Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vuoden 2008 viimeiset penkkivedot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    vuoden 2008 viimeiset penkkivedot

    Kohta uusi vuosi ja uudet tavoitteet.

    Tässä lopputulos 2.1 10vt moottorista:
    Moottoriteho (DIN): 456,3kw (621hv) / 745Nm
    Pyöräteho: 427,1kw (581hv)
    Ahtopaine 2,1bar

    Hyvillä mielin raketteja ammuskelemaan!




    Hajusta päätellen kytkin luistaa..

    #2
    mukavat lukemat :)

    kyllä 10v moottoristakin löylyä saa.

    Comment


    • #3
      Onnea vaan tuloksista, kelpaa kokeilla kesällä varttimailia. Saakos udella reseptiä (turbo, kannen virtaus, nokka)?

      Comment


        #4
        250+Nm @ 2500rpm ja 300Nm taso lähtee jo noin 3500 rpm kohdalla. Siistiä, ja
        raketteja en itse ampuisi tuossa vaiheessa vaan ajelisin :)

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja sagg Näytä viesti
          Saakos udella reseptiä (turbo, kannen virtaus, nokka)?
          nuo on salaisuuksia niitä ei voi paljastaa :)

          Comment


          • #6
            hullut voimat. noillahan on perillä jo ennen kun on lähtenytkään =)

            Comment


              #7
              fiilis edelleen hyvä :)
              Kesällä olis tarkoitus päästä alastaroon v8/gti kiihdytykseen kokeilemaan.

              kerron mielelläni moottorista jos on kiinnostuneita.

              Turbosta minulla ei ole tällä hetkellä tietoa vielä kuin merkki: Holset ja koko valtava. lisätietoa ahtimesta saa kyllä kun kysyy special tuning hariselta/ossilta. (myöhemmin myös minulta)

              nokka-akseli on 272 asteinen schrick ja omavalmiste nokka pyörä.

              kannen virtausta ei ole mitattu koska olen sen omin jaloin kairannut.
              kansi on alkujaan vapaastihengitteisen eli ng?.

              Comment


              • #8
                Noilla jo alkaa nyhtämään ja viikon päästä kuuluu et "eihän tää mee mihinkään" :D, onnittelut! Toivotaan ensivuodelle kestävää konetta!

                Comment


                  #9
                  Onnittelut, hienot on luvut! Olis mukava kuulla miten moottori käyttäytyy normi ajossa.

                  Comment


                    #10
                    Lentokentälle varmaan menossa tapahtumiin nostamaan rinkulat oikeille sijoille ;)

                    Comment


                      #11
                      penkki videon laitan heti kun kaverini sen purkaa kamerastaan(huomenna). mutta kadulla tuolla tuskin menen kokeilemaan pirun huonon pidon takia vasta kun kesällä.

                      moottori on mielestäni mukava ajaa kadulla, myös kaverini joka ei ollut ikinä ajanut
                      kuin normaalilla autolla kehui moottorin käytöstä mukavaksi, mutta onhan se väkisinkin tehoalueellinen.

                      toivotaan kestävyyttä jatkossakin, kone ollut ajossa ~20tkm.
                      Viimeksi muokannut KH; 31.12.2008, 19:16.

                      Comment


                        #12
                        On kyllä hienot numerot. Kertoilehan sitten kesällä varttimailiaikoja kun sellaisia saat ajetuksi.

                        Comment


                        • #13
                          Liekköhän tuossa Kimmon autosta penkkivideota...???

                          http://www.youtube.com/watch?v=q9uNhj89CWY

                          Comment


                            #14
                            yllä on tosiaan tehon mittaus holsetilla.

                            Tässä mittaus samalla kokoon panolla mutta "802316R" master hyrskyttimellä (450hv/648nm).

                            kuvan laatu onnetonta koska kuvattu kännykällä.

                            ilmoittelen tulokset vartilta jahka sinne asti pääsen, vielä puuhasteltavaa ennen sitä.
                            Viimeksi muokannut KH; 1.1.2009, 18:52. Perustelu: tötterön malli lisätty

                            Comment


                            • #15
                              Siis muuten sama setti mutta eri ahdin... onpahan eroa tuloksissa kun olet ahtimen vaihtanu...no onhan nuo paineetkin kovemmat..

