Tuo 550-650 on aika laaja käsite. Sanoisin että 550 heppaan vain turbot, suuttimet, bensapumppu, bensanpaineensäädin (riippuen suuttimista) ja softa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.7 ja 550-650 hv resepti?
Collapse
X
-
Juu nuo samat osien vaihdot se ässäkin tarvii. Männät kestää, kuten tuolla on todettukin ja vakioveiveillä monet tuossa teholuokassa ajaa. Rs4 Downpipet ei nyt vieläkään ahdista ongelmaksi asti mutta ison rännin perään moni on :)
Ei siihen koneeseen juurikaan tarvi puuttua, saa toki varmuuttaa lisätä ja kaiken saa tarvittaessa hajalle, varsinkin softalla...
Comment
-
Putkisto, downpipet ja välijäähyttimet vielä niin ei tarte kikkailla.
Ja tietty jos pakosarjat vaihtaa niin se teho tulee helpommin ja jouhevammin ulos.
Sitten vain leikkimään turboilla ja jossain kohdissa kiertokangilla ja männillä niin tehoahan voi nostaa turssien ehdoilla.
Tietty kytkin ja vauhtipyörähän on jo ennen noita vaihdettuna kuitenkin :)
Comment
-
Kyllä se transitilla ku töihin päästelee nii siinä on sitä jotain.Onhan se mielessä käyny et jos kuitenki jotku gt jutut laittais mutta ku edelleen on se ongelma ku sit pitäs rouvalle hommata joku toine auto ku ei kai se enää
käyttö autoks jäis.Mutta täytyy kyllä myöntää että alkaa audinkin mukavuus pikku hiljaa olemaan ton m3 äffäläisen tasoa ku tossa bemaria siirtelin.Alustan äänet alkaa hiljalleen muistuttaa unibaleja.Onneks on tullu sen verran ajalla laitettuu että vaimo ei oo huomannu pahemmin kai.Sitä vaan aattelin että missäköhän se raja kulkee sen laiton suhteen?Aina vaan jotain pientä lisää?Viimeksi muokannut Mikko P; 23.1.2010, 00:20.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko P Näytä viestirs6 turbot, tubulaarisarjat, downpipet, putkisto, 630 suuttimet, 044 pumppu, er-välijäähyt, metanoliruutta, vauhtipyörä, kytkin ja deran softa. Noilla mennään jo aika hyvin, joskin aika nopeesti kyllästyy.Mikä sitten riittää?
Comment
-
Kuuleman mukaan aika hyvin. Hiukan myöhemmin ellen väärin muistele mutta kunnon pakosarjoilla sitä heräämistä saadaan alemmaksi kuin huonoilla.
Ilmansuodattimen vaihtoa / kotelon muutoksiakin kannattaa ja tarttee tehdä vasta 500hv jälkeen, mittauksien mukaan. Imu putki eli se muovinen pitäisi vaihtaa ja orkkis boksiin pohjaa muokkailla sekä laittaa hyvin virtaava paneeli suodatin.
Siitä enää parempi onkin kartiosuodatin yhdistettynä koteloituun imupuoleen. Eli tuon X-1 tyylinen.
Comment
-
Joo tuleehan siellä pienillä paineilla jo sen verran enemmän ilmamassaa, että Okkim:n vertaus pitänee paikkaansa.
Jossain tuli sellainen vertaus, että siinä kun K03 tai K04 piikkaa pikkuvaihteilla 3300 paikkeilla suurimmat ahdot mitä irtoaa, niin Rs6 piikkaa noin 3800 paikkeilla. Toki työntää pikkupaineilla enemmän ja siten tuntuu myös heräävän yhtä ajoissa. Korjatkaa jos on väärä olettamus ?
Comment
-
Mitä itsellä kokemusta, niin perstuntumalla en huomannu juuri lainkaan eroa K04 vs RS6 heräämisessä. Oikeastaan lagi sanan voi unohtaa, sitä ei ole.
Alkaa tuntumaan, että onkohan ne GT setitkään (GT28RS) loppupeleissä 'kauheen' lageja ? ei ole tullut sellaista ajettua, niin paha sanoa. Kaikilla forumeilla porukka tuntuu puhuvan viiveistä ja on syntynyt uskomus aiheen ympärille.
Me ollaan totuttu liian hyvälle ja siitä on vaikea luopua tehon alttarilla :)
Jos rauta- ja softapuoli on kunnossa, niin luulen olevan ihan ok käyttis ajettavia. Kukas se laittaa ja testaa ekana :) ? vai joko jollain on?
Sahlman: Meneekö imuputki ruttuun? vai miksihän se pitäisi vaihtaa?
Jos ei kotelo/imu parannuksia tee, niin saattaahan se imu olla aikamoinen kyseisen putken kohdilla.
Comment
-
-
Ei ne ole "bolt-on", vaan vaatii kompurakoteloiden hitsausta, hukkaporttien kellojen ja DP:n laipan vaihdon. Kannattaa ottaa kaksi apukuskin (muistaakseni, pitäisi tarkistaa kumpi puoli) puoleista turboa, kuskin puoli on vähän hankalampi modata mutta onnistuu sekin.
Comment
-
-
Comment
-
JHM esim myy noita valmiiks muokattuja "bolt-ooneja" n. 2500€/pari riippuen kurssista.. Plus tietysti rahti&tullit, oisko joku 2900€ tänne heitettynä..
Homma on puolivälissä, pakkanen on hieman hidastanut hommia.
Tialin S605 setistä alkaa myös kohta tulemaan tuloksia mihin kykenevät. Jenkkipojjaat ovat kovasti sitä mieltä että saa antavat enemmän kaakkeja kuin RS6 ahtimet, ovat halvemmat, heräävät hieman myöhemmin vrt RS6.
Comment
-
Miten siitä 700€ tulleja tulee? Laskin äsken muuten korin osien 4,5% mukaan, mutta moottorin osissahan on vaan 2,7% tulli. Eli tässä tapauksessa tulis tullia 2500€x0,027=67,5€ + alv 67,5€x0,22=14,85€. Yhteensä tulli+alv=67,5€+14,85€=82,35€. Vai lasketaanko alvi tosta itse tuotteen hinnasta+rahdista?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko P Näytä viestiJa vielä lisäyksenä:Kannattaa myös huomioida se että Vast tilaa ne ensin itselleen, muokkaus,lähetys takaisin eurooppaan siis Suomeen jossa vielä tullaukset = odottavan aika on pitkä.Sitte vielä downpipe:en lähtökaulusten muutos hitsausta
Comment
Comment