Jees peltisen hommaan jos ei satu innostuu loiskelevyjen laittoon
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
Hyllyssä odottavia ADR nokkia tuli ajankuluksi tutkittua, että mitkä versiot sitä on aikoinaan tullut hankkineeksi.
Tuolta foorumilta kopsasin nokanversion sen mukaan, paljonko sain perus tönärillä mitattua nostoksi:
https://www.vwvortex.com/threads/cam...post-113475525
Imunokka:
058109021 = ADR, AFY, AJL, AFY, APU, ANB, ARK, AQE, AJP, AJL, AWT, AVV, ARH, - 8,78mm, 210°, 4° after Top Dead Centre
Pakonokka:
058109022.C = ADR, AFY, APT, ARG, AVV 10,25mm, 210°, 8° before Top Dead Centre
Vastaisi kutakuinkin liitteenä olevan kuvan ADR nokkien profiileja. Nämä löytyi cat camsin sivuilta, mikäli ero jää vain nostokorkeuksiin
Tuon perusteella ois sellaisenaan paikoilleen laitettuna jonkin verran overlappia. Overlap vissii auttaa yläkierroksilla hengittävyyteen
mutta syökö se tässä tapauksessa alavääntöä merkitsevästi? Tämä aihealue on vielä vieras itselle, joten kaikki vinkit on tervetulleita!
Vertailun vuoksi liitteenä myös kuva AEB nokkien profiileista.Viimeksi muokannut Zami; 2.12.2020, 12:01.
Comment
-
Isolla turbolla overlap ja sopiva suuttimien ajoitus voi jopa parantaa spoolausta. Mulla overlapin vähentäminen heikensi heräämistä. Turbona 0,63Ar:llä oleva aika iso T3 billettisiivellä. Käytännössä toi turbo parhaassa säädössä alkoi ahtamaan tuntuvasti jostain 3300-3400- nurkilta. Kyllä se ylipainetta teki alempaakin, mutta se nyt ei kovin ihmeellisesti vaikuttanut kulkuun. Vois kai sanoa, että on aika tapauskohtaista, mitä tuo overlap saa aikaan ja siihen vaikuttaa oleellisesti pakopuolen tavarat. Noista ADR-nokista liikkuu vaikka mitä tarinaa, mutta itse jäin siihen käsitykseen että ne ADR-nokat jotka kannattaa hankkia, ovat isoreikäisestä ei VVT kannesta eli about 95-97 haarukassa olevat 1.8 passatit ja a4 audit.
Comment
-
Tuon EFR 6758:n kanssa spoolauksen vois saada käyttöautoon aika hyväksi, joten senkin vuoksi haluis tehdä mahdollisimman toimivan setupin. Kokeilemallahan se lopulta selviää.
Nämä alla olevat artikkelit avasivatkin nokkien kanssa huomioitavia asioita aika hyvin ja mikä vaikuttaa mihinkin:
Cam Glossary 2.0: The 5 Key Camshaft Specs You Need to Know - OnAllCylinders
Do Cam Manufacturers Grind Advance Into Their Camshafts? (onallcylinders.com)
Lähinnä mietityttää tässä vaiheessa tarve tuolle säädettävälle nokkapyörälle ja/tai pakonokan ketjurattaalle.Viimeksi muokannut Zami; 4.12.2020, 09:15.
Comment
-
Mä sanoisin, että pelkkä hihnapyörä riittää. Mulla oli myös ratas pakonokan toisessa päässä, mutta lopulta päädyin ajoittamaan nokat tasan tehtaan spekseihin ja sitten otin hihnapyörästä ennakkoa muistaakseni noin 3-4 astetta. Sillä säilyi veto raikkaana 7000r asti ja heräsi suht hyvin. Jos hihnapyörä oli nollassa, veto oli kovin ylävireistä ja herääminen tuntui kestävän kauemmin. Sitten kun heräs, tuntui, että kiertäisi maailman loppuun asti ja rajoittaja tuli silleen varkain aina liian aikaisin. Kokeile ensin pelkällä hihnapyörällä, miten skulaa, saahan sen rattaan sitten laitettua myöhemmin, jos tarvii. Lopulta siihen heräämiseen kyllä vaikutti paljon enemmän pakosarjan malli, kuin mikään muu juttu.Viimeksi muokannut JM; 4.12.2020, 15:39.
Comment
-
Nokkapyörä lähtee siis hankintaan. Pakosarja on tarkoitus tehdä tuubisarjana samanmittaisilla runnereilla.
Alla säädettäviä nokkapyörä vaihtoehtoja, ulkomailta voi saada vielä halvemmalla:
Cat camsin säädettävää nokkapyörää saa 149€ hintaan.