                              Itsellä master 802315 ja tuntuu tosiaan ettei anna kyllä voimaa niinkuin pitäs...tiedä sitten =)

                              Comment


                                #16
                                kimmolla pakopuoli meni masterilla täysin tukkoon 5000kier/min kieppeillä

                                ei kovin hyvää kuvaa anna noi masterit,mutta halppis ahtimia ne ovatkin.hinta/laatu kuitenkin kohdallaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Onkos tuon tehon jatkona vakio laatikko/vetarit?

                                  Comment


                                    #18
                                    vetareina ne audin orkkikset, laatikko on uudemman 20v urkin torsen.

                                    masterissa tosiaan ei ollut järkeä nostaa ahtopainetta koska rupesi lämmittämään imu ilmaa ja vihellys kasvoi tehoa lisäämättä.

                                    holsetilla tuli ~1.8 bar ahdoilla jopa 520hv
                                    kun masterilla tuli se ~1.8bar 450hv

                                    yritän etsiä teho lappua muuton keskeltä niin nähtäis käyrät vierekkäin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jep jep...No tämä viimeistään oli mun masterille kuolonlaukaus =) . Pittääpä ruveta revolta tilailemaan compturbon tuotteita....

                                      Comment


                                        #20
                                        Kimmon holsetti ja masteri samoilla mitoilla siis että voidaan tälläinen vertailu tehdä näin?
                                        2316R taisi olla tyypillisen HX40:n 60/65 mitoilla. Mikä lienee holsetin pesän koko?

                                        Comment


                                          #21
                                          Ahtimet eivät ole samoilla mitoilla.
                                          Holsetissa kompura ja turbiini siivet isommat ja täysin eri malliset. Holsetin pakopesä suurempi yms.
                                          Äkkiä teholappuja verraten ahtimet piirtää samaa viivaa.
                                          Viimeksi muokannut KH; 2.1.2009, 00:08. Perustelu: sekoilua

                                          Comment


                                            #22
                                            Mitenkäs, millä palikoilla alakerta on nipussa ?

                                            Comment


                                              #23
                                              alakerrassa on normaali iso kaulainen kampura ja alkuperäisestä hieman kevennetty vauhtipyörä, jotka on tasapainoitettu. Mäntinä ovat wisecon takomännät. Kiertokanget on 10v originaalit. Eli näin lama vuotena myös lama mallin osat, jotka on kyllä toimineet moitteetta jo pitkään.

                                              Comment


                                                #24
                                                Melkoinen voimalaitos, kun antaa lähes puolen megawatin tehon :-)
                                                Viimeksi muokannut Ilkka L; 3.1.2009, 00:57.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Terve!

                                                  Kimmon ahtimesta lisätietoa

                                                  http://www.hestec.fi

                                                  Kapasiteettia ahtimessa riittää vielä pitkälle kunhan saadaan loputkin asiat kohdilleen :)
                                                  (Pakopaine on huimat 0,9bar kun ahtopainetta 2,1bar)
                                                  Viimeksi muokannut 8866; 2.1.2009, 16:23. Perustelu: Allekirjoitukset pois.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    yllättävän herkkä laite noin isoksi möykyksi.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kiertokanget on 10v originaalit
                                                      Kanki parat:) Ovatko jotenkin vahvempaa tekoa kuin 20v:n??

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kyllä.

                                                        Ja kun kerran ahtimet eivät olleet samoilla mitoilla niin vertailu ahtopaine/teho on sangen turhaa. Ei ole varmaan kovin yllättävää että isommalla ja vähemmän vastusta aiheuttavalla tulee enemmän voimaa samoilla paineilla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kiertokanget ovat 10v lyhyemmät ja tukevammat.

                                                          Mielestäni on vertailtavaa, koska masterilla ei tehoa saatu enempää kuin 450hv ja holsetilla tuli se mitä tuli.
                                                          Holsetilla ei kuitenkaan menetetty heräämistä vaikka suurempi ja vähemmän pakopainetta tuottava, jolloin mm. moottori kestää enemmän ennakkoa. Myös imuilman lämpö tuli masterissa ongelmaksi koska luulen että masterissa kompressorisiipi meni kartalta ulos ~1.7bar jälkeen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kimmolle.. "moottori on mielestäni mukava ajaa kadulla" Eroaako "rajusti" viritetyn moottorin käytös kaupunkia ajossa mitenkään vakioon nähden. Liikenne valoissa kytkin ylös tyhjäkäynnillä lähteekö/sammuuko? Mites toi laatikko kestää normi käytössä noi tehot?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X