Voiko olla kauhean iso vuoto kun ahdot kipuaa 1.5 ja tippuu samantien 1.0-1.1 välillä 1.3 missä pysyy eikä enään tipu siitä pieni vuoto tietysti voi olla..
täytyy tehä painetesti riittääkö se että ilmamassa mittari irti tilalle ns. painetesteri millä saa ylipaineen moottoriin?
Tuo ahtojen "piikittäminen" voi olla ihan softastakin johtuva, mutta aika korkealle se niitä aluksi nostaa.
Kyllä siihen riittää tulppa josta voi syöttää painetta. Huohotinputki pitää irroittaa Y-putkesta ja tukkia Y-putken reikä. VAST performance myy tällaista.
Taitaa olla suurin syy näihin minun vikakoodeihin, tuo mtm ohjelma mikä varmaan aiheuttaa myös tuon kovan polttoaine kulutuksen 1-2 litraan enemmän kun muilla ohjelmilla.
huippuvääntö vag-com:n mukaan pyöriin noin 420Nm en tiedä kuinka luotettava tuon Vag-com:n tieto on, mutta kun mtm lupaa tuolla paketilla reilu 500Nm.
Olisiko karalan ohjelma kuitenkin se järkevin vaihtaa tuohon, jos sillä saisi tuon 500Nm ,vikakoodit pois ja polttoaine kulutuksen oikealle tasolle.
Saako painetestin aikana tuolta vuotaa mikä on punaisella merkitty
noilta main kuuluu pihinä, kun on tulpattu huohotin ja sormella painaa huohotin niin että ei vuoda siitä?
Tuossa kohtihan ei ole mitään muuta kuin venttiilikoppa. Aika erikoisesta paikasta vuotaa jos huohottimen putki (Y-putkesta) on tukossa. Ei siellä pitäisi painetta olla.
se on tukittu ja silti vuotaa huohottimesta toisinpäin (en tiedä kuuluuko vuotaa) pitää pitää sormea huohottimen reijässä niin silloin sieltä kuuluu suhina..:S
Mulla on nuo samaiset kiinaimuputket. Ei ne kyllä laadussa orkkikselle pärjää. Kiinnitysreijät on missä sattuu ja kiinnityslevyjä joutu vääntelemään, että sopii kohdilleen.
Orkkiksissahan on O-rengas turbossa ja imuputkessa. Kiinaputkessa luotetaan siihen, että riittää turbonpuolen O-rengas. Ei näytä 034:ssakaan olevan tupla O-rengasta.
Pitäs painetesti tehä omaan, niin vois luottaa tuohon sovitukseen.
Ok, no hyvä ettei oo kiinalaiset siitä tinkineet kuitenkaan. Jäi kuitenkin semmonen kutina, että painetesti on paikallaan, kun ei istuneet ihan plug&playna.
Tuli ostettua tuo kiinasetti mistä kirjoittelin ylempänä. Vaikka oletin, että tulee from Raleigh, US niin ihan kiinastahan nuo tuli ja XS-power lukee putkissa. Ihan unohdin, että siinähän näköjään tuli mukana myös turbon tiivisteet. Tarviiko vielä jotain tiivisteitä hommata? Ja onko nuo tiivisteet käytännössä koristeita vai ihan käyttökelpoisia?
Niin varmaan joutaakin mutta tässähän ei puhuta turboista vaan imuputkista. Turbot on ihan oem from Germany. Vähän sellanen kutina noista tiivisteistä jäikin, että ei välttämättä kannata laittaa paikalleen.
Yksistä uusista kiinaturboista on vähän kokemusta, ne vihelsi "mukavasti" jo ihan uutena. Ääni kyllä hävisi testailun jälkeen, mutta ei anna hyvää kuvaa niistä. Ne menikin samantien vaihtoon. Englannissa jollain kesti 2700 mailia kunnes akseli katkesi.
RS4 kompurakotelon imupuolen halkaisija on 50 mm. Eli sellainen letku siihen pitää laittaa. S4 imuputki ei ole koko matkalta samanpaksuinen, vaan se ohenee loppua kohden kunnes siinä on kaulus. Sanoisin ettei tule kovin hyvä viritys tuollaisesta.
Comment