Mäntämallin bypasseilla on sit taipumusta vähä jumitella näissä biturboissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 viri viri tööt tööt
Collapse
X
-
Mitkä bypassit tällaiseen biturboon sitten kannattais laittaa, vai onko mitään hyötyä vaihtaa noita vakioita toisiin yleensäkään. Mulla on ABT:n ohjelma ja meinasin laittaa forgen mäntämalliset, kun mulla oli joskus lastutettu 1.8t Passatti ja siinä turboviive väheni aika hyvin forgen bypassilla.
Comment
-
Noita TT:n 710N-loppuisia by-passeja ne on tainnu laitella. ~40€ / kpl marmorilla.
Itselläni on forgen mäntämalliset, joku aika sitten tuli putsattua ja rasvattua just ton jumimisen estämiseksi. Toinen oli kyllä melko paskanen, en ihmettele jos ei mäntä aina luista.
Comment
-
Tänään kokeilin, että kummastakin bypassista tulee pikkuletkusta imemällä ilma läpi, että ovat ilmeisesti rikki vai?
Veljeltä varmaan saisin yhden Forgen bypassin, niin ei tarvis ostaa kuin yksi, eikä olis murhetta kalvojen hajomisista sen jälkeen, vai eikö nuo mäntämallit toimi kunnolla vaikka niitä putsailis sillointällöin?
Ei kai sillä muuten mitään merkitystä jos toinen bypassi on vähän käytetty ja toinen uusi, kun ei nuo mäntämallit varmaan paljon kulu?
Comment
-
-
Siis. Takavuosina möin kottikärreittäin alumiinibypasseja. Kunnes heräsin, ja tajusin, että originaali pesee toiminnallisesti mäntämallin liput liehuen.
Mäntämalli on hidas, ja mitä kovempi pakkanen sitä hitaampi se on. Lisäksi ihmiset unohtavat noiden huollon, tai käyttävät väärää rasvaa, jolloin ne alkavat jumitella. Pakkasella ne jäätyvät jumiin, ja aiheuttavat jos jotakin ongelmaa.
Biturboissa jumittelutaipumus on entistä kovempaa, koska ovat kuumassa paikassa heti syylärin takana, katteiden alla. Puhumattakaan V8 biturbosta.
Luulis oikeasti, että jos mäntämalli olisi plussat ja miinukset yhdistäen jotenkin parempi, kuin kalvomalli, että niiden kohta 20 vuoden aikana, kun Audikin on noita boschin kalvoventtiileitä turbovekottimiin laittanut, olisi jotakin oppinut, ja siirtynyt jo forgen venttiilien käyttöön.
Comment
-
Josku viisi vuotta sitten kun mulla oli 1.8t passatti, niin silloin nimenomaan Forge mainosti, että mäntämalli toimii nopeammin kuin alkup. kalvomalli. Itsekin silloin sellaisen laitoin, kun kaikki niitä asentelivat. Mun mielestä kyllä silloin turboviive aikalailla vaihteen vaihdossa väheni forgen myötä. Ehkä sitten en vaan silloin osannut bypassin kuntoa tarkastaa ja vaan luulin alkuperäisen olleen kunnossa, jos kerran se on todettu että mäntämallista ei ole mitään hyötyä. Siitä asti olen kuitenkin kuvitellut, että tuo mäntämalli on ehdoton hankinta ja menasin tähän biturboonkin ne laittaa, mutta nyt on sitten 710N:t tilauksessa. Nuo 710N bypassit ilmeisesti sitten kestävät lastutetussa biturbossa, ettei tarvitse vähän väliä olla tarkistamassa onko kalvo ehjä.
Comment
-
APR R1 pässi...
Noista pässeistä sen verran että kun itselleni vaihdoin kuulalaakeri ahtimen ni sai höllätä tuon mäntämallisen bybassin säätöä melkein löysimmälle ja ns. rasvailua saa suorittaa yhtenään. Tuntui tuo ahtimen huokailu vain korostuvan kuulalaakeri ahtimen myötä--->herkempi ahdin pyörimään.
Itelläni ei ole kuin 1.8t Aeb kone mutta tuntuisi olevan samoja oireita tuon pässin jäätymisen kanssa.
Jyrki Repon kauttahan taisi saada noita APR R1 kalvotoimisia pässeja ja olen niistä tähän mennessä kuullut vain positiivista palautetta joten olen ajatellut kyseisen tilaamista itsellenikin..joo on hinnakkaampi mutta pitäs olla oikeesti toimiva ratkaisu kyseisiin ongelmiin...ehdotuksena muillekkin joilla ollut ongelmia tällä saralla.
Ja ne joilla tällänen APR R1 pässi on niin kertokaa kokemuksia...??
Comment
-
Sen verran noista on kokemusta, että kun tuollaisen asentaa, voi asian unohtaa.
Yleensä en kuule asiakkailta venttiiliaiheesta sen jälkeen, kun tuollaisen olen matkahuoltoon viskannut. Oletan, että ilmiö tukee omaa kokemustani.
Comment
-
Laitetaan tähän puoliturha kommentti omista kokemuksista. Forget 2.7biturbossa -> huollettava 1000-5000km välein tai jumissa. Tommys billettit 4.2Bt:ssä -> jäykimmällä jousella toimivat jokseenkin, mutta jumitusta, huonoa avautumista jne.
Jälkimmäisessä on toiminut 710N ilman mitään ongelmia 1.2bar maks ahdoilla.
Comment
-
Jatketaan kommenteilla eli itsellä Forget pysyneet kunnossa koko omistamisen ajan ja nyt ajetun 100 tkm kynnyksellä ja tämän aiheen takia tarkastin ne. Täysin puhtaat ja toimivat olivat.
Täytyy nyt kuitenkin tarkistella vaikka huoltojen aikaan, kun tieto lisäsi nyt tuskaa :)
Comment
-
Asentelin autooni vakiosuodatinkotelon ja vakio suodattimen, kun autossa oli aem:n vapaavirtaus suodatin, ajattelin että järkevämpi noin mutta ahdot tippuivat 1,5-1,0 voiko tuo olla mahdollinen vai olisiko jossain ahtovuoto mikä tuon voisi aiheuttaa?
ennen pysyi koko kiihdytyksen 1,4-1,6 ja nyt 1,0-1,1
Comment
-
Vag-com vikakoodit
tumma on ns. pysyvä muut harvemmin tulevia vika koodeja..
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 05711
Work Shop Code: WSC 06315
4 Faults Found:
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
P1139 - 35-10 - - - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Ahdot nousee isolla vaihteella 1,5 ja tippuu välittömästi 1,0-1,1 välillä pysyy hetken 1,3 mut tosi harvoin..
Comment
Comment