Mitään en sinällään asiasta tiedä, mutta tuo pakopesien kokoero kuulostaa aika isolta. joku asiantuntija ehkä osaa valottaa vaikutuksia
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
Mietiskelin myös alkujaan nuita Tneticsin ahtimia mutta juuri kellään ei ollut kokemuksia niistä, jenkkilän pojilla on kokemuksia ja kehuu kovasti mutta onhan niitten din hevosetkin meitin hevosia äkäsempiä. Joltain foorumilta luin että kys. ahtimet olisi rakennettu Garrettin T3 ja T4 pakopesällä eri AR lukemilla. Kuulalaakeroitujahan nämä ovat mutta tuosta keraamisesta laakeroinnista en tiedä. Itse harkitsin tuota GT-K 325 .63 pakopesällä.
Voisin veikata että 325 olisi parempi, olisi sitä käyttö aluetta myös siellä alarekisterissä,ja toiiminta riittävää rajottimelle asti, tuon 350 imusiipi voipi olla jo liika suuri suhteessa pakopuoleen.
Comment
-
Varmaan ihan asiallinen olisi tuokin.
Parit kaupat, joista löytyy hyvin aihepiiriin rompetta:
http://www.intengineering.com/
http://www.bildon.com/
http://www.rosten-performance.com/
Mielestäni mielenkiintoinen sarja esim mainitun neticsin tai compin kaveriksi:
http://www.intengineering.com/VW/Tur...98416-1-2.html
Vaijerikaasuisten ecun customsäädön osalta voi nykyisellään vaivata meikäläistä.
Comment
-
Kiitoksia vinkeistä ja linkeistä.
Mie selasin nettiä läpi, että saisin jonkinlaisen kuvan tuosta GT-K sarjan turbosta, mutta tuntu että järki lähti ku luin moderoimattomia Jenkki Honda- ja Dodge Neon-miesten juttuja. "Iz like dat bcuz iz alwyzz bin like dat" V*ttu mitä gangstoja :) Mutta, eipä ollut kamalasti kokemusta sielläkään. Joku Dodge Neon kaveri meinasi, että olisi hidas heräämään, jopa sillä 0.48 pesällä 2,4L koneessa? Varmaan jotain muuta persiillään...
Mutta löytyi sieltä Jenkeistä hienostikin rakennettua autoa. Vilkaiskaapa tämä linkki ja kaverin projekti:
A4 1.8T ´98, GT-K 550 AR 0.82, Vesi/Metsku ruisku jne...
Onko näistä Compturboista kokemusta? Muistaakseni eräässä suomalaisessa B7 RS4 kiihtymis quattrossa taisi olla tällainen :)
Tuota Porkkiksen ehdottamaa pakosarjaa kuolailin jo 034Motorsportilta. Näyttäisi samalta.
Mulla asuu kaveri Norjassa (Käy täällä Rollossa noin 2kk. välein), niin tuota Rosten Performancen tavaraa voisi tuoda tänne Roihin "helpommin". Ei tarvi aina tullimiehen aukoa hienoja paketteja ;)
Comment
-
Kertokaas ihmiset mitkä suuttimet kannattaa laittaa ja mistä hommata?
A4 B5:sessa tällä hetkellä siis tuo K04-ahdin,powerD-kytkin,vapari,lastu.
Käykö S3:sen suuttimet suoraan,kannattaako ostaa käytettynä?
Ja toiseksi,missä tuo säätö kannattaa tehdä, uudellamaalla osaavia firmoja?
Ja missä hintahaarukassa tuo säätötyö pyörii?
Comment
-
http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=49953 täällä jokseenki kaikki tarpeellinen suuttimista. Käytetyn suuttimen ostamisessa on aina riski: onko roskia, virtaavatko tasan. Ehkei satasen säästön vuoksi kannata moottoria sulattaa.
Ja säätöapua löytyy http://www.debil.fi/ tai forumilta nm. dera.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jehku Näytä viestiMissä vaiheessa kannattaisi alkaa harkitsemaan aeb- koneeseen esimerkiksi 1.8 vapaastihengittävän nokkia?
Comment
-
Jos jollain on kokemusta asiasta että kannattaako näille miedoille alle 350hp virityksille vielä mitään kunnon virinokkia satsata, vai olisiko nuo vaparin nokat järkevämpi tapa. Vai tuleeko nämä kysykseen vasta kun tehoa aletaan oikeasti hakemaan kunnolla? Haulla ei tunnu löytyvän mitään tästä aiheesta 1.8t koneeseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mika_.sCatcamseista sen verran että jos laitteesta haluaa ajettavan ja edes hiukan voimaa ala/keskialueelle, niin vaparin nokat on oikeampi valinta. Jos tykkää ajaa ylävireisellä koneella ni mikäs siinä. Jokaisen omia valintoja.Viimeksi muokannut Jäp1; 3.6.2010, 11:56.
Comment
-
Jehku: AEB koneeseen menee ADR koneen nokat heittämällä.
Eepu: Käytännön kokemusta nokista voit kysellä vaikka OBD-tuningin Ylösen Hannulta.
Eiköhän se ole jokaisen oma mielipide mikä on ylävireinen. Omani tein sen takia ADR koneen nokilla ettei tule sitä ongelmaa, että ala/keskirekisteri on aivan kuollut.
Comment
-
Softahan tehdään aina raudan mukaan, eli jos rauta muuttuu, pitää softakin tehdä uusiksi. Ainakin jos siitä haluaa täyden hyödyn.
Comment
-
Jos ny mietitään omasta autosta worst case tapahtumaa, että mulla on tuo ahistin finaalissa, niin löytyykö markkinoilta oikein muuta plug&play viri-ahdinta tilalle kuin diskopottu? mutta sen asentamisen jälkeen taitaa mennä kyllä sisuskalukkin moottoris uusiksi ja se ei oikein ny olis kivaa. Nuo K04:t kun näyttääs olevan kivan hintasia...
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=93563
Pyörrän sen verran noita puheitani tuolla että 364 taitaa rikkoa kyllä 300hv rajan. Logien gramma-arvojen mukaan säätämässäni se olisi ylitetty.
Ko. auton moottori vakiosisuksin, alkujaan 150hv ja niillä "heikoilla veiveillä", jotka ratkee kaikki ihan varmasti aina ja heti.
Comment
-
Näköjää sekin tulee maksaan pari tonttuu säädettynä ja asennettuna, jos oikein halvalla pääsee..., no toivotaan, että on vain jumiintunu kello tms...
Comment
Comment