Ei oo vielä holsettia lapasissa...Mutta kuten puhelimessa puhuimme, niin toivottavasti pian!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
Itse toteutin suoralla laipalla jonka hitsasin tigillä downpipeen ja väliin tuli kunnon rosteri tiiviste. laippa oikastiin varmuuden vuoksi hitsauksen jälkeen.
Viimeviikolla kun suoritin kytkin päivitystä tarkastelin tuota laippaa niin ei ollut vuotoja. Ajettu joka päivästä ajoa kys. kokoonpanolla nyt noin vuosi (16tkm).
Kyllähän tuo v-band on helpompi irrotuksen suhteen ja pystyy dp:tä sit hieman kääntelee jälki käteen, mutta kummatkin oikein toimivia kunhan tekee huolellisesti ja hitsailee rauhassa.
Comment
-
Juu eiköhän 2" ahto putket riitä sinne 400hv tietämille varmaa vähäylikin. Turha laittaa suurempia jos teho tavotteet alta 400hv, ahtimelta vie vain enemmän aikaa täyttää ahtoputkistoa...mutta tästähän on myös yhtä monta mielipidettä kuin on tekijöitäkin...
Tollanen valmis kitti tuli mulle jossa on 2" ahtoputket. no ei se ihan hettämällä paikalleen menny, mut ei kait mikään noista.
Comment
-
Mikko selvennätkö tuota Huonommaksi juttua? :)
Huipputeho pysyi samassa (sama ahtopaine), tehokäyrästä tuli piikkimäisempi eli huipputehon alapuolelta hävisi tehoja, viiveet vaihdoissa ja heräämisessä kasvoi. Ei järin voittaja fiilis ollut tuota säätäessä, joten 2,5" tuli äkkiä takas ;)
Vähän samaa isomman rännin fiilistä tuntuu olevan BiTurbo leirissä myös ;) pitäisi melkein olla 2x3" ränni, että olisi kova homma :) Unohdetaan kuitenkin ne rusinat siellä putken tukkona ja teho per ränni.
Kyllä noi isot rännit on oikeasti isoille tehoille ja mutkille.
Comment
-
Niin, kaikki koneet kun on yksilöitä. Samoin putkistot. Joku härveli voi toimia nätisti 2,5" putkella, kuolla 3" putkella ja herätä uuteen eloon 3,5" putkella. Toinen kone sitten taas on kuollut 2,5" ja 3,5" putkella mutta soittaa kovaa ja korkealta 3" putkella.
Ainoa millä tuota pääsee testaamaan on tuo vaynen menetelmä, peräkkäin erikokoa.
Comment
-
<OT>
Tätä(kin) viestiketjua lukiessa tulee mieleen, että jos avoin yliopisto järjestäisi pakokaasuahtamisen perus- ja jatkokursseja, siellä saattaisi olla porukkaa myös tältäkin foorumilta. =)
Mielenkiintoisia kokeiluja porukka kuitenkin uskaltaa testailla. Vaikka en ko. tekniikasta tunne kunnolla kuin vähän perusteita, niin voisin kuvitella muuttujia olevan yhtälöissä ylioppilaskirjoitustenkin tarpeisiin enemmän kuin riittävästi, pelkästään toisella puolella =-merkkiä, yksissä suluissa.
</OT>
Comment
-
Huomenna neljänrinkulan keula kohti Lappeenrantaa(AMW:lle) ja sit selviäis mitä hyötyä saatiin loppu putkistolla ja keulacuulerilla.
[IMG][/IMG]
kyseisestä cuulerista voi kukin olla ihan omaa mieltään hyvää tai huonoa, mutta ajaa varmasti asiansa paremmin kuin orggis.! Eli tuloksia lähi aikoina.
Comment
-
Elikkäs tuloksia 202hv ja 232Nm 0.38bar ahdoilla.
Spekuloitia jos tykkää harrastaa niin; imuilma ennen ahdinta filtterin vierestä (n.10cm) mitattuna +38 astetta kun normaalisti ajossa 2-4astetta enemmän kuin ulkolämpötila, eli penkissä ei saatu riittävää tuuletusta koneelle.
Ja toiseksi tälläinen muutaman hevosen heitto markinaalista säistäkin johtuvaa. Sekä tästä huomattiin että keulacoolerilla ja loppuputkistolla ei saatu mullistavia eroja aikaiseksi,(ainakaan kys ahtopaineilla ja tehoilla).
Cuulerin edut: huomattavasti tasasempi vääntö ja teho käyrä ja seos arvojen paraneminen (ei mene enään tolkuttoman rikkaalle).
Comment
-
Aika maltilliset ahtopaineet tosiaan. Eikö suuttimissa riitä hönkä, vai miksi on jätetty noin alas? Meinaan vaan, että jos tehotavoite on kuitenkin senkin verran ylempänä. Ahdin tuntuu kuitenkin heräävän ihan kiitettävästi, jos nyt jutuista oikein ymmärsin. Se lappu kertoisi varmaan paremmin..
Comment
-
Uudet laput laitan ku kerkiän skannata. Edelliset tulokset vakio cuulerilla ja vakio loppuputkistolla löytyy kirjoituksesta #46.
Totta suuremmilla paineilla saa kuuleristakin hyötyä enemmän irti ja putkiston suurempi tilavuus/virtaavuus on hyödyksi.
Paineet määrää tällä hetkellä ecu eli sieltä tulee max ilmamassan rajatiedot, N75 on edelleen täysin toiminnassa ja muut säädin härpättimet. en usko että suuttimet vielä loppuvat kesken.
Olen lähtenyt toteuttamaan kys. projetkia ajatuksella, parannellaan ensin sieltä missä teidetään ongelman olevan eli pakopuolen virtaus, ahtoilman jäähdytys,pakoputkisto,imupuoli, ym,ym nostamatta ahtoja ja katotaan mitä parannuksilla saadaan aikaiseksi, jolloin ei tule suotta rasitettua konetta ja on oikein loistavat lähtö kohdat lastulle ja paineiden nostolle ja eipä tarvitse mahottomia paineita koneeseen työntää että pääsee tavoitteeseen.
Comment
-
Varmuudella en uskalla sanoa mutta epäilys on että jonkin sortin päivitys olisi softassa, tullessaan suomeen oli jokin softa joka ei oikein toiminut, ja audicentterissä jotain korjauksia tehty siihin edellisen omistajan mukaan.
Nyt uudella ahtimella on logitettu max. ilmamassa arvoksi 206g/s, taitaa olla enemmän kuin vakio arvo, tosin vakio ahtimella ei tullut katottua mitä arvot oli, ainut mitä tuli katottua oli ahtopaineet jotka oli stanu ahtimella 0.75-0.8bar joka tosin ei kerro ilmamassoista mitään, paineitahan vakiona pitäs olla kutakuinkin 0.6bar...kenties sit jotai tehty softalle.
Ja ahdin kun on vaihtunut hieman kookkaampaan ja tuottosampaan niin pienemmillä paineilla saavutetaan sama ilmamassa kuin pienellä ahtimella ja isommilla paineilla.
Comment
-
Arvon kanssa virittelijät :)
Ei haun perusteella näyttänyt kellään olevan kokemuksia Turboneticsin turboista, mutta kyselläänpä täältä kuitenkin.
Hevosvoima.comissa oli makea tarjous GT-K sarjan turboista (1000? vs. 1734?).
Osaako joku avata näiden kahden turbon ominaisuuksia käytännön tasolle? Ei taida olla järin suurta eroa "heräämisessä"?
Tehotavoite on vielä auki, mutta yli 300hv konetehoa mietiskellyt...
Comment
Comment