Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt alkaa 1.8t viritys..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Millä .AR:llä otit pakopesän ja tuliko 252 vai 257?

    Comment


    • 0.63 ja 257

      Comment


        Nonii, aika lähellä ennään sitten samalla speksillä kuin itsekin ajattelin. Mä vielä arvon tuon isomman ja pienemmän välillä, enkä tiedä vielä otanko single vai twin scroll pesän. Tohon sai ameriikasta jotain vähän parempaa pakopesääkin, tiedä sitten, miten paljon vaikuttaa. Se on varmaa, että mitään kyläsepän spesiaalia ei tuu, vaan semmonen, johon saa osia suoraan hyllystä ilman koneistuksia. Tuon linkin kuvassa pakosiiven ja kotelon välys on kyllä ihmeen iso. En sitten tiedä, laajeneeko toi inconel siipi paljon lämmetessään.

        https://www.ebay.com/itm/Borg-Warner...8AAOSwD89bu6i0

        Comment


        • Paljonko alkaa oleen vauhtia 7270 kierr/min viitosvaihteella?1.8T Vm 01 A4 Quatro 5speed. Jos oikein meni niin hiukan yli 270km.
          Viimeksi muokannut Busanisti; 23.1.2020, 19:19.

          Comment


            Etsi tuolta lootasi välitykset ja laske siitä: https://audi.7zap.com/en/rdw/https://audi.7zap.com/en/rdw/

            Comment


              tuossa aika hyvä laskuriohjelma jos välitykset on tiedossa https://www.blocklayer.com/rpm-gear.aspx?

              Comment


                Suuttimista vähän asiaa:

                875cc "ball to seat" tyyppiset dekat saa nyt lähteä ja tilalle tarttis paremmat. Homma meneekin nyt vähän hankalaksi, kun hajoitinlevyllä olevaa 850-900cc ruuttaa ei ilman adaptereita meinaa löytyä. Onko se 4-reikäinen deka yhtään parempi kuin tuo ball to seat deka? 1000cc ev14 boschia olis 7-reikäisenä, mutta se taas alkaa olla turhan iso 400hv koneeseen. Olisko jotain hyvää vinkkiä tähän?
                Viimeksi muokannut JM; 14.2.2020, 09:27.

                Comment


                  Mitä haittaa siitä turhan isosta on, jos (kun) on aikaa ja intoa hinkata säätöä?

                  Siniraitainen deka on kyllä ihan roskiskamaa :)

                  Comment


                    Me laitettiin ässä kolmoseen 2000cc ev14 kun semmoset oli jouten ja ei niiden säätämisessä oo ollu mitään hankalaa kun ne on lineaarituottoiset. Nätisti käy tyhjää jopa catcamsin kohtuu ärjyillä nokilla ja soppa ei lopu mm. ikinä.

                    Comment


                      No mutta tämähän oli hyvä tieto, tonniset lähtee tilaukseen :) Säätimenkin vois vaihdella 4-3bar kun kerran molemmat löytyy kotoa ja joo, noi dekat on aivan paskat.
                      Viimeksi muokannut JM; 15.2.2020, 09:51.

                      Comment


                        Tulipa nakattua tänään 875 dekat mäelle ja 7-reikäistä EV14 ruuttaa tilalle. Ihan järkyttävä ero noissa. Vaikka asetukset oli dekojen jälkeen metsässä, lähti auto heti hetkekesi käymään, eikä ollut mitään semmosta kakomista, mitä dekoilla on ollut. Sitten kun sai vähän säädeltyä tuota paremmin kohdalleen, niin ero noihin siemensin sysipaskoihin paloruiskuihin on kyllä järkyttävä. Kaikki kylmänä epäröinti, jota en ollut saanut kuntoon karmeasta säätämisestä huolimatta oli kokonaan poissa. Suorastaan vituttaa se työn määrä, mitä noiden paskojen kanssa on tepuloitu kesän ja syksyn ajan ja siltikään en saanut sitä koskaan mieleisekseni. No nyt pelaa ja tästä on hyvä jatkaa. Tankissahan oli siis syksyistä viinaa Redlinen SI-alcoholilla maustettuna.

                        Comment


                          Olisko linkkiä noihin 7-reikäisiin?

                          Comment


                            Tässäpä olis, olkaa hyvät :)

                            https://www.finjector.com/fin/ev14_9...49_mm-p-489789

                            Bosch numero 0280158040

                            Semmonen kummallisuus tähän kyllä liittyy, että jouduin pienentämään suutinkokoa, että sain auton käymään. Olisi pitänyt muuttaa 875->1000, mutta pitikin laittaa 800, että alkoi soppa riittää. Silti VE-taulun alanurkkaan sai lisätä soppa 54->64. Dekoilla VE-taulu meni kyllä siististi 54-130. Joku tuossa yhtälössä ei nyt osu kohdalleen. Suuttimet ovat tulleet finjectorilta penkitettynä sarjana, että pitäisi olla sen puoleen kohdallaan. Dead timet on vielä korjaamatta, että voi sekin tehdä omat temppunsa, mutta tuskinpa niistä nyt niin hirveitä eroja tulee. Pikku koeajolla sopat olivat normaalilla cruising alueella suht hyvin kohdallaan korjatulla suutinkoolla.
                            Viimeksi muokannut JM; 5.3.2020, 15:33.

                            Comment


                              Kyllä niistä tulee. Ev14 on tyypillisesti hyvin hidas avautumaan.

