Se on tämä ympäristötietoisuus, että ne imetään koneeseen kiertoon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tehot hukassa, 2.7 bit
Collapse
X
-
Voiskohan joku suomentaa vähän näitä vikakoodeja.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 05611
Work Shop Code: WSC 11400
4 Faults Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
17968 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)
P1560 - 35-10 - - - Intermittent
17866 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Short to Ground
P1458 - 35-10 - - - Intermittent
17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Short to Ground
P1454 - 35-10 - - - Intermittent
Comment
-
Voihan sekin tietysti olla mahdollista.Nyt ei auto toimi kyl oikeen yhtään nykii todella paljon täyskaasulla kiihdyttäessä,mut sitten kun pääsee yli 4000rpm niin vetää normaalisti..Uusi N75 löytyy ja pitäs asennella kiinni kun kerkeää.Siitäkin tuli vikakoodi joskus keväällä kun eka kerran katottiin ne ja nyt ei ollu sit taas outoa?...
Comment
-
Mullakin oli n75 koodi muistissa kun ekan kerran nollailin, eipä ole sen jälkeen näkynyt.
Ittelläni on myös tuota nykimis vikaa täysillä kiihdyttäessä 4. vaihteella 3000-4000rpm välillä, ei tosin paljoa nyi mutta niin että häiritsee. Ajattelin vaihtaa tulpat ja katsoa mitä se siitä tykkää.
Comment
-
Lainataas vähän tästä topicista. Tuoreena hankintana siis A6 2.7t manuaali -01 ja vakiohan piti olla. Olisin halunnut itse ohjelmoida =) Logittelin eilen ja suurehkot nakumyöhästykset hämmästyttävät. Onko ohjelmille normaalia, että +12 asteisena loppukesän iltana ennakoita myöhästellään parhaimmillaan 8 astetta? Logissa valitettavasti vain 4 sylinteriä. Ensi 2-3 vaihde, sitten vähän kutosella ja viiminen pisin veto nelosella.
log.pdf
Comment
-
Ennakoista mitään tiedä, mutta sulla siis ahtaa sen 1.2bar piikissä? Onko tietoa, kenen lastu kyseessä?
Eikös näissä bivehkeissä ole yleisesti käytetty 1.2-1.4bar paineita lastutetuissa vehkeissä?
Omani lastutin Karalalla, ja toive oli, että ei sellaista "kaikki heti irti" ohjelmaa, koska autolla ajettu kuitenkin se 200tkm ennen lastutusta.
Mulla on ahdot 1.04bar, mitä vagcom siis näyttää. Ero kuitenkin vakioon huomattava.
Mistä päin Jarkko autosi ostit?
Comment
-
Ohjelmasta ei mitään tietoa, mutta auto on asunut pari vuotta Jyväskylässä. Karalaa sopii siis veikata. Nyt auto löytyi Hinnerjoelta.
Ahtopainepyynti on tosiaan hieman maltillinen ja toteutunut vielä maltillisempi.
Comment
-
Päivityksenä omaan tilanteeseeni. En ole enää jaksanut vikaa etsiä, pitää katsella joskus myöhemmin jos jaksaa taas aloittaa tuon korjaamorumban. Tällä hetkellä taitaa olla orggis-softaan vaihto ainoa mitä on tehtävissä.
Mutta... Tuo tyhjäkäynnin (tai itse asiassa ei ihan tyhjäkäynnin vaan niiden kierrosten jotka on silloin kun on D pesässä ja seisoo jarrulla) hörpötys vaivasi tasaisesti koko kesän. Sitä ei siis ollut koskaan aiemmin, tuli vasta pässien vaihdon jälkeen. Huomasin että se loppuu useimmiten (9 kertaa 10:stä) kun sammuttaa ilmastoinnin! Mistähän tuo voisi johtua?
Yleisenä huomiona olen huomannut että tosi iso ero on sillä minkälainen ilma on ulkona ja miten moottori toimii. En ole koskaan millään autolla huomannut sitä näin selkeästi. Kesäkuumalla oli kuin ajaisi 1.4 Corollalla, ja nyt kun ilmat on varsinkin aamuisin viileämpiä, niin tulee monta kertaa mieleen että onko tässä edes mitään vikaa... Eli tuntuu toimivan suht normaalisti (jos nyt enää edes muistan mitä on normaali, kun siitä on jo toista vuotta kun auto toimi normaalisti :)
Sitten sellainenkin huomio että 3/4-kaasulla tuntuu kiihtyvän paremmin, kun taas täyskaasulla (kickdown) auto tuntuu ikäänkuin tukehtuvan. Pitää jossain vaiheessa testailla vielä ahtoja noiden kahden kiihdytystavan välillä, jos siitä löytyisi joku viisastenkivi.
