Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 ja 550-650 hv resepti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
    Toisaalta niillä dynolapuilla loppupeleissä päästään sinne 300km/h tai ainakin sinne asti mihin välitykset riittävät. Näistä rautamalmihökötyksistä on turha yrittää rakentaa mitään varttiraaseria Millään tehoilla.
    noh noh. kai sitä kuitenkin RS nelosella alle kahentoista aikoja pääsee..

    Comment


      #32
      No kenelle se nyt riittäisi? Ei ainakaan sinulle ;)

      Comment


        #33
        2.7T Twin Turbo Eliminator GT25R - 550HP
        2.7T Twin Turbo Eliminator GT28RS - 700HP

        aptuning tarjoaa lisää vaihtoehtoja GT sarjalaisista bolt-on ratkaisuna eikä ole hinnalla pilattu...

        Comment


          #34
          Eikös noista isommista GT28 puhaltimista ole aika heikkoja kokemuksia? Herää joskus 4000 jälkeen?

          Comment


            #35
            Kyllä, mutta siinä tapauksessa oli aika moni asia pielessä. Veikkaisin että kunnon palikoilla ja ohjelmalla voisi toimia paljon parempi.

            Comment


              #36
              Tuossa tyypillinen AZ p*sk*njauhantaketju. Onkohan kohdassa #24 mitään/ketään "tuttua"?

              Mikä näissä autoissa on sellainen karkea korjauskerroin bhp->whp tehoille? Tuossa taas puhutaan sellaisesta pyörätehoista että huhhuh!

              Comment


                #37
                Nyt näitä GT "eliminaattoreita" tupsahtelee kuin sieniä sateella. Nyt olis GT2560R versiosta omansa.

                Comment


                  #38
                  Tuo on melkein sama setti kuin mitä tuo AP tuning firma myy. Menee vähiin nämä "ATP, APR, APT,ABT" ym lyhenteet, ja pää sekaisin...
                  Viimeksi muokannut okkim; 9.4.2009, 15:32. Perustelu: lausetta hieman viilattu ;)

                  Comment


                    #39
                    Tuo on sama setti kuin mitä tuo AP tuning firma myy
                    APtuningin GT25R on GT2554r ahtimilla kun tuo uusi on GT2560r ahtimilla. APTuningin vaihtoehdot, jotka on siis myös ATP:n tekemät mutta toi 2560r on tuorein vaihtoehto.

                    Comment


                      #40
                      Tuo GT2560R tunnettaneen myös nimellä GT28R. Lienee sekä kuulalaakeri että vesijäähdytetty turbo. 1.8T viritysketjussa on juttua tuosta, mutta harmittavasti vieläkään ei ole penkkinumeroita. Houkutteleva ahdistin 1.8T:hen, mutta miksei myös BT:hen sillä siinähän on vain kolme pyttyä/ahdistin.
                      Viimeksi muokannut haraldh; 9.4.2009, 22:52.

                      Comment


                        #41
                        Tuollaset odottelis asennusta jollain...
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Minulla on mennyt ohi se millä tavoin Garretit on esim RS6 turboja paremmat?
                          Jos n. 550 heppaa hakee niin siihen riittää jo hybriditkin jotka ovat melko paljon helpommat sovittaa paikoilleen kuin Garretit.

                          600 heppaan riittänee kutosen ahtimet melko hyvin. Siinä taitaa muutenkin mennä jonkinnäköinen raja vakio risan sisuskaluilla.

                          Comment


                            #43
                            Nuo eliminator kitithän on bolt-on b5 ympäristöön (no okeiokei, letkuissa tarttee adaptereita ainaki. Kyllä väittäisin tuollaisen kuugellager puhaltimen olevan nopeampi reagoimaan kaasuun ;)

                            Itselläni taasen vakiopaikalle ei ole mahdollista asentaa jolloin on "ihan sama" mitä sinne joutuu sovittamaan ;)

                            Comment


                              #44
                              Minulla on mennyt ohi se millä tavoin Garretit on esim RS6 turboja paremmat?
                              Jos n. 550 heppaa hakee niin siihen riittää jo hybriditkin jotka ovat melko paljon helpommat sovittaa paikoilleen kuin Garretit.

                              600 heppaan riittänee kutosen ahtimet melko hyvin. Siinä taitaa muutenkin mennä jonkinnäköinen raja vakio risan sisuskaluilla.
                              Tässä on ollut kyse lähinnä S4:n virittämisessä eikä niinkään RS4:n, jolla ei tehon lisäyksen kannalta katsottuna ole "mitään yhteistä" S4 moottorin kanssa.

                              Nuo GT sarjan "eliminaattorit" ovat bolt-on tavaraa vakio pakosarjoihin eikä ne rs6 ahtimetkaan alkuperäismuodossaan käy suoraan. Jenkkilästä löytyy paljon hehkutusta miksi GT:t ovat rs6 ahtimia paremmat mutta olen edelleen sitä mieltä, että rapakon takana pätee eri fysiikan lait kuin täällä euroopassa eli kannattaa ottaa varauksella kaikki mitä sieltä lukee.

