Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vuoden 2008 viimeiset penkkivedot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    mitä nuo hayabusan tai vastaavan läppärungot kustantaa??
    koneen päällä tilaa rajoitetusti,konepelti tulee vastaan.


    kyllä oikein mitoitetulla turbolla 400hv vehje vetää, ainakin 1000-1500kier alempaa kuin 600hv vehje.
    Viimeksi muokannut kessu74; 5.1.2009, 18:15.

    Comment


      #62
      Mun mielestä 034 nostimet ovat ulkomuodolta täysin kuten hydrauliset, joten sopivat hydraulinokille.

      Läppärunkoja on jonkin verran liikkellä Finsquirtin myyntipalstalla (http://www.finsquirt.net/forum/viewforum.php?f=9). Näyttää olevan 200e ylöspäin neljän setit. 45mm alkaa olla jo vähän pahat löytää kohtuu rahaan.

      Millaisia kokemuksia Jarilla on kiljotiinista? Galleriastasi ainakin löytyi parikin kuvaa. Omat kokemukseni keskittyvät vain Formula3-moottoriin, jolla nyt on kovin vähän muutenkaan tekemistä katumoottorin kanssa. Summa summarum, tuo ratkaisu säästäisi hitosti tilaa! Mutta onko käyttökelpoinen kadulle?
      Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 5.1.2009, 22:49.

      Comment


        #63
        Itse olen kanssa miettinyt kiljotiineja, kun olis schrickin valmistamat 6 sylinteriseen tarkoitetut tossa hyllyllä.
        onko noista minkälaisia kokemuksia?

        Comment


        • #64
          Giljotiineja käytettiin ainoastaan vapareissa, joita teetätin joskus vuosia sitten. Ei mitään hajua, miten pelaa käytännössä ylipaineistetussa.

          Ehkä ne ois kuitenkin parhaat pitkälle viedyssä imukoneessa.

          Ja ei muuta kuin konemuoviin tekemään pikku pahkaa, niin mahtuu läppärungot paremmin hevostalliin. Jostain pitää aina tinkiä, eikö vaan? Sitä paitsi, sehän vois olla tosi häijyn näköinenkin..

          Kellä ensimmäisenä Suomessa????

          Comment


          • #65
            Hienot luvut olet Kimmo saanut koneestasi puristettua. Pitäsköhän tulla joku ilta katsomaan ja kuuntelemaan kun ole lomalla tän viikon. Pitänee soitella...
            Saisi itsekin motivaation aloittaa oman projektin talvihuollon:)

            Comment


            • #66
              Giljotiinejakin on eri mallisia. Sellainen yksi liikkuva laatta, toinen malli on ripsi-mallisilla läpillä (löytyy esimerkki vaikka ralli.netistä) ja sitten vielä rumpumallinen giljotiini a.k.a. "roller barrel throttle body" - tollaisia rumpuläppiä on ainakin Caterham Super 7 R500-mallissa, jossa 1.8 4syl työntää 263hv vapaastihengittävänä.

              Comment


                #67
                sportquattro replica konepeitolla saa pikkasen lisätilaa.

                antaa kimmon olla koekaniinina,laitetaan sit, jos tulee hyviä tuloksia.
                Viimeksi muokannut kessu74; 6.1.2009, 13:29.

                Comment


                • #68
                  Multa vielä löytyy yksi hyvä konepeitto. Kevääksi on itselle tulossa kokonaan hiilikuituinen sporttiquattro-peitto niin tuo nykyinen joutaa.

                  Comment


                    #69
                    Mitkäpä sytytystulpat on käytössä? Mitkä kessulla on omassaan?
                    Mietin tuossa omassa projektissa että lähtisi liikkeelle WR5xx boscheilla ja kuumentaa sitten ellei pysy puhtaana.
                    Urkissa taitaa olla jopa WR4 ja loppupään 10vt koneissa WR7 tehtaalta.

                    Comment


                      #70
                      ngk 8 iridiumit

                      Comment


                        #71
                        Varmaankin siis BP8EIX. Vastaa bosch-lämpöarvoa 4.

                        Comment


                          #72
                          muistaakseni bkr8eix

                          Comment


                          • #73
                            Tulpan malli: BKR8EIX (kessulla)
                            Näitä meillä ainakin on ollut hyllyssä!

                            Comment


                              #74
                              Lienee sama tulppa pienemmällä avainvälillä ja häiriösuojalla lisättynä kuin mainitsemani BP.
                              Kävin hakemassa projektikoneeseen äsken markalla sarjan WR5DC boscheja, joilla lähdetään liikkeelle. Jotain hienompaa ja paremmin kulutusta kestävää kun on säädöissään ja todettu lämpöarvo sopivaksi.

                              Comment


                                #75
                                Tosiaan sportin konepeitto+etupuskuri+maski+lamput on hakusessa. urkin puskuri otettu pois ja keula cooleri tarkoitus laittaa tilalle.

                                tulppina tosiaa sama kuin kessulla.
                                Viimeksi muokannut KH; 8.1.2009, 14:46. Perustelu: tulppien tieto lisätty

                                Comment


                                  #76
                                  Mulla on yks Tupin entinen kuitunen sport-pelti ylimääräsenä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Hieman ohimennen tuli mieleen, että oliko mr. Kosusella joku erityinen syy suositella noita 8v raceprofiileita? Jotenkin kuulostaa toi nokkakulma aika pieneltä turbonenään.

