Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 viri viri tööt tööt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mietin tota tummempaa vika koodia viittaako se N75?
    antaa vikakoodin heti kun menee paineen puolelle yli 0,7

    Comment


    • #62
      Kyllä tossa kaikki ahtovuodon oireet täyttyy... eli painetestiä tekemään.

      Comment


      • #63
        Mutta toisaalta jos on liikaa ahtopainetta, niin ei siellä pitäisi vuotoa olla? Ennemmin jumittava N75, tai vuotava hukkaportin letku tms.

        Comment


        • #64
          Voiko olla kauhean iso vuoto kun ahdot kipuaa 1.5 ja tippuu samantien 1.0-1.1 välillä 1.3 missä pysyy eikä enään tipu siitä pieni vuoto tietysti voi olla..
          täytyy tehä painetesti riittääkö se että ilmamassa mittari irti tilalle ns. painetesteri millä saa ylipaineen moottoriin?

          Comment


          • #65
            Tuo ahtojen "piikittäminen" voi olla ihan softastakin johtuva, mutta aika korkealle se niitä aluksi nostaa.

            Kyllä siihen riittää tulppa josta voi syöttää painetta. Huohotinputki pitää irroittaa Y-putkesta ja tukkia Y-putken reikä. VAST performance myy tällaista.

            Comment


            • #66
              Taitaa olla suurin syy näihin minun vikakoodeihin, tuo mtm ohjelma mikä varmaan aiheuttaa myös tuon kovan polttoaine kulutuksen 1-2 litraan enemmän kun muilla ohjelmilla.
              huippuvääntö vag-com:n mukaan pyöriin noin 420Nm en tiedä kuinka luotettava tuon Vag-com:n tieto on, mutta kun mtm lupaa tuolla paketilla reilu 500Nm.
              Olisiko karalan ohjelma kuitenkin se järkevin vaihtaa tuohon, jos sillä saisi tuon 500Nm ,vikakoodit pois ja polttoaine kulutuksen oikealle tasolle.

              Comment


              • #67
                Uskallan väittää ettei ole ohjelmasta kiinni vaan autossa on muita vikoja.

                Comment


                • #68
                  Lambdavika ainakin nostaa tuon verran polttoaineenkulutusta. Vikakoodeista ainakin muutama viittaa myös tuohon suuntaan.

                  Comment


                  • #69
                    Saako painetestin aikana tuolta vuotaa mikä on punaisella merkitty
                    noilta main kuuluu pihinä, kun on tulpattu huohotin ja sormella painaa huohotin niin että ei vuoda siitä?

                    http://s707.photobucket.com/albums/w...08muokattu.jpg


                    näillä ohjeilla mittasin uudestaan.

                    http://www.awe-tuning.com/media/pdf/...ure_tester.pdf

                    Comment


                    • #70
                      Suihki suihkupullolla saippuavettä letkuliitoksiin ja letkuihin, niin löydät helpoiten vuotokohdan.

                      Comment


                      • #71
                        Saippuavesi kokeiltu, tulee jostain mihin ei näy mutta stetoskoopilla kuulee suhinan mutta ei pysty paikallistamaan ei ole mikään ahtoletkuista..

                        Comment


                        • #72
                          Tuossa kohtihan ei ole mitään muuta kuin venttiilikoppa. Aika erikoisesta paikasta vuotaa jos huohottimen putki (Y-putkesta) on tukossa. Ei siellä pitäisi painetta olla.

                          Comment


                          • #73
                            se on tukittu ja silti vuotaa huohottimesta toisinpäin (en tiedä kuuluuko vuotaa) pitää pitää sormea huohottimen reijässä niin silloin sieltä kuuluu suhina..:S

                            Comment


                            • #74
                              No olisko suhina ihna normaalia renkaiden väistä alakertaan ja sitä kautta kanteen kulkevaa ilmaa?

                              Comment


                              • #75
                                Joo, sitä se varmaankin on. Mutta venttiilikopan tiiviste taitaa olla aika huonossa hapessa.

                                Comment


                                • #76
                                  Tekeekö eBayn alumiinisilla RS4 imuputkilla mitään vai kannattaako suosiolla tilata Tepolta orkkikset?

                                  Vai 034-malliset?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Nuo on sen verran yksinkertaisia osia, että uskaltaisin laittaa noita kiinankopioitakin. Aika halpa olis tuo eka setti. 034 osat varmasti toimii myös.

                                    Comment


                                      #78
                                      034 osissa ollut paljon sopivuusongelmia viimeaikoina. Ainahan ne voi silti pätkästä ja laittaa silikonia väliin.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Sitä mä vähän meinasinkin, hinta on kohdallaan.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Mulla on nuo samaiset kiinaimuputket. Ei ne kyllä laadussa orkkikselle pärjää. Kiinnitysreijät on missä sattuu ja kiinnityslevyjä joutu vääntelemään, että sopii kohdilleen.

                                          Orkkiksissahan on O-rengas turbossa ja imuputkessa. Kiinaputkessa luotetaan siihen, että riittää turbonpuolen O-rengas. Ei näytä 034:ssakaan olevan tupla O-rengasta.

                                          Pitäs painetesti tehä omaan, niin vois luottaa tuohon sovitukseen.

                                          Comment


                                          • #81
                                            K04:ssa ei ole kuin turbossa O-rengas. K03:ssa se taas on vain imuputkessa.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Ok, no hyvä ettei oo kiinalaiset siitä tinkineet kuitenkaan. Jäi kuitenkin semmonen kutina, että painetesti on paikallaan, kun ei istuneet ihan plug&playna.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Tuli ostettua tuo kiinasetti mistä kirjoittelin ylempänä. Vaikka oletin, että tulee from Raleigh, US niin ihan kiinastahan nuo tuli ja XS-power lukee putkissa. Ihan unohdin, että siinähän näköjään tuli mukana myös turbon tiivisteet. Tarviiko vielä jotain tiivisteitä hommata? Ja onko nuo tiivisteet käytännössä koristeita vai ihan käyttökelpoisia?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Mitä nyt olen kiinaturbojen mukana tulevia tiivisteitä, niin ne voi kyllä laittaa roskiin.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Olen ymmärtänyt, että ne kiinanturbot joutaa mennä siinä samalla roskiin?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Niin varmaan joutaakin mutta tässähän ei puhuta turboista vaan imuputkista. Turbot on ihan oem from Germany. Vähän sellanen kutina noista tiivisteistä jäikin, että ei välttämättä kannata laittaa paikalleen.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Yksistä uusista kiinaturboista on vähän kokemusta, ne vihelsi "mukavasti" jo ihan uutena. Ääni kyllä hävisi testailun jälkeen, mutta ei anna hyvää kuvaa niistä. Ne menikin samantien vaihtoon. Englannissa jollain kesti 2700 mailia kunnes akseli katkesi.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Uh, halpaa ja helppoa, vaihtaa vaan kiinanturbot biturboon, niin 2700 mailin jälkeen saa käyttää koneen irti uudestaan =).

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            OT, mutta mikä on s4:n imuputkien halkaisija? Eli jos tekee silikoniletkusta holkin k04:seen, niin millasen pätkän tarvii?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              RS4 kompurakotelon imupuolen halkaisija on 50 mm. Eli sellainen letku siihen pitää laittaa. S4 imuputki ei ole koko matkalta samanpaksuinen, vaan se ohenee loppua kohden kunnes siinä on kaulus. Sanoisin ettei tule kovin hyvä viritys tuollaisesta.

                                                              Comment

                                                              Working...