Alkuperäinen kirjoittaja Mikse
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.7 ja 550-650 hv resepti?
Collapse
X
-
2.7T Twin Turbo Eliminator GT25R - 550HP
2.7T Twin Turbo Eliminator GT28RS - 700HP
aptuning tarjoaa lisää vaihtoehtoja GT sarjalaisista bolt-on ratkaisuna eikä ole hinnalla pilattu...
Comment
-
Tuo on sama setti kuin mitä tuo AP tuning firma myy
Comment
-
Tuo GT2560R tunnettaneen myös nimellä GT28R. Lienee sekä kuulalaakeri että vesijäähdytetty turbo. 1.8T viritysketjussa on juttua tuosta, mutta harmittavasti vieläkään ei ole penkkinumeroita. Houkutteleva ahdistin 1.8T:hen, mutta miksei myös BT:hen sillä siinähän on vain kolme pyttyä/ahdistin.Viimeksi muokannut haraldh; 9.4.2009, 22:52.
Comment
-
Minulla on mennyt ohi se millä tavoin Garretit on esim RS6 turboja paremmat?
Jos n. 550 heppaa hakee niin siihen riittää jo hybriditkin jotka ovat melko paljon helpommat sovittaa paikoilleen kuin Garretit.
600 heppaan riittänee kutosen ahtimet melko hyvin. Siinä taitaa muutenkin mennä jonkinnäköinen raja vakio risan sisuskaluilla.
Comment
-
Nuo eliminator kitithän on bolt-on b5 ympäristöön (no okeiokei, letkuissa tarttee adaptereita ainaki. Kyllä väittäisin tuollaisen kuugellager puhaltimen olevan nopeampi reagoimaan kaasuun ;)
Itselläni taasen vakiopaikalle ei ole mahdollista asentaa jolloin on "ihan sama" mitä sinne joutuu sovittamaan ;)
Comment
-
Minulla on mennyt ohi se millä tavoin Garretit on esim RS6 turboja paremmat?
Jos n. 550 heppaa hakee niin siihen riittää jo hybriditkin jotka ovat melko paljon helpommat sovittaa paikoilleen kuin Garretit.
600 heppaan riittänee kutosen ahtimet melko hyvin. Siinä taitaa muutenkin mennä jonkinnäköinen raja vakio risan sisuskaluilla.
Nuo GT sarjan "eliminaattorit" ovat bolt-on tavaraa vakio pakosarjoihin eikä ne rs6 ahtimetkaan alkuperäismuodossaan käy suoraan. Jenkkilästä löytyy paljon hehkutusta miksi GT:t ovat rs6 ahtimia paremmat mutta olen edelleen sitä mieltä, että rapakon takana pätee eri fysiikan lait kuin täällä euroopassa eli kannattaa ottaa varauksella kaikki mitä sieltä lukee.
Tuolla kun näyttävät ottavan vakio S4 lohkosta 500whp noilla garreteilla, eli vakio imusarjat, kannet, nokat, pakosarjat! Eikä kuulemma tarvi edes kankia ;)
Comment
-
Ja toinen mikä on jäänyt mieleen mitä brittiprot ovat maininneet, että jos haluaa luotettavasti +550hp niin helpompi ja halvempi aloittaa RS4 koneella. Toki nuo ovat vain muutamien ihmisten mielipiteitä eikä kiveen kirjoitettuja.
suuttimet (630cc)
bensapumppu (044)
coolerit (FMIC / hyvät SMIC)
pakosarjat
downpipet (3")
putkisto (3" ahdistaa jo)
Ässään sitten näiden lisäksi jotain.
Ja luonnollisesti ahtimet joista en usko että löytyy yhtenevää mielipidettä missään. Toki kuulalakeroidut ovat nopeita heräämään ja taatusti hyvät mutta euroopasta löytyy kyllä melko hyviä kutosen ahtimiin perustuvia setuppeja yhtä lailla.
Jos omastani (kunhan saan sen valmiiksi) loppuu teho niin tulen valitsemaan kutosen ahtimet.
Sitäpaitsi hybridit menevät alkuperäisten tilalle ilman mitään kikkailuja ja heräävät samoihin aikoihin kuin orkkikset. Toki joutuu tyytymään johonkin 550 heppaan ;)
Comment
-
Ainakin tuohon Aptuningin sarjaan itse olin tyytyväinen. Heräs alhaalta ja jakso loppuun asti, tosin ei montaa km tullu ajettua.
Missä autossa/moottorissa ollut ja mikä aptuningin setti,? Melko nopea kaveri olet kun "olit" tyytyväinen kun ahtimet on julkaistu vasta pari viikkoa sitten, siis "bolt-on" settinä ;D
Kerropa vähän lisää... Milloin heräsi (rpm) ja mitä tehoja sait ulos ja mitä muita modeja?
Comment
-
Tässä vähän laskelmia tuota 650 rajaa silmällä pitäen. Näyttäisi gt28rs osuvan aika kohdalleen noin 1.5 bar paineilla.
Painakaa Refresh maps
Edit: tuossa olikin parametrit ihan sekaisin eli ei se 2860 toimi sittenkään... Tässä tulosViimeksi muokannut vayne; 20.9.2009, 22:54.
Comment
-
Tuli testattua yhtä autoa jossa oli nuo turbot, en voi suositella. Harisen dynolla mitattu 590 hv ilman katteja. Heräsi vasta jossain 4500 kierroksen tuntumassa.
Mutta vikaa oli varmasti ainakin aivan paskoissa downpipeissa ja luultavasti myös softassa.
Comment
Comment