                              Siniraitainen deka on roskistavaraa, mutta se 630cc on ihan ok.

                              Comment


                              • Joo, dead time vaikuttaa etenkin tyhjäkäynnillä ja kevyellä kuormituksella. Ja sitä enemmän mitä isommat suuttimet ovat kyseessä. Tuolla sylinteritilavuus / suutinkoko -yhdistelmällä alkaa olemaan jo varsin merkittävä vaikutus. Eli kannattaa ehdottomasti katsella kohdilleen ennen enempiä säätelyitä.

                                Comment


                                  Juu, tottakai korjataan, ei vaan silloin ollut vielä oikeita arvoja saatavilla. Täytyypä katsoa, miten asettuvat sen jälkeen. Ruiskutuksen ajoituksen säätö vaikutti edelleen olevan tärkeä, jos veti taulun täyteen 400 ajalla, meni kaasun vaste selvästi huonommaksi. Dekoille säädetty taulu tuntui toimivan hyvin näilläkin. Tämäkin on tietysti sidoksissa myös tuohon deadtimeen. Täytyy koittaa perusasetusta, kun on ajat laitettu oikein kohdalleen.

                                  Edit:
                                  Nyt on deadtime oikein ja ruuttien kooksi merkattu 1080cc (4bar säädin). Käytin 3bar arvoja ja sitten laitoin yhden naksun lisää dead timea koko tauluun. Enää ei ruiskutuksen korjauskaan vaikuta niin paljon koneen käytökseen. Lienee siis aika hyvin kohdallaan.
                                  Viimeksi muokannut JM; 7.3.2020, 19:34.

                                  Comment



                                    Josko tällä nyt alkais kaasut mennä paremmin turboon. Sisähalkaisija 38mm, mikä ainakin silmämääräisesti oli sama kuin pakokanavan reikä.
                                    Viimeksi muokannut JM; 19.3.2020, 09:13.

                                    Comment


                                      nii tää oli possussa ja turbo etupyörän ja etuvalon välissä eikös?

                                      Näyttää kyllä hyvältä, mutta isähalkaisija on aika Freud kamaa ;)

                                      Comment


                                        Vai Freudilaista kamaa :D Joo, siellähän se koneen etupuolella jököttää. En mä tota kokoa älynnyt sen enempää ihmetellä, katsoin vaan, että sopii laipan reikään ja on samaa kokoa kanavan kanssa. Seuraava koko alaspäin olis ollu 38mm(ulko, 2mm seinämä) ja se tuntui jo pieneltä. Siihen sopivaa slipon kollektoria ei sitten olisi ollut enää saatavilla. Tai no olis ollut, mutta hinta olis ollut aika astronominen. Tuon sai vielä 170 eurolla.
                                        Viimeksi muokannut JM; 18.3.2020, 14:42.

                                        Comment


                                          Niin tämä oma viittaushan oli kirjoitusvirheeseen, sisähalkaisija ilman ensimmäistä ässää...

                                          Comment




                                            Sinne se solahti ja takanurkkaan jäi vielä downpipen mentävä kolo. Sen vääntämisestä tulee kyllä karmea homma, mut on se ihan tehtävissä. Kollektoristakin tuli ihan suht siisti kun sinne näytti vähän virsikirjaa.

                                            Comment


                                              Tuo kollektorin ulostulo on kyllä hemmetin iso. Mites pakopesän nielun koko, ei taida olla lähellekään tota luokkaa?

                                              Comment


                                                Mulla on valettu RST-laippa, johon on muotoiltu siisti nielu. Se menee tuohon 3" putken nokkaan siististi ja noudattelee aika tarkkaan ahtimen nielun muotoja. Kokeillaan nyt tuolla ja jos ei toimi, niin tehdään sitten kartio mallinen.

                                                https://www.ebay.com/itm/T3-Turbo-In...EAAOSwPcVVtsOb

                                                Comment


                                                  Kuitenkin ei riitä niin tulevaisuuden varalle hyvä jättää T6 laipalle valmius :)

                                                  Comment


                                                    Hah, ei tuu kyllä tarvetta. Vähän koitin saada putkea mahtumaan konehuoneeseen. Ei oo ahtimelta lähtö ihan optimaalinen, muttei pahin mahdollinenkaan. On kyllä törkeän ahdasta jälleen kerran...

                                                    Comment


                                                    • Morjesta! Oikein löytänyt tietoa ja aihe on itselle täysin uusi! Hieman ajatellut josko yrittäisi ottaa Audista vähän tehoja -isompi turbo , suuttimet jne.. Mutta missä kannattaisi tuo ecu ohjelmointi tehdä? plussaa olisi jos vielä olisi Itä-Suomen alueella

                                                      Comment


                                                        http://erikoismoottori.fi/

                                                        Comment


                                                        • STR Siilinjärvellä asentaa Erikoismoottoria, joka lienee lähin.

                                                          Comment


                                                          • Ok Kiitoksia! täytyykin soitella ens viikolla tuonne

                                                            Comment


                                                            • Kuuluisiko männän laen olla yhdensuuntainen lohkon pinnan kanssa? Kuvan mukaisesti pakopuolelle ei mahdu edes 5 satkun tulkkia väliin, kun imupuolelle menee 2 kymppiä väljästi. Lohkon dekkitaso oikaistiin koneistamolla. Mäntä on Mahlen originaali.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X