                                    edit: Catcams nokkia 5syl 10v koneeseen:

                                    1002138
                                    285 / 274°
                                    251 / 240°
                                    12.50 / 11.75mm
                                    3.20 / 1.20mm
                                    custom
                                    MECH: rally & race

                                    1002127
                                    284 / 284°
                                    254 / 254°
                                    13.20 / 13.20mm
                                    3.90 / 3.90mm
                                    custom
                                    MECH: rally & race

                                    1002130
                                    319 / 319°
                                    286 / 286°
                                    13.00 / 13.00mm
                                    6.25 / 6.20mm
                                    custom
                                    MECH: rally & race

                                    1002134
                                    306 / 306°
                                    279 / 279°
                                    13.60 / 13.60mm
                                    6.40 / 6.45mm
                                    custom
                                    MECH: rally & race

                                    Comment


                                    • #78
                                      No, eikös tässä topicissa keskusteltu melko tehokkaista tavoista toteuttaa 10v konetta?

                                      Ala-alueen toiminta tietenkin kärsii, mutta mitäs sitten jos voimaa pitää saada isosti. Ja kylläpä nuo suht rankat nokat toimii yleensäkin koneessa kuin koneessa, kunhan vaan osat on keskenään yhteensopivia.

                                      Tässä aiheessa mm. keskusteltiin aiemmin läppä per pytty vaikutuksista. Sillä ratkaisulla kone ottaa helpommin rankkoja kärsiä, verrattuna yx läppäseen. Ja toimii ihan hyvin noin yleisesti sanottuna.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Syvä kumarrus koneen tekijälle/öille. Aikoinaan Ronin rojektia seurasin, jota verrattiin listalla jo Tallagedan Audiin, eikä suotta. Nyt mennään ohi et helinä käy...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Itse asiassa kun Kimmolle laitettiin alkujaan tuota 2316Rää, kerroin epäileväni kompuran paineentuottokykyä, koska kompuran imu-ja jättöpään ero on pieni 60,5mm/84mm) ja kompuran siipiprofiili on pystymallinen ts. kompressori on enemmänkin matalapainelöyhytin kuin korkealla painesuhteella toimiva. Päätettiin kuitenkin kokeilla. Eli turha niitä MP aatoksia on romukoppaan heittää sen takia, että joku ahdin ei toiminut jossain koneessa. Ja vielä testitarkoituksessa!
                                          Holsetin kohdalla asia näyttäisi mennen nappiin ja hyvät lukemat! Keskustelun sävy oli kuitenkin mielestäni epäasiallinen, joten päätin osallistua.
                                          Täällä on dynolappu BMW S38B38 koneessa ja 2316R:llä (eli 802316 .70 turbiinilla)
                                          Täällä on dynolappu samassa koneessa, mutta .84 pesällä (pesä 20mm isommalla halkaisijalla kuin .70:ssä, ei vertailukelpoinen)
                                          Ja tässä paras veto 810009 0.84 pesällä
                                          Kone oli siis 3,8l M5 moottori ~10:1 puristussuhteella. Turbiinin olisi pitänyt olla isompi tuohon koneeseen. Sekin oli tiedostettu jo etukäteen, mutta päätettiin testata, ettei jää omalta osalta mutusteluksi.
                                          Jos Masterit epäilyttää, kehotan katsomaan tämän. BTW, noiden osista on monen muun valmistajan turpoja tehty esim Precisioneita ja ITS:ä.

                                          Comment


                                            #81
                                            Nyt mennään munat taakseppäin suorana kohti pääsiäistä!

                                            Muutoksia edelliseen kertaan keula cooler sekä 3" ahtoputket. Polttoaineena shell vpover + nos octaani boosteri.
                                            Pyöräteho: 666hv
                                            http://hestec.fi/verkkokauppa/index....roducts_id=194

                                            http://hestec.fi/verkkokauppa/index....roducts_id=237

                                            Ongelmiakin oli, imusarja halkesi hitsauksestaan viimeisessä vedossa...

                                            Comment


                                            • #82
                                              Onnea, suorastaan pirulliset tehot! :)

                                              Comment


                                                #83
                                                Johan on miehekkäät lukemat. Asiaan kuuluen kysyn kuitenkin, paljon paineet?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Hyvää pääsiäistä

                                                  Ahtopaine 2,6-2,3bar / pakopaine 1,5bar

                                                  Tästä Kinderistä ei ikinä tiedä mitä se sisältää, sisällä saattaa olla vielä jotain mikä meitä kiinnostaa :)

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Ja tässä kun 1.8T miehet itkevät että laskeeko alavääntö isomman turbon kanssa jossain 3krpm kohdalla niin tuossa koneessa näyttää olevan 250Nm+ jo 2,5krpm kohdalla. Toisaalta, se väännön triplaantuminen (!) siitä tekee varmaan koneesta puhdittoman tuntuisen kun sitä puhtia on kertaluokkaa enemmän tarjolla siellä yläpäässä. Sanattomaksi vettä kyllä tuollaiset käyrät.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      tuossa koneessa näyttää olevan 250Nm+ jo 2,5krpm kohdalla
                                                      Eikös sitä about tuon verran pidäkin jo tuossa vaiheessa olla ;)

                                                      Ei vaan, pirulliset lukemat. Pitää alkaa jo kattomaan ettei tukehdu omaan kieleensä kun antaa happea koneelle.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Pääsiäis videota

                                                        Ohessa pari videota vedoista.

                                                        http://www.youtube.com/user/specitun

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Järkyttävä vehje!

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Minkälainen vaiheaski tässä on?

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              laatikko on uudemman 20v urkin torsen.

                                                              nokanajoituksella ahtopaine putosi 2.3bar hv:t pysyi samana 707hv, mutta vääntö nousi 780Nm...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X