Verkkokauppa | www.bjorkmotorsport.fi
IE tekelettä saa futurezilta 273€ arp pultilla ja kitkalevyllä.
Futurez :: IE Säädettävä nokkapyörä, VAG 1.8T (058) moottorit
Tommis billetin tekeleen saa 150€ hintaan punaisena, sinisenä tai kultaisena. Kova anodisoitu kulutuspinta.
Säädettävät nokkapyörät | Tommisbillet.comViimeksi muokannut Zami; 4.12.2020, 16:40.
Comment
-
Mulla oli tämmönen ja oli ihan asiallista tekoa.
https://www.ebay.de/itm/VW-Nockenwel...0AAOSwA~5fObuK
Comment
-
Moi. Sovittelin tänään 1.8t agu moottoriin tota gt28rs ahdinta, niin voisko joku kertoo miten ton saa sopimaan, kun oma äly ei riitä. Ottaa toi hukkaportin kello kiinni. Saisko jotain toisenlaista kannaketta millä onnistus? vai vaihdanko pakosarjaksi semmosen "suoran" sillä ei ainakaan tota ongelmaa olis,
https://1drv.ms/u/s!Ar8ZL7SI7NdKgaoZFDhR1D4bcaDUhw
Comment
-
itsellä sama ahdin ja oli hieman samantyylinen ongelma. jatkoin tuota tankoa reippaasti ja kello on kiinni itsetehdyssä kannakkeessa joka vie kellon hieman alemmaksi ja kauemmaksi. Kannake on kiinni kannen päädyssä, siinä taisi olla jotain tyhjiä reikiä mihin sen sain pultattua. Valitettavasti ei ole kuvia siitä sen enempää näytille.
Voihan tuota koteloa tosiaan pyöritellä ja sitten koettaa kokeilla yhtä pulttiväliä ylemmäksi / alemmaksi tuota valmista kannaketta, on tuossa tangossa jonkunverran sitä pelivaraa muistaakseni
Comment
-
No kysyin Atp turbolta tätä hommaa niin kerto että tällä onnistuu. 12-14 Adjustable Wastegate Actuator w/ special bracket : atpturbo.com huomen pitäs tulla kotiovelle, ni pääsee testaa.
Comment
-
Ihan normaalissa tieliikenne ajossa. Oma aeb vähän reilu 300hp syö noin 25l toki etanolia joka jotenkin tuntuu aika paljolta. Mietin vain että liekkö normaalia?
Kuullostaa kyllä tuo reilu 20l paljolta verrattuna tuohon 12 litraan. Pitänee seurata ens viikko mitä se oikeasti on normi ajossa. Onkos kuopion seudulla hyviä neliveto penkkejä vai onko joensuussa lähin?
Comment
-
Kansipulteista sitten seuraavaksi, vai oliko jo jossain asiaa käsitelty? Eli, tuossa 06a(AGU) lohkossa m10 kansipultit niin minkäverran ne kestää painetta ja missävaiheessa niitä olis aika päivittää parempiin ? ja mitä parempaa tilalle sitten? jos vakiopultit saa setin esim 25eurolla ja ARP maksaa n 300, niin kyllä noita peruspultteja viitsii ostella tarvittaessa useammankin setin ennenkuin ARP:t ovat ns hintansa hankkineet. Mutta tietty jos vakiot ovat heikko lenkki? niin kyllä ne viitsii vaihtaa parempiin ..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja samza Näytä viestiaika epävarrmoja vastauksia :).
No, tilasin jotain Brittiebaystä,kuten melkein kaikki tuninki tavarat tähänkin asti. Katotaan kerkeääkö suomeen ennen brexittiä ;)
Comment
-
Tuohon haarukkaan löytyy hyvin monireikäistä EV14 boschia. Vaikka tämmöset, jos haluaa hieman jättää pelivaraa nälän kasvulle :D. Mulla oli tuollaiset 4bar säätimellä 1.8T kyljessä ja hyvin pelasivat.
https://www.ebay.de/itm/4-Stuck-Orig...oAAOSwVPFfW0oLViimeksi muokannut JM; 25.12.2020, 11:34.
Comment
-
Tulpat vaihdettu. Vaikutusta ei ollu tuohon kovemmassa kiihdytyksessä rötäämiseen.
Pakokaasupäästöt kävin mittaamassa ni siellä ilmeni et lambda ei oikeen kerkee mukaan. Voiko rötääminen johtua viallisesta lambdasta?
Miss fireä muutamalta sylinteriltä vikakoodiks antaa.
Comment
Comment