Comment
-
Itsellä on myös jonkin aikaa esiintynyt tuota "hörpötystä" eli kierrokset soutaa jonkin aikaa 500-750 rpm. Ilmiö esiintyy puolilämpimänä vain tai oikeastaan luulen, että kone voi olla vaikka max. lämpönen, mutta putkisto on jäähtynyt edellisestä ajosta. Silloin kun lähtee parkista, niin jää humppaamaan helposti ensi metreillä, kun joutuu parkkipaikalla peruuttelemaan ja tulee kaasun nostoja.
Jaa, nyt muistui, että sain tuon myös esiin kuumalla koneella/putkistolla ainoastaan parkissa idlellä ja painamalla kytkimen hetkeksi pohjaan => kierrokset laskevat hieman (tämä on varmaan sama, kun Ismo ottaa ilmastointia ON/OFF) ja tämän jälkeen kytkin ylös => humppaa 2-4 kertaa tuota 500-750 rpm. Miksi tuo kytkimen painaminen vaikuttaa kierroksiin (aivan aavistus, mutta huomaa)? Niin ja lambdat on uudet, kuin myös lämpötila-anturi. Ja painetesti (1 bar) ei sano mitään.
Itsellä on käyny mielessä, jos olisi pakopuolella vuoto ennen lambdaa, ja se aiheuttaisi tuo humpan, koska tosiaan pahempi kylmällä putkella, mutta lämpimällä koneella (ei rikastusta). Täysin kylmällä koneella on pieni "pörinä" joka loppuu oikeestaan samaa tahtia rikastuksen loppumisen/vähenemisen kanssa. Onko se vuoto vai kuuluuko rosterin läpi kylmän koneen äänet paremmin läpi. Ajatuksena on repiä turbojen lämpösuojat pois ja katsella tuota kylmäkäynnistystä tarkemmin. Lähteekö täyskokoset lämpösuojat sieltä välistä pois ilman peltisaksia?
Olen myös huomannut (oikeastaan aina), että 3/4 kaasu riittää ripeään etenemiseen ja täys poljento lattiaan asti vain muuttaa hieman nuottia, mutta ei muuta menoja. Kaasuläppää on sopeutettu kyllä.
Comment
-
Kytkimen ei kyllä pitäisi tehdä mitään vaikutusta koneen käyntiin. ECU saa kyllä tiedon että kytkin on pohjassa, mutta mitä se mahtaa siitä tuumata...?
Lämpösuojat ei lähde ehjänä pois ilman DP:n irroitusta.
Taitaa lastu tehdä tuon että 3/4 kaasulla kulkee jo reippaasti.
Comment
-
Joo, en kyllä itsekään keksi miksi se vaikuttaa käyntiin, mutta niin vaan tekee. Liikahtaako kone-laatikko yhdistelmä hieman polkastessa ja vaikuttaa? Keksikää vaihtoehtoja :)
Huomasin myös, että ilmastoinnin päällä/pois käyttäminen vaikuttaa kierroksiin, mikä ei ole niin kummaa, koska kuormittaa konetta. Onko se normaalia tässä yhteydessä, että lambda voltit pysyy stabiilina ~0,8V, kun ilmastointi on pois päältä (=ei kuormaa), mutta päällä olessa (=pieni kuorma) lambda seilaa 0 - 0,875V?
Ei tuo 3/4 meno itseä ainakaan haittaa, eipähän tartte jumpata niin paljon.
Comment
-
Auto ollu minulla yli vuoden. Nyt toimii.
Minun aikana vaihdettu pakokaasulämpöanturi,ahtopaineanturi,katit,ilmamas samittari,ilmanpuhdistin, sytytyksenvahvistimia 4kpl,kaikki puolat,jakohihna,vesipumppu,syyläri.
Comment
-
Eli kävin tankilla ja otin v-poweria tankillisen (liittyyköhän asiaan?) ja seuraava kiihdytys niin auto ei liikahtanu juuri mihinkään. Sen jälkeen vaihtelevasti lähtee vetämään. Välillä pätkien ja välillä ei mene sitten mihinkään. Lukasin vikakoodit eilen ja ei antanu muuta kun pakokaasun lämpötila anturista kaks koodia. Auto myös jostakin välistä ruikauttaa öljyä kun käryää aina välillä kabiiniin. Auto on kyllä ihan ajokunnossa kun ajaa nätisti, mutta ei yhtään vetoja tallella.
E: lisätään vielä tuo vanha vika jos olisi yhteyksissä mitenkään. Eli kytkimen pää- ja työsylinteri rempan jälkeen kierrokset nousee vielä noin 500rpm vaihdetta vaihtaessa,
jonka jälkeen laskee leijjaillen alas. Tällä hetkellä vika tuntuu korostuvan.Viimeksi muokannut HallaMaster; 20.9.2019, 09:07. Perustelu: S4, tehottomuus, pätkiminen, kierrokset
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viestiLukasin vikakoodit eilen ja ei antanu muuta kun pakokaasun lämpötila anturista kaks koodia..
Comment
Comment