Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 ja 550-650 hv resepti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Tuo 550-650 on aika laaja käsite. Sanoisin että 550 heppaan vain turbot, suuttimet, bensapumppu, bensanpaineensäädin (riippuen suuttimista) ja softa.

    Comment


      #92
      Juu nuo samat osien vaihdot se ässäkin tarvii. Männät kestää, kuten tuolla on todettukin ja vakioveiveillä monet tuossa teholuokassa ajaa. Rs4 Downpipet ei nyt vieläkään ahdista ongelmaksi asti mutta ison rännin perään moni on :)

      Ei siihen koneeseen juurikaan tarvi puuttua, saa toki varmuuttaa lisätä ja kaiken saa tarvittaessa hajalle, varsinkin softalla...

      Comment


        #93
        Putkisto, downpipet ja välijäähyttimet vielä niin ei tarte kikkailla.
        Ja tietty jos pakosarjat vaihtaa niin se teho tulee helpommin ja jouhevammin ulos.

        Sitten vain leikkimään turboilla ja jossain kohdissa kiertokangilla ja männillä niin tehoahan voi nostaa turssien ehdoilla.

        Tietty kytkin ja vauhtipyörähän on jo ennen noita vaihdettuna kuitenkin :)

        Comment


        • #94
          rs6 turbot, tubulaarisarjat, downpipet, putkisto, 630 suuttimet, 044 pumppu, er-välijäähyt, metanoliruutta, vauhtipyörä, kytkin ja deran softa. Noilla mennään jo aika hyvin, joskin aika nopeesti kyllästyy.Mikä sitten riittää?

          Comment


            #95
            Nytkö se Mikko jo kyllästy :) Sie ajelet liikaa sillä "rouvan" kauppakassilla :P

            Comment


            • #96
              Kyllä se transitilla ku töihin päästelee nii siinä on sitä jotain.Onhan se mielessä käyny et jos kuitenki jotku gt jutut laittais mutta ku edelleen on se ongelma ku sit pitäs rouvalle hommata joku toine auto ku ei kai se enää
              käyttö autoks jäis.Mutta täytyy kyllä myöntää että alkaa audinkin mukavuus pikku hiljaa olemaan ton m3 äffäläisen tasoa ku tossa bemaria siirtelin.Alustan äänet alkaa hiljalleen muistuttaa unibaleja.Onneks on tullu sen verran ajalla laitettuu että vaimo ei oo huomannu pahemmin kai.Sitä vaan aattelin että missäköhän se raja kulkee sen laiton suhteen?Aina vaan jotain pientä lisää?
              Viimeksi muokannut Mikko P; 23.1.2010, 00:20.

              Comment


                #97
                Alkuperäinen kirjoittaja Mikko P Näytä viesti
                rs6 turbot, tubulaarisarjat, downpipet, putkisto, 630 suuttimet, 044 pumppu, er-välijäähyt, metanoliruutta, vauhtipyörä, kytkin ja deran softa. Noilla mennään jo aika hyvin, joskin aika nopeesti kyllästyy.Mikä sitten riittää?
                kait noilla nyt jo kuuttasataa jo pääsee.?

                Comment


                  #98
                  Kaikki viriukot kesällä kentälle ajamaan risoilla ja ässillä, saadaan dataa kerätyksi.

                  Comment


                  • #99
                    Kaikki viriukot kesällä kentälle ajamaan risoilla ja ässillä, saadaan dataa kerätyksi.
                    Mä olen mukana kuin peräpukama!:)

                    Comment


                      Miten tuollaiset RS6 turbot heräävät verrattuna K04 ahtimiin?

                      Comment


                        Kuuleman mukaan aika hyvin. Hiukan myöhemmin ellen väärin muistele mutta kunnon pakosarjoilla sitä heräämistä saadaan alemmaksi kuin huonoilla.