                              Tuolla kun näyttävät ottavan vakio S4 lohkosta 500whp noilla garreteilla, eli vakio imusarjat, kannet, nokat, pakosarjat! Eikä kuulemma tarvi edes kankia ;)

                              Comment


                              • #45
                                Ja toinen mikä on jäänyt mieleen mitä brittiprot ovat maininneet, että jos haluaa luotettavasti +550hp niin helpompi ja halvempi aloittaa RS4 koneella. Toki nuo ovat vain muutamien ihmisten mielipiteitä eikä kiveen kirjoitettuja.
                                ymmärrän toki että risan kone on viritysmielessä erilainen kuin ässän mutta joutuu risassakin vaihtamaan melko paljon jotta pääsee edes lähelle 600 heppaa.
                                suuttimet (630cc)
                                bensapumppu (044)
                                coolerit (FMIC / hyvät SMIC)
                                pakosarjat
                                downpipet (3")
                                putkisto (3" ahdistaa jo)

                                Ässään sitten näiden lisäksi jotain.

                                Ja luonnollisesti ahtimet joista en usko että löytyy yhtenevää mielipidettä missään. Toki kuulalakeroidut ovat nopeita heräämään ja taatusti hyvät mutta euroopasta löytyy kyllä melko hyviä kutosen ahtimiin perustuvia setuppeja yhtä lailla.

                                Jos omastani (kunhan saan sen valmiiksi) loppuu teho niin tulen valitsemaan kutosen ahtimet.

                                Sitäpaitsi hybridit menevät alkuperäisten tilalle ilman mitään kikkailuja ja heräävät samoihin aikoihin kuin orkkikset. Toki joutuu tyytymään johonkin 550 heppaan ;)

                                Comment


                                  #46
                                  Ainakin tuohon Aptuningin sarjaan itse olin tyytyväinen. Heräs alhaalta ja jakso loppuun asti, tosin ei montaa km tullu ajettua.
                                  Eipä voisi enää ympäripyöreämpää vastausta antaa...

                                  Missä autossa/moottorissa ollut ja mikä aptuningin setti,? Melko nopea kaveri olet kun "olit" tyytyväinen kun ahtimet on julkaistu vasta pari viikkoa sitten, siis "bolt-on" settinä ;D
                                  Kerropa vähän lisää... Milloin heräsi (rpm) ja mitä tehoja sait ulos ja mitä muita modeja?

                                  Comment


                                    #47
                                    Tässä vähän laskelmia tuota 650 rajaa silmällä pitäen. Näyttäisi gt28rs osuvan aika kohdalleen noin 1.5 bar paineilla.

                                    Painakaa Refresh maps

                                    Edit: tuossa olikin parametrit ihan sekaisin eli ei se 2860 toimi sittenkään... Tässä tulos
                                    Viimeksi muokannut vayne; 20.9.2009, 22:54.

                                    Comment


                                      #48
                                      Tuli testattua yhtä autoa jossa oli nuo turbot, en voi suositella. Harisen dynolla mitattu 590 hv ilman katteja. Heräsi vasta jossain 4500 kierroksen tuntumassa.

                                      Mutta vikaa oli varmasti ainakin aivan paskoissa downpipeissa ja luultavasti myös softassa.
                                      Viimeksi muokannut okkim; 20.9.2009, 20:45. Perustelu: Lisätty linkki

                                      Comment


                                        #49
                                        Kyseisen auton softantekotavan ja olosuhteiden perusteella juurikin siinä :)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Hienot oli Downpipet : ) Miten hyvin oli saatu taivutettua..

                                          Comment


                                          • #51
                                            Noi Mikon postaamat dp:t on kyllä KARUA katseltavaa.. =(

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mistä, ja kenen auto kyseessä? Eli missäpäin tehty noin karua jälkeä? Siinä oli virtaukset kohillaan nuilla kulmilla. :(

                                              Ei muutenkaan oikein vakuuttaneet tuon auton kokemat aiemmat korjaukset.

                                              Comment


                                                #53
                                                Sanotaan sen verran että yksi kuuluisa paja se on. Hämmästyisitte jos tietäisitte.
                                                Viimeksi muokannut okkim; 23.9.2009, 20:49. Perustelu: Lisäystä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tuo putkikulma oikein "imaisee" pakokaasut pois. Aikamoiset turbulenssit ja ahdistus varmaankin koneessa sekä kuskilla. Aivan hirveä työnjälki! Huonoimmasta paskaraudasta väännetty, koska ruoste jo kukkii noin kuumalla alueella.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ei ne pakokaasut enää turbon jälkeen tiedä eikä välitä, että minkälaisessa putkessa matkaa jatkaa kun on jo niin pää pyörällä ;). Aikamoiset alapiiput kyllä, liekö teetetty jollain isompien putkistojen kanssa harrastaneella kun on oikeen lohkokäyrä tuo ensimmäinen taitos;)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tuo db on vähän saman näköinen kun btcf:n foorumilla joskus bongatussa E30 tuning turbossa, jossa oli hieno 90 asteen kulma ilman mitään käyristystä, ja hitsi sauma oli melko siistiä työtä.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Niin tuon DP:n on tehnyt semmoinen paja että jäljen ei pitäs olla tuommoista kyllä :D
                                                        Mut ei kannata ilmeisesti pellin alle aina katsella :)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Eikös nuo ole valurautaa eli hitsaus ei ole enää kovin helppoa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Onko tuo paja nyt niin nimekäs, että ette kehtaa mustata nimeä täällä?:)

                                                            edit: taidan kyllä arvata itsekkin:)
                                                            Viimeksi muokannut VilleP; 24.9.2009, 13:19.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              On :) Ja nuo on ihan peltiä eikä mitään valurautaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X