottanu vähän osumaa. 3":sen putken asennuksen jälkeen muuttui käytös aikalailla herää herkemmin ja ahdotkin pompsahti sen 0,3 baria, mutta saahan toki sen yli 350 hepoa sillä vakio torvellaki puhallettua.

          Comment


          • #6
            Tästä nyt jäi käsitys että <400hv pärjäisi vakioputkella kun nostaa katit naulaan katsastusvälien ajaksi? Isompi downpipe kuitenkin? Miten lie piisanneeko vakioilmanotto samoille huitteille?

            Comment


            • #7
              Vakio ilmanottoa voi parannella "oikaisemalla" vakio putsarikotelon ilmanoton esim öljyjäähyn ilmanohjaimille. Tuolla modilla on mahdollista saada maantienopeuksilla ylipaine putsarikoteloon ;)

              Samoin maffin ja turbon väliä voi parannella, siinä toki enemmän puuhastelua.

              Comment


              • #8
                Tuo vakioöljyjäähyn ilmanottohan on tuo suora hormi keulalta. Eikö tuo vedä putsarille jo melkoisen määrän ajokuraa? Siis vettä, lunta, kuraa, hiekkaa.. Verrattuna siihen vakiotötteröön lampun takana.

                Vakioöljyjäähy on kyllä tarkoitus nostaa penkalle tulevana kesänä ja pistää vähän isompi malli suoraan keulalle. Öljyjäähyn tilalle toinen välijäähy.

                Comment


                • #9
                  Vetäähän se, sitä en kiistä. Mut muuten on aika vähissä paikat mistä ilmaa ottaa.

                  Mulla olis vakiovälijäähy ylimääräsenä hyllynpäällä ;)

                  Comment


                  • #10
                    Niin on mullakin. Kunhan saa vain kiinni. :)

                    Comment


                    • #11
                      tuosta vakio putkesta vielä sen verran, että jos on ruosteensyömä niin kuin omani, kannattaa ostaa suoraan tarvike simons ym. putki sinne. soitin audicentteriin niin kateilta taaksepäin loppuputki 970euroo 2.2t koneeseen. eikä ollu ees varmaa saako sitä enää.

                      Itse en ole vielä löytänyt tarvike putkea tuohon omaani,joten taitaa mennä siihen että itse hitsaan uuden loppupätkän sinne tarvike osista. (esim. käy motonet:stä hakemassa palikoita, tai töistä rosteria ja rosteri vaimentimet ostaa).

                      Comment


                      • #12
                        Minkäs hinnan ne on mahtanu sulle antaa.
                        Kun itse katselin vajaa vuosi sitten, niin 450e luokkaa oli silloin.
                        Tänä päivänäkin kai pyörii alta 500e.

                        Mutta kallis se silti on, jotain muuta tilalle.

                        Comment


                        • #13
                          mistäs oot sellasen hinnan saanu?? soitin iha audicentteriin helsingin herttoniemeen ja vastaus oli että 970euroa kateilta taaksepäin kaksi viimistä pätkää ja saksasta on tilattava ei löyty suomesta eikä ruotsista.

                          Comment


                          • #14
                            Katsoin ihan varaosanumeron perusteella ja Tepon hinnastosta hinnan.
                            Ne ei ole varmaan audicenterissä hokanneet albumin antamaa erheellistä kuvaa (eivätkä luonnollisesti tunteneet autoa) ja ynnänneet välivaimentimen ja takavaimentimen hinnat yhteen, vaikka se oikeasti on yhtä puuta tuossa.

                            Ellei tuossa putkessa ole sitten tapahtunut vielä tuotekehittelyä...

                            Comment


                            • #15
                              Kysehän on siitä, että alkuperäisputkisto tosiaan on yhtä puuta kateilta taakse. Varaosana kuitenkin tulee vaimentimet erikseen, ja korjaamokäsikirja käskee katkaista alkuperäisen ja liittää sitten varaosan klemmareilla tähän.

                              Comment


                              • #16
                                Mutta jos albumista klikkaa sitä takimmaista putkea, niin sekä etu- että takapönttö näyttää numeroa 3.
                                Jolloin kuvittelisin, että molemmat sisältyy ~500e hintaan.

                                Noh, en tiedä. Jotain tuotekehittelyä on siis tapahtunut joskus, kun putken saa kahdessa osassa.

                                Comment


                                • #17
                                  Noh, 740iA bemarissa koko putkisto pakosarjasta taaksepäin, katteineen, pönttöineen ja yhdyspaloineen yhtä puuta...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Simonssien ongelma varmaan sama kuin muillakin tarvikeputkivalmistajilla. Syöpyvät rikki 2-3 vuodessa.

                                    Ebay:stä näkyy useasti olevan hintahaitaria 500-1000 euroa rst-putkistolle. Hinta riippuen että onko Tüv haettu vai ei.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X