                        Ilmansuodattimen vaihtoa / kotelon muutoksiakin kannattaa ja tarttee tehdä vasta 500hv jälkeen, mittauksien mukaan. Imu putki eli se muovinen pitäisi vaihtaa ja orkkis boksiin pohjaa muokkailla sekä laittaa hyvin virtaava paneeli suodatin.
                        Siitä enää parempi onkin kartiosuodatin yhdistettynä koteloituun imupuoleen. Eli tuon X-1 tyylinen.

                        Comment


                          Riippuu softastakin, mutta hyvällä softalla erittäin hyvin. Ei minkäänlaista ongelmaa heräämisen suhteen. Tuntuu jopa heräävän paremmin kuin vakio K03:silla.

                          Comment


                            Joo tuleehan siellä pienillä paineilla jo sen verran enemmän ilmamassaa, että Okkim:n vertaus pitänee paikkaansa.

                            Jossain tuli sellainen vertaus, että siinä kun K03 tai K04 piikkaa pikkuvaihteilla 3300 paikkeilla suurimmat ahdot mitä irtoaa, niin Rs6 piikkaa noin 3800 paikkeilla. Toki työntää pikkupaineilla enemmän ja siten tuntuu myös heräävän yhtä ajoissa. Korjatkaa jos on väärä olettamus ?

                            Comment


                              Ahtopaineita en osaa tässä tapauksessa vertailla, mutta jos puhutaan herkkyydestä tai kiihtyvyydestä, niin samalla kaasunkäytöllä RS6 turboilla auto tuntuu "hyökkäävän" eteenpäin.

                              Comment


                                Mitä itsellä kokemusta, niin perstuntumalla en huomannu juuri lainkaan eroa K04 vs RS6 heräämisessä. Oikeastaan lagi sanan voi unohtaa, sitä ei ole.

                                Alkaa tuntumaan, että onkohan ne GT setitkään (GT28RS) loppupeleissä 'kauheen' lageja ? ei ole tullut sellaista ajettua, niin paha sanoa. Kaikilla forumeilla porukka tuntuu puhuvan viiveistä ja on syntynyt uskomus aiheen ympärille.
                                Me ollaan totuttu liian hyvälle ja siitä on vaikea luopua tehon alttarilla :)

                                Jos rauta- ja softapuoli on kunnossa, niin luulen olevan ihan ok käyttis ajettavia. Kukas se laittaa ja testaa ekana :) ? vai joko jollain on?

                                Sahlman: Meneekö imuputki ruttuun? vai miksihän se pitäisi vaihtaa?
                                Jos ei kotelo/imu parannuksia tee, niin saattaahan se imu olla aikamoinen kyseisen putken kohdilla.

                                Comment


                                  Ainakin Karalan softalla ja kauheilla downpipeilla ym kötöstyksillä GT28RS turbot heräsi todella huonosti, vasta jossain 4500 kierroksen tienoilla.

                                  Comment


                                    Muutamat RS:n omistaja on vat tempaisseet imuputkeen ylimääräisiä ruttuja.
                                    Ja tuommoinen silikoni putki on sileämpi pintainen kuin se orkkis tötterö.

                                    Comment


                                      Olikos noille rs6 bolt-on turboille jokin edullinen ostopaikka?

                                      Comment


                                        www.turboladet.net lupasi vähän alle 2200€ pari kun viimeksi kysyin.

                                        Comment


                                          Tuohan vaikuttaa tosi hyvältä, jos tosiaan tuohon hintaan pulttaa-kiinni rs6 turbot saa. Soitin sinne, mutta ei saanut tuolle heti varmistusta kun oli motorsport mies kuulemma sairaana tänään.

                                          Comment


                                            Ei ne ole "bolt-on", vaan vaatii kompurakoteloiden hitsausta, hukkaporttien kellojen ja DP:n laipan vaihdon. Kannattaa ottaa kaksi apukuskin (muistaakseni, pitäisi tarkistaa kumpi puoli) puoleista turboa, kuskin puoli on vähän hankalampi modata mutta onnistuu sekin.

                                            Comment


                                            • Bolt on rs6 hybridit maksavat suunnilleen tuon 2200 kappale.

                                              Comment


                                              • Ei nyt sentään noin paljoo ainakaan tuolta lätäkön takaa tilattuna. JHM esim myy noita valmiiks muokattuja "bolt-ooneja" n. 2500?/pari riippuen kurssista.. Plus tietysti rahti&tullit, oisko joku 2900? tänne heitettynä..

                                                Comment


                                                  VASTilta saa 3600$ pari, eli tällä kurssilla ~2600 plus alvit ja tullit, JHM:ltä suunnilleen samaan hintaan.

                                                  Itse väsään jigit noista ja voisin ehkä tehdä muillekin muutoksia. Homma on puolivälissä, pakkanen on hieman hidastanut hommia.
                                                  Viimeksi muokannut okkim; 29.1.2010, 10:43. Perustelu: Lisäystä...

                                                  Comment


                                                    JHM esim myy noita valmiiks muokattuja "bolt-ooneja" n. 2500€/pari riippuen kurssista.. Plus tietysti rahti&tullit, oisko joku 2900€ tänne heitettynä..
                                                    Ei ikävä kyllä ihan tuohon hintaan saa. 2500€ + tulli/alv -> 3200€ ilman rahtikuluja...
                                                    Homma on puolivälissä, pakkanen on hieman hidastanut hommia.
                                                    Vai pakkanen ..heh. No kohta kun Okkimilla on jigit niin sitten kimppatilaus turboladerille niin saadaan vieläkin halvemmalla.

                                                    Tialin S605 setistä alkaa myös kohta tulemaan tuloksia mihin kykenevät. Jenkkipojjaat ovat kovasti sitä mieltä että saa antavat enemmän kaakkeja kuin RS6 ahtimet, ovat halvemmat, heräävät hieman myöhemmin vrt RS6.
                                                    Viimeksi muokannut Mikse; 29.1.2010, 10:49. Perustelu: Okkimilla nopeemmat näpit.

                                                    Comment


                                                    • Miten siitä 700€ tulleja tulee? Laskin äsken muuten korin osien 4,5% mukaan, mutta moottorin osissahan on vaan 2,7% tulli. Eli tässä tapauksessa tulis tullia 2500€x0,027=67,5€ + alv 67,5€x0,22=14,85€. Yhteensä tulli+alv=67,5€+14,85€=82,35€. Vai lasketaanko alvi tosta itse tuotteen hinnasta+rahdista?
                                                      Viimeksi muokannut TSami; 29.1.2010, 11:39. Perustelu: Vieläkin oli tulli% väärä..

                                                      Comment


                                                        lasketaanko alvi tosta itse tuotteen hinnasta+rahdista?
                                                        Juuri näin.

                                                        Comment


                                                        • Mä tilasin omat 2008 vuoden loppupuolella JHM:ltä joskin suoraan
                                                          VAST:ilta ne tulevat silti.Silloisen kurssin mukaan nii kyllähän ne turbot+ hardware sarja, tullit ja rahdit sen 3500 euroa kustansivat.

                                                          Comment


                                                          • Ja vielä lisäyksenä:Kannattaa myös huomioida se että Vast tilaa ne ensin itselleen, muokkaus,lähetys takaisin eurooppaan siis Suomeen jossa vielä tullaukset = odottavan aika on pitkä.Sitte vielä downpipe:en lähtökaulusten muutos hitsausta

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Mikko P Näytä viesti
                                                              Ja vielä lisäyksenä:Kannattaa myös huomioida se että Vast tilaa ne ensin itselleen, muokkaus,lähetys takaisin eurooppaan siis Suomeen jossa vielä tullaukset = odottavan aika on pitkä.Sitte vielä downpipe:en lähtökaulusten muutos hitsausta
                                                              Suattaapi olla että tulevat nykyään vähän nopeammin VASTilta

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X